Don Quixote
Nordic BoTT 2010
Extrafälgar behövs verkligen inte, även om man tillåter regndäck. Jag har klarat mig utan i tre år.
Köra i regn med torrdäck är ju värdelöst.
Köra i regn med torrdäck är ju värdelöst.
Aprilia has designed the SXV 550 to be THE supermotoRookieSM skrev:2413539Aprilia SXV 550 är hojen att köra isf, precis under 70 hästar på bakhjulet helt orginal. Kanske inte har den bästa aerodynamiken men den är ju lättare och går säkert fortare i kurvorna.
Don Quixote skrev:2415033Köra i regn med torrdäck är ju värdelöst.
MagnusK skrev:2415127Det skulle vara ett riktigt bra upplägg. Hur framför vi det som förare till Svemo. Är det genom klubbar eller förarrepresentant?
Ja, man kanske måste väga priset för de extra fälgarna mot vad det kan kosta att inte ha dem.oFFkeFF skrev:2414927Problemet med en lite tyngre hoj som en 650 är att en regnvurpa kan kosta betydligt mer än vad ett par extra fälgar gör. Har inget med mod att göra, skillnaden i grepp är enorm med regndäck kontra mönstrade gatdäck.
Att folk kränger själva utgår jag ifrån men med tanke på Sveriges snabbt skiftande väder ställer regndäck kanske till mer problem för rookies än det gör nytta.GSXR1100R skrev:2414982Det här med regndäck togs upp i våras i 250SP, vad betyder vanliga mönstrade däck?, visst är det en kostnad om man nu väljer att köpa in extrafälgar, man kan ju faktiskt kränga själv om man nu inte har råd med extrafälgar.
Efter sommarens regnrace på torrdäck i 250SP så verkar det som om dom flesta nu vill ha regndäck.
Ja absolut, som arrangör ser man oxo helst att gridden är full, roligare för alla blir det.Gustav O skrev:2415270Ska man justera klassen bör man ju göra den så fri som möjligt men ändå billigt. Problemen med att blanda olika typer av hojar är gravt överskattat tror jag. I flera andra länder ( USA, Kanada, UK tex.) så kör men betydligt mer blandade klasser (startlistor med allt från Honda RS125R, Aprilia RS250 via SV650, ER6 och Ducatii 900SS syns.) utan större problem.
Och? Det betyder ju inte att den inte går att använda till något annat.GSXR1100R skrev:2415108Aprilia has designed the SXV 550 to be THE supermoto
Den klassen finns ju redan
Var en motard som körde Supermono också i Linköping på Årsracet.RookieSM skrev:2415329Och? Det betyder ju inte att den inte går att använda till något annat.
Den körs redan i England med viss framgång, minitwins och allt vad deras klasser kallas.
Kan man köra den utan att släpa i foten genom kurvorna så är det väl ok.RookieSM skrev:2415329Och? Det betyder ju inte att den inte går att använda till något annat.
Den körs redan i England med viss framgång, minitwins och allt vad deras klasser kallas.
Kolla MotoGP, det är inne att hänga ut med foten nuförtiden, snart kommer det till Sverige också, tror tom jag såg Christer Andersson göra det på Knutstorp sist.GSXR1100R skrev:2415341Kan man köra den utan att släpa i foten genom kurvorna så är det väl ok.
Vad gör det om det blir fler som kör klassen?Bikerbitch skrev:2415364Jag antar att det kommer röstas om huruvida 250SP skall släppa in större hojar? Hoppas på information om det innan isåfall
Jag är inne på Björns linje. Tycker detta är framtiden och inte säsongen 2007.
Ännu duger våra motorcyklar gott och vill inte börja blanda nu. Vi är många ändå på startfältet.
Teddy skrev:2415383Björn!
Detta är ett bra förslag som ligger rätt i tiden. Jag går helt på Brinks linje. Kan du se till att LMS för detta förslag vidare till SVEMO för beslut?
Teddy skrev:2415383Björn!
Detta är ett bra förslag som ligger rätt i tiden. Jag går helt på Brinks linje. Kan du se till att LMS för detta förslag vidare till SVEMO för beslut?
HanneZ skrev:2415378Vad gör det om det blir fler som kör klassen?
björn.e skrev:2415434ja det är min tanke först ska det väl diskuteras sen kommer det nog en skrivelse till SVEMO. Sen är det ju upp till dom att kolla vilka ändringar i reg som ska göras.
Ju fortare vi får in ett förslag, ju fortare kommer ju svaret och jag hoppas ju att det ska gå att få in hojarna redan nästa säsong. Det kommer ju kanske inte vara många första året men jag tror den kommer att växa med åren.
björn
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |