Smagatusk
Guest
Men jag frågar inte andra. Jag frågar dig.Spekulera i hypotetiska frågor gör andra så bra så jag avstår.
Men jag frågar inte andra. Jag frågar dig.Spekulera i hypotetiska frågor gör andra så bra så jag avstår.
Men jag frågar inte andra. Jag frågar dig.
Det säger mig precis det jag skriver:
Att Rossis konspirationsteorier till och med tar sig in i balanserade huvuden.
Det gör inte teorierna mindre konspiratoriska.
Finns det något i VRs uttalanden som fått dig att fundera det minsta eller har du svalt allt?
Från det att MM fejk-hängt affischer på idolen Rossi sedan han var liten till Spanska/honda/JLo/DP/MM-pakten.
Något kanske?
Kamrat, tack för det vänliga omdömet Men låt mig nyansera Din bild något, min referens till såpopera baseras faktiskt inte på något uttalande av VR, vad vi vet är att:Vilka teorier!
Allt å ingen läses in förutom att VR inte var snabb nog
...Tom in i huvudet på roffe_s och Ulvhamne har han nått.
Två av dem som jag anser är bland de mest sansade och förståndig på SH....
Vad är det här för trista dumheter? Påminner om "horhunge" som någon annan skrev....en som är gjord av skit vinner mästerskapet.
Vilka teorier!
Allt å ingen läses in förutom att VR inte var snabb nog.
Att Lorre gjorde en mer eller mindre felfri helg finns inte.
Att han gjorde ett så bra lopp att MM aldrig fick en chans finns inte.
Ett tom Peddo, som varit dominant på slutet, fick släppa pga FARTEN finns inte.
Att DP faktiskt strulade till det för MM när han trots allt skulle försöka finns inte.
Att MM, DP och JLo faktiskt är ärliga i post-race intervjun finns inte.
Allt som finns och är sant är Rossi konspirationsteorier.
Trots att MM tog 5p av JLO på PI.
Trots att VR är den enda som faktiskt straffats för ett brott mot reglerna.
Man kan ju tro att Rossi är rena hypnotisören.
Tom in i huvudet på roffe_s och Ulvhamne har han nått.
Två av dem som jag anser är bland de mest sansade och förståndig på SH.
Herregud vilken soppa!
Hmm... Jag har alltid sett dig som balanserad. Så fort du fått lite mothugg har du svängt lite för att släta över det. Jag har alltid uppfattat dig som den som absolut inte vill komma på kant med någon. Nu ger du dig på två stycken som du "högaktar" på SH. Tror Rossi är lite i ditt huvud också.
För att svara på din fråga bryr jag mig inte jättemycket vad Rossi själv säger. Men jag ser ju vad jag ser. När man sedan läser att andra mer insatta personer tycker likadant befäster det åsikten lite mer. Men jag är aldrig sen att ändra mig. Jag gillade Marques först. En talang som skulle kunna fylla Stoners stövlar. Det gör jag inte längre. Jag är heller inget Rossi-fan och har aldrig varit och kan säga så mycket som att jag tycker inte att han betett sig klanderfritt. Men Marques har betett sig etter värre. Och Lorenzo så illa att han mist sponsorer.
Men att Marques väljer att ändra sin körning lagom till finalen från att stötas och knuffas och tacklas för att han ska förbi och fram till att bli en liten lammunge bakom Lorenzo... så passande.
Men som nån annan innan mig skrev, tror det var den klarsynte roffe_s; vi kommer inte att kunna förändra nånting så nu går jag vidare.
Jag uppfattade det mer som att Rossi stöttade Pedrosa.VR pekar dessutom och i mina ögon oförtjänt ut Pedrosa som medskyldig, inte heller särdeles välbetänkt då han i vart fall bjuder upp till någon form av dans. Onödigt.
Varning för mycket text.
Sant är att jag ser dialog som långt mer konstruktivt än monolog.
Jag såg det nog inte som att "ge mig på" någon.
Jag ser fram emot att under lång tid läsa fler balanserade och sansade inlägg från roffe_s och Ulvhamne.
Så nu kanske jag slipper "komma på kant" med dem.
Hela soppan är i mitt huvud så även kocken Rossi.
-"Jag ser vad jag ser."
INGEN spekulerade i teamkörning från MMs sida efter PI.
Kolla igenom PI-tråden och Sepang-tråden fram till den sorgliga pressträffen på torsdag.
Visa mig ett enda sånt inlägg och jag lovar att ändra mig (som vanligt ).
Efter den träffen har dock väldigt många Rossi glasögon på sig.
Grabben är 22 år, tjugotvå.
Han tillskrivs egenskaper som blandade från Mata Hari, Bagdad-Bob och en psykologiprofessor.
Dessutom framfört på ett sätt som får valfri Hollywood-skådis att gråta av avund.
MM tycker det är kul att köra hoj fort det är hela hans agenda.
Att han sedan barnsben fejkat ett idolskap kring Rossi är ju så mycket trams att trams inte räcker.
Men med Rossi-glasögonen på så bedöms varenda kurva, utfart från depån och inbromsning av nya experter som ser det för vad det är "allt ett försök att störa Rossi".
Alla tappade framhjul och djupa kurvor är endast för att kunna störa Rossi.
Alla vet exakt hur mycket fortare MM kan köra, att han kan köra om bara han vill.
Detta trots att han säger att han redan kör på hörntänderna.
-"Han ljuger ju!" (med Rossi-glasögon på)
Återigen: Visa mig ett enda exempel på detta INNAN Rossis utspel och jag tror dig.
Att Rossi står och ljuger om sitt spårval i incidenten "för att få MM att tappa tid" något han sedan själv ändrar till att han skulle "lära MM en läxa" glöms fort.
Straffet för att köra vårdlöst vilket förorsakar en krash glöms fort.
Och nej, ingen avsiklig spark enl mig men det är inte det krashen handlar om.
Allt detta spelar ingen roll med Rossi-glasögon på.
Ler han dessutom sitt berömda leende så är det som neuralyzern i Men In Black:
Ingen har sett eller kommer ihåg något.
Jag har varit coach och tränare i lag och individuella sporter tom som mental-coach.
Och maken till dålig coachning i Rossi-lägret har jag sällan sett.
Så fort man fick reda på hur VR tänkte efter PI skulle man naturligtvis tagit honom ur detta och fått honom att fokusera på uppgiften att vinna mästerskapet.
Bedrövligt dåligt av den staben, något som även Jarvis hintade om i någon intervju.
Sen är jag inte säker på att det räckt iaf men VR hade iaf kunnat köra om det.
Men det är som vanligt bara mina 2 cent...
MotoGp 2016 kommer bli galet episkt
Vad vi såg här i l slutet av 2015 är bara trailern för 2016! Underbart!
För min del behöver du inte oroa dig över att komma på kant med mig, det krävs en hel del idogt arbete för att göra det.
Och, som ett tips för framtida funderingar, när jag inleder ett stycke med "för att vara konspiratorisk" eller liknande så ger jag mest uttryck för funderingar från ett perspektiv som jag egentligen inte delar.
Må hända, men det har verkligen inte varit en vanlig syn den här säsongen att MM bara åkt med bakom utan att ens försöka ta sig om. Om något har han visat att han alltid försöker. Jämför t.ex. Assen.Jag fick aldrig känslan av att MM skulle ha försökt säkerställa att Lorenzo skulle vinna.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|