björn.e
hej hej
Snälla låt inte detta bli som vanligt med pajkastning mellan klasser/takter, utan håll er till sakliga argument. För och imot införandet av dessa hojar.
Det är dags nu gott folk om vi ska få till det till nästa år. Jag har spånat lite och hört mig för lite om det skulle kunna gå att få in 650cc/2cylindrar standard-hojar (detta för att inte supermono ska komma in) i 250 sp. Alltså ER6, SV650, hojjssonnggg 650, Monster??. Detta för att som alla vet, 250sp behöver på sikt en billig ersättare. Kan vi fasa in dessa hojar nu? Vi kör samtidigt kvalar mot varandra så torde det bli fulla startfällt. RS:en får man köra på tills den inte funkar längre. Om ca 25 år finns ingen 250sp kvar och då är klassen borta. Dessa hojar är BILLIGA och du får med ett snabbt sök på nätet en hoj för ca 60 och då är den flång ny. Enuuu billigare i Tyskland. Vidare liknar dessa hojar varandra mycket i hk/vikt vilket innebär tät räjsing där ingen vinner pga material.
Nu till minna frågor:
1: Fler eller ett märke er6/sv650. Sätter vi oss inte i samma sits om tex Sukka lägger ner SV:n?
2: Jag anser att man ska få byta fjäder i framgaffeln ingen av hojarna är gjorda för bana.
3: Bakdämpare får ej bytas.
4: Regndäck tillåts
5: Däck valet släps fritt. Detta pga det inte är en enighetsklass längre
6: Styre, fotpinnar får bytas
7: Ljuddämpare får bytas MEN får inte låta mer än 95 db. Detta mest för att en org är snor dyr (tror jag)
8: Är dom överhuvudtaget körbara på bana?
9: PC2 tillåtet???
10: Övriga frågor
björn
Det är dags nu gott folk om vi ska få till det till nästa år. Jag har spånat lite och hört mig för lite om det skulle kunna gå att få in 650cc/2cylindrar standard-hojar (detta för att inte supermono ska komma in) i 250 sp. Alltså ER6, SV650, hojjssonnggg 650, Monster??. Detta för att som alla vet, 250sp behöver på sikt en billig ersättare. Kan vi fasa in dessa hojar nu? Vi kör samtidigt kvalar mot varandra så torde det bli fulla startfällt. RS:en får man köra på tills den inte funkar längre. Om ca 25 år finns ingen 250sp kvar och då är klassen borta. Dessa hojar är BILLIGA och du får med ett snabbt sök på nätet en hoj för ca 60 och då är den flång ny. Enuuu billigare i Tyskland. Vidare liknar dessa hojar varandra mycket i hk/vikt vilket innebär tät räjsing där ingen vinner pga material.
Nu till minna frågor:
1: Fler eller ett märke er6/sv650. Sätter vi oss inte i samma sits om tex Sukka lägger ner SV:n?
2: Jag anser att man ska få byta fjäder i framgaffeln ingen av hojarna är gjorda för bana.
3: Bakdämpare får ej bytas.
4: Regndäck tillåts
5: Däck valet släps fritt. Detta pga det inte är en enighetsklass längre
6: Styre, fotpinnar får bytas
7: Ljuddämpare får bytas MEN får inte låta mer än 95 db. Detta mest för att en org är snor dyr (tror jag)
8: Är dom överhuvudtaget körbara på bana?
9: PC2 tillåtet???
10: Övriga frågor
björn