570rr

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
blom skrev:
jag säger 41kw för att alla fbolag får upp det när dom kollar regnr. ringde länförsäkringar oxå.. dom ville bara ha 31 lök om året
:skrämd :skrämd
Betalar 4200 helår/helförsäkring....
Undrar om dom vet vilken typ av hoj det handlar om... :va
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
SM 570 RR skrev:
:skrämd :skrämd
Betalar 4200 helår/helförsäkring....
Undrar om dom vet vilken typ av hoj det handlar om... :va
ja man börjar ju fundera.. kom ialf ner till 5500 hel/hel. vad bör man ge för en fin 570rr.. med 50-60 mil på mätaren
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
blom skrev:
ja man börjar ju fundera.. kom ialf ner till 5500 hel/hel. vad bör man ge för en fin 570rr.. med 50-60 mil på mätaren
Dom står sig rätt bra i pris, men säg runt 65-70 om den gått så där lite.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
fan jag tycker att det är lite mycket.... en jävligt cool hoj faktiskt men man får nyare för 10 lök mindre... ångesten är stor nu
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
blom skrev:
fan jag tycker att det är lite mycket.... en jävligt cool hoj faktiskt men man får nyare för 10 lök mindre... ångesten är stor nu
Visst får man det, men då är det inte samma grejer :gnissla
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
några kända fel på dom då? förstår att du kommer säga nej men om vi ska vara lite seriösa :)
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
blom skrev:
några kända fel på dom då? förstår att du kommer säga nej men om vi ska vara lite seriösa :)
Nej, har inte lyckats komma på några kända fel och inte hört nåt om 570 motorn. Ev vipparmsbrott men det beror oftast på mekanikerfel vid ventiljusteringen.. Men ring Halvards motor (generalagent) o fråga honom. Han har koll.
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
SM 570 RR skrev:
Nej, har inte lyckats komma på några kända fel och inte hört nåt om 570 motorn. Ev vipparmsbrott men det beror oftast på mekanikerfel vid ventiljusteringen.. Men ring Halvards motor (generalagent) o fråga honom. Han har koll.

Vet du om det är likadana motorer i 570 och nya 610?
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
När vi ändå är inne på Husqvarna.
Är det någon som provat den nya 510 SM från 05?
Har sett en röd/vit sådan på nilssons motor och det var
den snyggaste motard jag sett.

Antal hk?
Serviceintervall?
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Honung skrev:
Vet du om det är likadana motorer i 570 och nya 610?

Dom har ju uppdaterats efter åren , men konstruktionen och cylindervolym är samma.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Det va som fan :mad:

Det började med att jag ringde runt till alla försäkringsbolag och frågade om dom hade enduro o offroadförsäkring för ca 4 månader sen.
Pratade vid detta tillfälle med en ung tjej uppskattningsvis ca 24 år.

Jag ringde till dom för några veckor sedan o skulle kolla försäkringspremie på några av mina hojar inför säsongen då hade dom plötsligt inte offroadförsäkringen längre (prata med en tanta 50+).

Ja sa då att jag hade ringt in för ett antal månader sen och kollat läget o påpekade att jag pratat med en ung tjej och att allt var i sin ordning men nej då där hade inte arbetat någon ung dam :va

För säkerhets skull så kollade jag i BIKE pga hade sett en annons från Bilsport o mc där det stod om en massa olika försäkringsgrupper jovisst där va offroadförsäkringen med :confused:

Jag gav mina regnummer till tanta för att kolla vanlig trafikförsäkring osv där så såg hon att jag är 18år o när ja frågade om offroadförsäkring så nekade hon säkert bara för dom vill inte ha en massa ynglingar som strular med bedrägeri o skit tydligen så är offroadförsäkringen extra drabbad pga alla supermotarder som försäkrar där.
 

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Jösse skrev:
Det va som fan :mad:

Jag gav mina regnummer till tanta för att kolla vanlig trafikförsäkring osv där så såg hon att jag är 18år o när ja frågade om offroadförsäkring så nekade hon säkert bara för dom vill inte ha en massa ynglingar som strular med bedrägeri o skit tydligen så är offroadförsäkringen extra drabbad pga alla supermotarder som försäkrar där.

"Offroad" är försäkringen för dig som har fyllt 24 år och äger en landsvägsregistrerad offroad-mc (enligt vår klassificering). Om du lånar ut mc:n ska föraren ha fyllt 24 år.

Så står det på deras hemsida.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top