660 start problem!!

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Ort
FALKENBERG
Hoj
KTM 950 SUMO
som de står ovan så är min helt nya 660 ruskigt svår startad när ja tar den för första turen på dagen men sen när ja väl har fått igång den så startar den alltid på första eller andra kicken men oftast första!! hojen har bara gått 30mil o gnist gallret är borta o ja har bytt munstycken till 45 i låg o 165 i hög o nålen sitter på 4 hacket! sen undrar ja vad ni som har kört in era hojar riktigt nu kör på för olja hel eller del syntet?? vet någon vilken kabel de är man ska klippa av för att få fram alla funktioner på färddatorn??
tack på för hand mvh markus
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Svårstartad varm eller kall? För mycket choke/låg tomgång.
På A svarar jag mineralolja eller delsyntet
På B vet jag inte.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Inte behöver du väl klippa någon kabel :va Det är ju dubbla trip,klocka,toppfart,snittfart,varvtidtagning,timräknare mm.Ska det finnas ännu fler funktioner? Du väljer vilka funktioner du ska använda med dosan med tre knappar på.Tryck fram timräknaren och håll ner mittknappen några sekunder så kommer du ju in i menyn och kan lägga till och ta bort olika funktioner.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Du har väl inte glömt varmstartknappen utdragen? Körde in min ca 20-30 mil med första oljan för att sen byta till helsyntet. Vissa byter direkt efter ca 8 mil för ev spån och sen byter vidare efter kanske 30 mil. Körde in min normalt utan att dra på höga växlar samt tokgasa. Kör in den med förstånd istället för att tänka på oljebytena. De första två oljebytena är viktiga tycker jag. Hade inga problem med att start min förutom när den var strypt de första 4 mil men det var bara att slå ut gnistgallret. Antar att du har -04 med EGR mojängen + allt annat vad det nu heter. Jag hade en -03
 

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Ort
FALKENBERG
Hoj
KTM 950 SUMO
660

de är när den är kall för när den är varm så startar den alltid jätte lätt!! de är en 04 köpt för en vecka sen!! ja får ja alltid i gång den men de tar ett bra tag när ja tar den å första turen om den har stått i en dag eller mer!! :huvet
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
:va Är det du som har mixtrat med avgasreningen eller? Ta kontakt med de som sålde hojen.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Sitter avgasreningen kvar eller? Det var lite problem för en del som skulle strypa av dem när de skulle ta bort allt onödigt
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
har du plockat bort alla stypningar? om inte gör det
stora locket på luft burken
byt nålen till den du fick med samt trottellstoppen
dom går ju knappt att starta om strypningar sitter i du har inte glömt nån? bara en tanke...lycka till
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag får igång min på första kicken, inga problem där... Men tomgången strular bigtime...

Bytte till tumskruvsskruven så man kan justera utan verktyg, och allt är frid och fröjd men då och då lägger den av. Det tvingar mig att varva ganska mycket, och när man står vid rödljus som nyss slagit om blir det en ganska lång stund, man känner hur varm motorn blir, och det gör ont i magen!!!

Ibland lägger den inte av, men ibland lägger den av på direkten... KLONK låter det...

Jag har inte lagt supermycket tid på luftskruven, men hur jag än skruvar händer det ingenting med tomgången... :(


Please, HELP!!! ;)
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
dukeIIfbg skrev:
som de står ovan så är min helt nya 660 ruskigt svår startad när ja tar den för första turen på dagen men sen när ja väl har fått igång den så startar den alltid på första eller andra kicken men oftast första!! hojen har bara gått 30mil o gnist gallret är borta o ja har bytt munstycken till 45 i låg o 165 i hög o nålen sitter på 4 hacket! sen undrar ja vad ni som har kört in era hojar riktigt nu kör på för olja hel eller del syntet?? vet någon vilken kabel de är man ska klippa av för att få fram alla funktioner på färddatorn??
tack på för hand mvh markus

Byt till 48 munstycke,
På min fick jag mjölka gasen 3-4ggr, (accpumpen sprutar i x-tra soppa) när den hade stått över natten eller längre! efter det så startar den klockrent
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Zana skrev:
Jag får igång min på första kicken, inga problem där... Men tomgången strular bigtime...

