klotter skrev:kan man göra wheelies och bränna däck me en strypt 2taktare eller 4taktare???
Svar JA på att bränna däck me 4t och strypt 2t.....
Wheelie beror lite på balans och utväxling som sagt....
klotter skrev:kan man göra wheelies och bränna däck me en strypt 2taktare eller 4taktare???
KvalitetsMiffo skrev:Skööön..... ljudet är ju en av andledningarna till att man just väljer 4takt.....
Man får ju ändå inte köra mer än max 110 på vägarna så va spelar de för roll om den toppar 140 istället för 160???
Poffer skrev:Vem bryr sig om toppfarten på 125-or, det är ju accelerationen man vill åt! Och den lär ju inte vara ngt vidare på en 4-takt!
klotter skrev:ja undrar också lite såna frågor...
Jag tänkte köra lagligt annars får ja inte 125a över huvud taget....
kan man göra wheelies och bränna däck me en strypt 2taktare eller 4taktare???
Jag kommer ochså köra stryp eller någolunda i alla fall, allt ljudämpande material ska ju bort om det blir 4t och luftfiltret kommer bytas för det ger ju effekt i alla fall till skillnad på 2tklotter skrev:ja undrar också lite såna frågor...
Jag tänkte köra lagligt annars får ja inte 125a över huvud taget....
kan man göra wheelies och bränna däck me en strypt 2taktare eller 4taktare???
Nikel skrev:Jag kommer ochså köra stryp eller någolunda i alla fall, allt ljudämpande material ska ju bort om det blir 4t och luftfiltret kommer bytas för det ger ju effekt i alla fall till skillnad på 2t
//Niklas
Jo men pappa vill inte att jag ska köra trimmat, se köper jag 4t så blir det ljud o luft modifierig.KvalitetsMiffo skrev:Om man ändå kör enligt trafik reglerna så vad spelar de för roll om man tar bort strypningen....
De finns ju som sagt värre lagbrott....
KvalitetsMiffo skrev:känslan grabben, känslan.....
Poffer skrev:Oooj, vilken känsla det är att köra "snabbt" med en 125:a
Åkte du i lanesund för en stund sen???Poffer skrev:Oooj, vilken känsla det är att köra "snabbt" med en 125:a
KvalitetsMiffo skrev:Skööön..... ljudet är ju en av andledningarna till att man just väljer 4takt.....
Man får ju ändå inte köra mer än max 110 på vägarna så va spelar de för roll om den toppar 140 istället för 160???
Nikel skrev:Jag kommer ochså köra stryp eller någolunda i alla fall, allt ljudämpande material ska ju bort om det blir 4t och luftfiltret kommer bytas för det ger ju effekt i alla fall till skillnad på 2t
//Niklas
Chris Ash skrev:Ljudet?
Visst kan en 175 hästars kittad Superbikekawa låta rätt fräckt, men en fyrtakts 125:a...
Låter nog snarare som en dammsugare med förstoppning.....
Poffer skrev:Oooj, vilken känsla det är att köra "snabbt" med en 125:a
KvalitetsMiffo skrev:Smaken är som baken.... får ju ändå bara köra A1 hojar så vad har jag att välja på.... en förväxtmoppe eller en 4t:are..
Sen skiter jag fullständigt i vad du tycker...
varför då, du vet 4t mullrar, min kusin har en xr75 och den mullrar underbartItacha75 skrev:Ska du ta bort allt i ljuddämparen? Stupid?
Det ger ingen märkvärd effekt (om det nu ger någon) sen så får du bara snuten och sura grannar efter dej. :kocko
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |