stavgren skrev:
Jävlar, jag som satsade en hundring på att du inte skulle svara
......
Varför ska dom som lyckas ekonomiskt på ett eller annat sätt straffas genom högre skatter?
Allting hänger ju ihop här och att börja med att höja skatter tror jag blir fel. Allt som i slutänden betalas med skattemedel bör granskas, rationaliseras och sedan redovisas på ett förståeligt sätt.
Sen blir det mycket lättare att få förståelse för en öronmärkt skattehöjning om den hade blivit aktuell.
-Mitt liv kommer ju förstöras på ett ytterst konkret sätt om jag måste skjuta till mycket pengar för att mina föräldrar ska få en rimlig ålderdom - då skattar jag hellre nu.
-Måste jag betala min och min framtida familjs sjukvård med privata sjukförsäkringar så betalar jag hellre nu, i form av skatt.
Men först måste saker och ting redovisas och saneras. Hur mycket pengar hade frigjorts om alla staltligt finansierade verks chefer hade fått sina löner reglerade från de som betalar dvs oss? Vem behöver tjäna mer än 5 miljoner per år? Varför ska någon som får sin lön betalad med skattemedel tjäna mer än statsministern? Vem tillsätter idioterna som styr sjukvården mot en garanterad kollaps? Hur många skattefinansierade pennviftare i kommunerna är onödiga? Varför ska man betala skatt på sina bidrag såsom a-kassa osv?
Jag tycker att en skattehöjning skulle gällt alla utom de allra sämst betalda. Dvs att skatten höjs överlag om den ska höjas men med samma grundfunktioner som i dagsläget. Visst svär jag när jag får skatta extra men så är det....
Edit/Mitt problem är alltså misstro och förakt mot de som styr vårt samhälle, inte ideerna som det bygger på ifrån början.
Skulle jag inte svara på en sån tråd?? Var är gladh?