Sålde hojen i sommras, men nu börjar jag bli sugen igen.
Jag kör bara runt 100 mil/sommar så det ska vara nåt billigt att äga och smidigt. Har fastnat lite för 690 Duke och ER-6N.
Vill helst ha nyare än -12 och man kan nog med lite prutning få båda dessa modeller för ca 40 000:- som är min budget.
Körningen består mest av turer i närområdet (runt 10 mil, undviker motorväg i det längsta) och snurra på stan. Jag skjutsar max 15% av tiden jag kör.
Hojen ska vara rolig och busig.
Ekonomiskt talar det mesta för ER6:an då de ligger bättre till både i pris och försäkring. Men vad jag förstått ska väl Duken vara lite skojigare att köra och det är ju värt en del. Duken är ju också runt 40 kg lättare än ER6:an och med likvärdig effekt.
Jag är rätt lång (189 cm). Provsatt en Duke i helgen och det kändes helt ok. Ska åka och provsitta en ER6:a i eftermiddag tänkte jag.
Hittade en sida där man kan knappa in sina mått och få ett humm hur man sitter på olika modeller:
Vilken ska man välja?
Jag kör bara runt 100 mil/sommar så det ska vara nåt billigt att äga och smidigt. Har fastnat lite för 690 Duke och ER-6N.
Vill helst ha nyare än -12 och man kan nog med lite prutning få båda dessa modeller för ca 40 000:- som är min budget.
Körningen består mest av turer i närområdet (runt 10 mil, undviker motorväg i det längsta) och snurra på stan. Jag skjutsar max 15% av tiden jag kör.
Hojen ska vara rolig och busig.
Ekonomiskt talar det mesta för ER6:an då de ligger bättre till både i pris och försäkring. Men vad jag förstått ska väl Duken vara lite skojigare att köra och det är ju värt en del. Duken är ju också runt 40 kg lättare än ER6:an och med likvärdig effekt.
Jag är rätt lång (189 cm). Provsatt en Duke i helgen och det kändes helt ok. Ska åka och provsitta en ER6:a i eftermiddag tänkte jag.
Hittade en sida där man kan knappa in sina mått och få ett humm hur man sitter på olika modeller:
Vilken ska man välja?