4takts 125a??

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Itacha75 skrev:
Ska du ta bort allt i ljuddämparen? Stupid?
Det ger ingen märkvärd effekt (om det nu ger någon) sen så får du bara snuten och sura grannar efter dej. :kocko
4t brukar vad jag vet inte villja ha något motstånd, för det e en himmlans skilnad på 2t o 4t *någon gång sett en cross med mycket dämpmaterial*

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Nikel skrev:
varför då, du vet 4t mullrar, min kusin har en xr75 och den mullrar underbart
granarna skiter jag fullständigt i för jag kör inte utanför dom och det åker endå förbi ca 100 hojar varje dag på sommaren så vi e ganska vana
//Niklas

Du kan ju alltid köpa en bandspelare och ett Absolut 4-Takt Vol 2 och lyssna på ljudet. Du kan inte mena att du ska köpa en 125 4-Takt för att den mullrar?

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
EazyD skrev:
Du kan ju alltid köpa en bandspelare och ett Absolut 4-Takt Vol 2 och lyssna på ljudet. Du kan inte mena att du ska köpa en 125 4-Takt för att den mullrar?

låter som en utmärkt anledning.... för det gör den!!! :Bugar

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
EazyD skrev:

Jag har köpt en dremel multi, den mullrar så härligt! :rofl :lol

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Onödigt att rensa ljuddämparen :va

Bättre att köpa en speciell effektdämpare då... iofs tycker jag att man lika gärna kan köra originaldämpat... min hoj går så tyst och bra... hör ingenting av den när man kör på landsväg... ingen snut skulle misstänka att den är ostrypt... men däremot om du kör 4-takt 11kW och med högt ljud kan dom lätt misstänka att den är trimmad... men vad vet jag :tungan

Men det gör ju inte att den är helt tyst... bara när man har Shoei Integralhjälm som tar bort en hel del av ljudet... om man kör utan hjälm :fatta! vilket jag inte har gjort på något annat ställe än när jag har flyttat den på gården... eller hör på när någon testar den låter den ju nog lite... hoppas någon orkar läsa detta :)

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Chris Ash skrev:

Tänkte mer på dom hojarna som han och jag hade. Riktiga nya sport-125:eek:r e ganska roliga att köra snabbt med. Men jag tycker ändå att accelerationen e det absolut viktigaste på en 125:a...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ok vad tyst hojen gick hörde ju bara et fjut fjut fjut ljud
dem var stor åsså
//Niklas

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Nikel skrev:
ok vad tyst hojen gick hörde ju bara et fjut fjut fjut ljud
dem var stor åsså
//Niklas

Hehe, den är just för tillfället bara ostrypt. Så den går tyst som fan, igår när det blåste en del var det t.o.m. svårt att höra ngt motorljud överhuvudtaget. En annan anledning är att jag kör in den. Låg nog inte över 4-5000 rpm någon gång under hela lanesundsträckan :tungan

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BAra ostrypt ??? strypt menar du väll?

//niklas

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Nikel skrev:
BAra ostrypt ??? strypt menar du väll?

//niklas

Nä, bara ostrypt. Jag brukar ha på koniskt luftfilter och ska ju sätta på effektsystemet när det behagar att komma. Har väntat 8 månader på det nu :död

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Nikel skrev:
okej går den bra då
Nikel: Varför ska det låta så mycket som möjligt? Bara jobbigt om man ska åka en bit...

Visst, ljudlöst ska det inte vara, men det ska ju inte vara öronmbedövande, bara jobbigt! Aldrig hört en trimmad moppe utan ljuddämpare? låter så jäkla fult, totalt onödigt...

SSjälv skulle jag aldrig få en tanke på o köpa 4-takt, tråkigt, slött... Roligare med 2-talt, ska det va 4taklt ska det va 600 eller större tycker jag, på e 125a låter det väll som en gräsklipparmotor ungefär, hehe...

BTW, jag tycker absolut inte en 2takts-125a låter som en trimmad 2-takts-moppe, 125an låter större, maffigare o bullrigare på nått sätt, trimamd moppe tjuter o låter pipigt, det hör man stor skillnad på tycker jag...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jag ska inte tömma hela ljuddämparen utan bara ta bort allt som funkar som motstånd, + jag har inte bestämt mig än heller

//Niklas

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Alltså jag har kört 250cc 4takts cross och dom drar alldeles för fint...
Men sen om man tar bort 125cc så...
Nä ja ska ha en nsr 00-02a.. eller en aprilia..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...