Bytte till tumskruvsskruven så man kan justera utan verktyg, och allt är frid och fröjd men då och då lägger den av. Det tvingar mig att varva ganska mycket, och när man står vid rödljus som nyss slagit om blir det en ganska lång stund, man känner hur varm motorn blir, och det gör ont i magen!!!

Ibland lägger den inte av, men ibland lägger den av på direkten... KLONK låter det...

Jag har inte lagt supermycket tid på luftskruven, men hur jag än skruvar händer det ingenting med tomgången... :(


Please, HELP!!! ;)

Det gäller även dig, gå upp i lågfartsmunstycke. Jag har ett Sebring slip-on
och har #50 på.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Nightwish skrev:
Det gäller även dig, gå upp i lågfartsmunstycke. Jag har ett Sebring slip-on
och har #50 på.


Ok, får väl göra så då.... Så förbannat irriterande när den lägger av precis innan trafikljusen slår om till grönt.... :kocko
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Zana skrev:
Ok, får väl göra så då.... Så förbannat irriterande när den lägger av precis innan trafikljusen slår om till grönt.... :kocko

Ok, men tills dess... Hur ska man skruva skruven för att få minst symtom? Typ, är det bättre att ha den långt in eller ut skruvad tillsvidare?

Och om HW kollar här, hur stort är munstycket nu? Är det std eller har du satt i ett större? Vad tror du om 50??

Thnx!!
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Zana skrev:
Ok, men tills dess... Hur ska man skruva skruven för att få minst symtom? Typ, är det bättre att ha den långt in eller ut skruvad tillsvidare?


Thnx!!

Skruva in den helt, sedan skruvar du ut den 2 varv. Där har du grundinställningen.
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Zana skrev:
Jag får igång min på första kicken, inga problem där... Men tomgången strular bigtime...

Bytte till tumskruvsskruven så man kan justera utan verktyg, och allt är frid och fröjd men då och då lägger den av. Det tvingar mig att varva ganska mycket, och när man står vid rödljus som nyss slagit om blir det en ganska lång stund, man känner hur varm motorn blir, och det gör ont i magen!!!

Ibland lägger den inte av, men ibland lägger den av på direkten... KLONK låter det...

Jag har inte lagt supermycket tid på luftskruven, men hur jag än skruvar händer det ingenting med tomgången... :(


Please, HELP!!! ;)

Alltså tumskruven är väl till luftblandningen? Du har ju en till vanliga tomgången också, höj den istället så stannar den inte.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Basse skrev:
Alltså tumskruven är väl till luftblandningen? Du har ju en till vanliga tomgången också, höj den istället så stannar den inte.

Jo, men då måste jag ha den relativt högt upp... tomgången alltså, och det funkar inte när man fastnar i kö eller rödljus... Då kokar kylarn över efter ett tag... Och det är inge bra......................

Men HW: Satt det standard-lågfartsmunstycke i nu eller? Så jag slipper demontera knasarn innan affärsbesöket.........................??

Eller tycker ni jag ska satsa på några runt 50 som någon ovan föreslog...??


/Zana
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Zana skrev:
Då kokar kylarn över efter ett tag... Och det är inge bra......................

Finns fläktar att köpa som löser det problemet,
tyvärr har dom tagit bort kitet så det blir att köpa alla delarna lösa. :(
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ghost skrev:
Finns fläktar att köpa som löser det problemet,
tyvärr har dom tagit bort kitet så det blir att köpa alla delarna lösa. :(


Det ätr v'äl löite smartare att lösa roten till problemet istället.... geeeh... =)

Knapparna sitter defenitivt för nära på den här datan.... =)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Zana skrev:
Jo, men då måste jag ha den relativt högt upp... tomgången alltså, och det funkar inte när man fastnar i kö eller rödljus... Då kokar kylarn över efter ett tag... Och det är inge bra......................
/Zana


Det är därför man har en motard så man kan köra förbi köerna! :D
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top