Och vad tycker vi om Rossifanclubben som gör samma sak? Världen är full av dåliga förlorare och ett gäng är på detta forumet.
För mig kändes det skönt att lorenzo tog det även om jag är rossi fan. Hade smakat bajs om rossi tagit titeln pga att 2 andra förare spöade lorenzo.
Nu får du nog förklara för mig?
Tycker du verkligen så, eller skriver du för att provocera?
De flesta nyktra analyser, både här och på andra ställen, vittnar om Jorge som en värdig vinnare men att man parallellt ifrågasätter Marcs avsikter.
Man måste ha i åtanke att Marc och Jorge kör för olika stall som är varandras största konkurenter.
Det hade varit allvarligt om det bara funnits aningar om samarbete. Nu ser vi det svart på vitt för andra racet i rad.
Nämn en idrottsman oavsett diciplin, nationalitet, nivå etc. som inte hade reagerat? Vi väntar med spänning på ditt svar!
Tycker du verkligen så, eller skriver du för att provocera?
De flesta nyktra analyser, både här och på andra ställen, vittnar om Jorge som en värdig vinnare men att man parallellt ifrågasätter Marcs avsikter.
Man måste ha i åtanke att Marc och Jorge kör för olika stall som är varandras största konkurenter.
Det hade varit allvarligt om det bara funnits aningar om samarbete. Nu ser vi det svart på vitt för andra racet i rad.
Nämn en idrottsman oavsett diciplin, nationalitet, nivå etc. som inte hade reagerat? Vi väntar med spänning på ditt svar!
Fanboy-quotes.
Lorenzo har vunnit mest race och kört väldigt bra. Om rossi hade tagit titeln idag för att pedrosa och mm kommit 1 och 2a så tycker jag rossi hade fått titeln snarare än tagit den.
Lorenzo har vunnit mest race och kört väldigt bra. Om rossi hade tagit titeln idag för att pedrosa och mm kommit 1 och 2a så tycker jag rossi hade fått titeln snarare än tagit den.
Hur ser din "matte" ut när du räknar inkörda poäng.....?
/KentW
Att Rossi slänger ur sig anklagelser mot Marquez som endast är subjektiva åsikter, men presenterar dem mer eller mindre som fakta, är lågt. Ja, då tycker jag att det inte var så tokigt för honom att förlora mästerskapet. Man springer inte till pressen och skapar ett jäkla drama såhär. Det har ju bland annat lett till att MM har blivit påhoppad hemma i hans egna hus om jag minns rätt.
Jag finner det även märkligt att Marquez har fått lite påhopp för att han nu minsann inte är så jäkla bra när han numera inte har en oövervinnerlig maskin att köra på, samtidigt som man å andra sidan verkar tro att han är i en helt annan liga och kan köra åttor runt exempelvis Jlo som satte nytt barnrekord i helgen. Att han en gång tappade framhjulet under racet struntar folk i, han körde ändå långsamt med flit. Tydligen.
Och som sagt. MM har fått så mycket skit för sin aggressiva körning. Nu när han inte gör det, så får han så mycket skit för att han borde göra det. Vad fan? Jag tror att folk generellt är alldeles för mycket färgade av att det är Rossi det handlar om.
Men hur som helst så bör Rossi inte springa till pressen och gråta som ett litet barn. Han får väl för fan sluta försöka trycka av folk banan och han får väl för tusan se till att vinna sina race istället för att bli sur på MM för att han inte vann racet så att Rossi kunde bli världsmästare.
Visst har lorenz* vunnit flest race men sett över hela säsongen har ju rossi trots allt kört jämnast med regelbundna podiebesök, hur många race har rossi stått utanför pallen i år och hur många har lorenz* stått utanför? Dorna och MM hjälpte fram lorenz* till årets titel som jag ser på det och ska jag vara ärlig tror jag inte ens lorenz* njöt/njuter speciellt mkt av denna titel med tanke på hur det har gått till och hur mkt turbulens det har varit samt hur mkt hjälp han har fått demsista racen att ro denna titel i hamn. Jag kan inte påstå att jag förlikar mig med lorenz* men tycker att han kör för jävla bra och haft stor respekt för det men efter hans tumme ner förra racet på bästa sändningstid uppe på podiet och riktad mot en av de största och mest populära föraren genom alla tider önskar jag honom en öhlinsgaffel uppkörd i hans rektum för alltid och för MM:s del har han skitat ner sporten rätt rejält men hoppas dorna är nöjda, dom fick en spanjor som slutsegrare precis som önskat och inte minst jag kommer att se på motogp 2016 med skeptiska och misstänksamma ögon så fort dessa två herrar är i farten.
Nu vet jag inte riktigt hur du menar ?
Det mesta som skrivs och uttrycks just nu är just "subjektiva åsikter".
Jag "tror" tom att även dina åsikter är just det........."subjektiva".
Men oavsett vad dessa "subjektiva åsikter" än uttrycker så blev inte "Grande Finale" på Valencia den veritabla "kamp" som roadracing världen hoppats på.
Tar man till sig vad de som verkar/verkat inom Roadracingen skriver så gjorde inte MM nått "fel" i sig, men ser man till hans agerande på Philiph Island, Malaysia och nu på Valencia och "smakar" på det en stund......Vad skulle du som teamchef säga åt MM, när du tar honom i enrum, och beskriver vad du tycker om hans prestation i racet....:
1: Bra kört framför allt när du stoppade Dannis försök att köra om Jorge sånt får inte hända, synd bara att du inte lyckades själv att köra om honom.
2: Du är anställd av Honda och ditt ansvar är att göra allt för att vinna racen, dagens uppvisning var "dålig", framförallt sett efter vad du presterat tidigare under säsongen. Skärpning krävs,.
/KentW
"Lorenzo har vunnit mest race och kört väldigt bra."
Fram till finalen såg det annorlunda ut, "poängmässigt", efter den sk. "finalen" så har du helt rätt.....
I min värld så är det helt uppenbart att nånting helt annat än en helt "rättvis" final skulle arrangeras, flera andra, som verkar inom "Racingvärlden" uttrycker efter finalen att "det smakar unket" i munnen.
Som jag skrev tidigare HOPPAS jag att Dorna och teamen ser till att nästa års MOTO-GP serie hanteras på ett sånt sätt så att vi som följer, betalar inträde, videopass osv. får full valuta för våra pengar och slipper se sånt här. Det smakar ordentligt "surt" i munnen idag.
/KentW
Ja, det kunde nog de flesta konstatera även via TV-bilderna - i år har Yamaha verkligen haft bra grepp i utgångarna vilket i viss mån kompenserat för motoreffekten....Then I spoke to Cal: "I know the Honda's weak points & strong points - MM had no acceleration grip out of turns to set up a pass."
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|