74 på 30 väg?

29Racing

SST600 2010
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
YZF-R6 2007
BadToy skrev:
Hoppas att det blir dyrt! & att han blir av med lappen länge :kocko

vad e ditt problem???? ...kör du sporthoj eller glider du runt på en kawasaki 125??? :3freak

...inte ute efter att jävlas men faan va onödigt skrivet....

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
jag vet inte hur ni har det i byarna ni bor,men i gävles stadskärna så är det 30 som gäller.och hur många håller igentligen det där? inte jag iallafall....:tuttar fast utanför skolor så SKA man hålla 30. :tummenupp

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Kan man inte respektera 30 vägar så borde man inte få tillbaka sitt körkort.

I värsta fall blir det dagsböter, eller? Min granne torskade 20,000:- på en 30 sträcka, körde hyffsat fort. Jag hörde inte honom säga det själv, men dagsböter är ju ända sättet att få så höga böter..

/Joakim

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R6-03 SÅLD
Var det inte typ ! April igår när det skrevs?? Litar inte på nån ! April! :va

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Markus skrev:
Socialdemokrater i stadshuset kan vara en anledning till exempel.

Bland det smartaste jag har hört, och jag har hört många smarta saker sägas.

warrior

Guest
vilka moralkärringar det finns här, killen frågar efter råd och han får massa skit jävligt onödigt. ta o skärp er

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
zpeppy skrev:
Hehe nu ska vi inte vara sånna, men de är inte särskilt smart o köra i 74 på 30 väg, men de lär väll inte bli mer straff än att han blir av med körkortet och böter....
Här har vi 30 över en bro som e enkelriktad (en bil-fil och en cykelfil utan mellanräcke). Är det inge folk där går det kanonbra att köra 120 utan att vara någon fara.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
pekpinnar igen...

Jag tycker man skall ha marginal till begänsningen, är det 30 skall man inte köra mer än max 20. Tänk på att både miljön och ni själva mår bättre om ni kör så där en 10-12km/h, då behöver man inte starta motorn utan kan bara putta på med fötterna...
köra över 50 är aldig tal om ens på 110 väg, kör man hoj, kör man oskyddat... det är farten som dödar... bla,bla,bla...

Om någon skulle sätta 30 på motorväg, skulle alla som är så duktga hålla det också? Ge upp!

Köra med huvudet är det ena som gäller vad som står på skylten är en annan sak. På skylten står en REKOMENDERAD hastighetm, så är det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
blom skrev:
kanske det mest korkade jag har hört och jag har hört bra mycket korkat

Och vilka har beslutat om 30 zon i hela stockholms kommun? Right back at ya, angående korkerier. :tummenupp

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
hellbit skrev:
kanske låter sjukt men det är en tunnel precis innan denne kontrollen och han ville höra skriket från sitt nya slip on. .
Man kan ju gasa med kopplingen innan. Säg till honom att testa det nästa år när han fått tillbaka kortet.

Farmer

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
kawa
kör man för fort på en 30 väg ska man hålla reda på vad som händer om man torskar... vad tror folk polisen skulle göra, låta honom köra?...antingen kör man för fort och då så man hinner ifrån att bli haffad eller så håller man hastighetsbegränsningen vilket kanske är det smartare på en 30väg där det oftast har en anledning varför just det är 30... tycker det är som att bädda sin egen grav... i vilket fall körkortets grav!

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
BadToy skrev:
Hoppas att det blir dyrt! & att han blir av med lappen länge :kocko

håller med!!!!!!

På 30 väg SKA man köra i 30, max 40, aldrig mer. Då e man så j*****vla korkat :mad: :fatta!

Och den poalrn ÄR korkad om han kör i 75 på en 30 väg......

Skulle inte va helt fel om han blev av med kk i 1 år och sitta i finkan i 1 månad.

Om man ska köra mer än dubbelt så fort kan man ju fan köra på en motor väg där det inte finns någon risk att köra på gångtrafikanter.

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
triple skrev:
pekpinnar igen...

Jag tycker man skall ha marginal till begänsningen, är det 30 skall man inte köra mer än max 20. Tänk på att både miljön och ni själva mår bättre om ni kör så där en 10-12km/h, då behöver man inte starta motorn utan kan bara putta på med fötterna...
köra över 50 är aldig tal om ens på 110 väg, kör man hoj, kör man oskyddat... det är farten som dödar... bla,bla,bla...

Om någon skulle sätta 30 på motorväg, skulle alla som är så duktga hålla det också? Ge upp!

Köra med huvudet är det ena som gäller vad som står på skylten är en annan sak. På skylten står en REKOMENDERAD hastighetm, så är det.

Du e ju :kocko

1. på skyltarna så vad man MAX får köra i.
2. På motorväg är det 70-110 INTE 30, man får inte köra söligare än 40 på motor väg om det inte är fel på fordonet/ dåligt väglag.

Gixxer-6:an

Medlem
Gick med
6 Jan 2005
Hoj
Yamaha FZ1-N, 2008
Tråkigt att höra, låter som det var tunneln innan torget. Tycker själv att det är konstigt att det bara är 30 där. Det går från 50-sträcka till 30-sträcka med nedförsbacke, och utöver det så är vägen bred som en riksväg.
Utanför skolor och dylikt gör det ju inget att det finns 30-sträckor, men det behöver inte finnas överallt.

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Styrkt av ett par stadiga singel malt mellan öronen måste (vill) jag bara säga:
Ni -inte alla, känn efter själva- snackar och stavar som ni har förstånd till... :rolleyes:
Väx upp! Varför vill man berätta att man så dum att man kört (mycket) för fort på en 30-sträcka och dessutom torskat och fått ta sina påföljder? Det här är ju bara så pinsamt - flytta till moppefucko-tråden...

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...