Otroligt att den passade med så få moddar. På en av bilderna där man ser insugspoprtningen,, de va exakt samma portning som jag gjort från de första cylindrarna med extra insugsportar på var sida av mitten inkastet under boostport. Risken med de stora fönstren är att cylindern spricker lätt så jag har portat insuget på annat sätt på senare tid för att slippa dessa stora hål och de gav samma effekt och register "utan dessa groteska hål"
Jag har nog missat att de finns elektriskt styrd powerjet är de standard på några årg av yz 250 ?
Hur bra balans /vibrationer blev det vs en cr eller kx 500a?
3d tändning är de standard på yz 250. Jag har kört rotax 440 tändning och rotax rs 600 tändning på 800 motorerna och bägge är lika bra kan man säga , jag flyttade bara picuppspolen några grader bak/fram för att ändra tändningen statiskt.
380 pipan lär inte gett full effekt du skulle behövt köpa crankshop dubbelpipor och kapat sönder en av dem och mosat in i ramen då skulle den gett full effekt. De va inte många trimpipor som funkade på dessa motorer de flesta dubbelpipor sög skunk bla brp egna pipor gick inte bättre än org singelpipa. Crankshop va en av få som gav bra
effekt.
Har du kvar hojen eller vet vem som har den man vill ju köpa den omg
Jag har nog missat att de finns elektriskt styrd powerjet är de standard på några årg av yz 250 ?
Hur bra balans /vibrationer blev det vs en cr eller kx 500a?
3d tändning är de standard på yz 250. Jag har kört rotax 440 tändning och rotax rs 600 tändning på 800 motorerna och bägge är lika bra kan man säga , jag flyttade bara picuppspolen några grader bak/fram för att ändra tändningen statiskt.
380 pipan lär inte gett full effekt du skulle behövt köpa crankshop dubbelpipor och kapat sönder en av dem och mosat in i ramen då skulle den gett full effekt. De va inte många trimpipor som funkade på dessa motorer de flesta dubbelpipor sög skunk bla brp egna pipor gick inte bättre än org singelpipa. Crankshop va en av få som gav bra
effekt.
Har du kvar hojen eller vet vem som har den man vill ju köpa den omg
Last edited: