Gillar det mesta på min retta-02 förutom bromsarna som är skräp i jämförelse med de nya 6-kolvsoken. Finns det nåt "bolt on" 6 kolvs-kit att köpa till min cykel eller går det att lösa på nåt annat sätt(utan att behöva gå en ingenjörsutbildning)?
steg 1 stålomspunna bromslangar
steg 2 bättre bromsskivor
steg 3 bättre bromspump
Kan bara hålla med. Tyckte på min hoj att bromsarna var lite för dåliga men efter steg 1,2 så blev det !
Tack för tipsen gubbar!
Får testa att byta skivor och slangar i vinter.
Har botaniserat någon timme på carpimoto.com, en kanonsida!Det mesta man kan tänkas vilja ha finns på carpimoto.com ,
allt efter pris och smak
//Håkan
Väldigt festligt att folk här inne hänger upp sig på att använda märkesbromsvätska. Vet ni verkligen vad bromsvätska innehåller?
Bromsvätska är en av de simplaste kemikalierna vi har i våra moppar och det enda som är intressant är att det är DOT4 (om inte tillverkaren specar annat) samt att den byts ofta.
Sen må det vara biltema eller Motul...
Väldigt festligt att folk här inne hänger upp sig på att använda märkesbromsvätska. Vet ni verkligen vad bromsvätska innehåller?
Bromsvätska är en av de simplaste kemikalierna vi har i våra moppar och det enda som är intressant är att det är DOT4 (om inte tillverkaren specar annat) samt att den byts ofta.
Något fel e de i allefall på den Bromsvätska jag använder ( DOT4 ) mina gummipacknig växser till de dubbla i bromsbehållaren, men de löses genom o tvätta den med JES 2 gånger o låta den torka
Nej jag vet iaf inte vad bromsvätska innehåller, jag köper en dyr märkesbromsvätska som min mc-verkstad rekomenderar och hoppas att man får vad man betalar för.
Där finns 2 parametrar som är intressanta och skiljer mellan olika märken:
1. Torr kokpunkt
2. Våt kokpunkt
Leta upp den vätska med högst kokpunkter och byt så ofta du orkar men minst en gång om året. Sen är inte dyrare bromsvätska bättre, ex så är AP svindyra bromsvätska sämre ut kokpunktshänseende än biltemas som kostar 1/10.....
Jag har vid två tillfällen köpt bromsvätska av sämre kvalitet som har varit DOT4 där jag efter 5-10 varv på bana har upplevt att handtaget börjar komma riktigt nära och det är riktigt svampigt...
Det är riktigt stor skilland på olika vätskor!
Jag har bytt vätska ca 6ggr i år då jag har haft stora problem med bromsar som mattas vid bankörning.
Att bara gå till mekonomen eller annan biltilbehörsaffär och köpa en "bra" DOT 4 vätska har inte funkat...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|