det stod det på mina ocksåConrad skrev:Jag hade de papprena till min gamla harv. Fast då stod det att effekten var på 4,7kW.
det stod det på mina ocksåConrad skrev:Jag hade de papprena till min gamla harv. Fast då stod det att effekten var på 4,7kW.
finns många fabriksräcer med COC dokumentation. Många nyare hojar (räser) säljs redan LV reggade. Kolla bara på husaberg FS 650 som exempel.Jösse skrev:Hojjen måste ha coc dokument , dvs skall kunna reggas i Sverige som landsvägsmotorcykel.
Tex GasGas 125cc.
Alltså inte fabriksracer.
snarare tvärt om. Har du COC dokumentation så är det bara att rulla in på bilprovningen. DVS inget krångel. det är det COC dokumentationen är till för.prulle skrev:Tänke faktiskt på dej när jag läste det, din lär ju dock ha mer en 40 häst. Men har den CoC dokument från början? Har hört nånstans att man inte kan regga om fordon me coc dokument, stämmer det?
Kan det vara för att husaberg och KTM har samma tillverkare?-Rosen- skrev:när jag köpte min så var den redan reggad men jag har för mig att säljaren sa att man kunde fixa coc dolument genom ktm, det roliga var att det papper som jag fick se var stämplat med husaberg
och för att svara på din fråga så kan jag säga att ajg inte har en aning, tyvärr.
Mysko min polares bror whinnar som fan för han inte kan regga om sin super moppe til 125:a pga coc dokument.philsson skrev:snarare tvärt om. Har du COC dokumentation så är det bara att rulla in på bilprovningen. DVS inget krångel. det är det COC dokumentationen är till för. .
ok.. säg mig vilka stånkor som är mer räser än husaberg. Mig veterligen väger husan väldigt lite och har ett enormt effektutag. Men visst jag kan ju ha fel. Du kan gärna argumentera för din sak. Väntar på ett välformulerat svar.Jösse skrev:Det finns inga fabriksracers med coc dokument.
Racer= Honda RS125r - RS250r , Aprilia RSW 125 etc.
En vanlig Husaberg är ingen racer och absolut ingen fabrikare.
Har en GasGas 125:a på gång.
Ska dra ett par fullgasrepor med en Husaberg 600 också.
För att han INTE har det isf.prulle skrev:Mysko min polares bror whinnar som fan för han inte kan regga om sin super moppe til 125:a pga coc dokument.
Sukalimpan skrev:tjena
enligt denna annons http://www.blocket.se/view/5920230.htm?caller=kal_s&l=0&c=1&city=0 så ska den ha 40Kw med ett slipon o inget mer!
kan detta komma npgonstans i ärheten utav sanning?
har inge kolla alls på Gasgas så de vore sköj att veta !
philsson skrev:För att han INTE har det isf.
aha "ok"... . De kör husa SM/EMom du undrar. Vi snackar inte direkt GP hojar.Jösse skrev:En racer i fråga är en ren tävlingsmaskin som inte är reggad.
Ej serietillverkad endast begränsade årsupplagor dvs fabrikare.
sluta snacka om sånt du inte kan ett skit om. Gissningar är inte välkomna här. Inte för att jag kan mycket själv inom ämnet men så dum är jag inte att jag inte fattar att Husa är en rå racer trots att dem finns LV reggade. Din poäng faller. Skulle en Husa 02 vara mer racing än en 06a bara för att 06an är LV reggad.. släng dig i väggen. 06an har förmodligen lägre vikt och så har den ju även fler hk. gå och lägg dig.Jösse skrev:Vilka ??
Självklart går det racermotarder i SM-EM-VM vad annars då också Husabergare.
verkligen inte just nu i alle fall. Du kan vara lugnSolid snake skrev:Gissar du nu philsson? Isf så kan du dra!!
Förklara då så att de inte går att misstolka dig. Rabbla upp listan för vilka SM hojar du anser vara räcer och varför. vill få lite insyn i dina tankegångar.Jösse skrev:Det är inte lönt att tjata med dig du fattar ju inte vart man vill komma.
Puss o kram over and out.
Jag tänkte inte på det faktiskt, att det var en moped han snackade om. Tyckte det lät lustigt att det inte gick att regga en hoj enligt COC papperna för att dom fanns. Vet vad dem är till för, kollade upp det stenhårt för att inte köpa fel hojDP skrev:philsson in da house:
Har du COC dokumentation så är det bara att rulla in på bilprovningen. DVS inget krångel. det är det COC dokumentationen är till för
Samma färg fast tvärtom.....
Har du COC dokumentation kan du INTE göra ditt fordon till något annat än det som det står i COC'n. Förr i tiden kunde man typa om moppar till "lättviktare" men iochmed COC's införande under 2000 så går det inte längre, på bilar är det tillochmed så att det står 2 eller 3 olika storlekar på hjul som är godkännda på fordonet. Men att åka in till Bilprovning och "typa om" en moppe eller hoj med COC går INTE, tror nog du bara förväxlat det hela....
Ska väl lägga till att det finns godkännda strypkit till många 125'or så att dom blir 11kw, dom flesta & bästa kommer från Alpha i Tyskland och är godkännda för vissa ramnummer på maskinerna. Med intyg från Alpha och handlare som monterat det går det att åka till Bilprovning och typa om en "Full Power" hoj till 11kw. Finns även liknade kit för att strypa till mellanklass men det är det enda förändringar som man lagligt kan göra på en hoj även en med COC dokumentation. MC Kompaniet är bäst i Sverige på att fixa fram godkännda strypkit till hojar.....
Håller på med att strypa RS125'or här på firman så jag har rätt bra koll på detta.....
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |