80 talet, Sveavägen

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Jag hörde till bilgänget på den tiden och vi brukade ostört rejsa på kistarakan, vi blev förbannade på hojåkarna då som kom dit och plockade ur insatserna i systemet och lockade fram bylingen, men vi hade jävligt kul trots det fanns en konfligt mellan hojgäget och bilåkarna.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Vi borde reclaima stället :tummenupp
Vi snackade lite om Sveavägen idag, och vilken otrolig puls det var under hela 80-talet.
Jag tror internet har dödat allt !

Those where the days...:yoparty Har en minnesbild av att hojar av alla möjliga och omöjliga slag fyllde gatan från Odengatan och halvvägs upp i höjd med plaskdammen. Mullret när ett gäng på ~40 hojar med rensade avgassystem drog iväg måste vara det närmsta ett bombmattemuller den här stan kommit.:Bugar

Gick med
18 Nov 2008
Hoj
S1000RR
Vi snackade lite om Sveavägen idag, och vilken otrolig puls det var under hela 80-talet.

Jag och Lonny pratade om det häromdan.Att den puls som var på 80-talet och den som är i dag .När alla åker hem på onsdagar vid 23 tiden i dag,vid den tiden började vi sen åkte vi till 03-05 på natten.

Last edited:

sportbike

Guest
Det var lite kul när sheriffen skulle köra bort alla från donken för att det bullrades alldeles förskräclkigt.
200 hojar med bortsparkade päron på varvstoppet, tio minuter senare var alla tlillbaks igen.
Varenda natt :)

Jag och Lonny pratade om det här omdan.Att den puls som var på 80-talet och den som är i dag .När alla åker hem på onsdagar vid 23 tiden i dag vid den tiden började vi sen åkte vi till 03-05 på natten.

Man var ute till tidig morgon, drog hem till nån och tittade på en film tills morgonen, sen direkt till jobbet, åsså brassade man nästa kväll igen.
Konstigt att man pallade.

Last edited:

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Jag åkte Katana 1986 och åker det idag med.
Då körde jag 2700mil på en säsong utan att lämna stockholms län.

Allt som står i början på den här tråden har jag sett med egna ögon och kan intyga att det inte är påhittade skrönor.

Den tiden som var då kommer tyvärr aldrig tillbaka igen.

Gick med
18 Nov 2008
Hoj
S1000RR
Det var den bästa hoj tiden.Kan sakna den i bland,det går inte att ta på det men det var specielt met 80-talet på sveavägen.

Last edited:

sportbike

Guest
Det var den bästa hoj tiden.Kan sakna den i bland.Det går inte att ta på det men det vart specielt met 80-talet på sveavägen.

Internet fanns ju inte i vår värld, man startade inte en tråd om att åka hoj, man åkte till Sveavägen.
Man sållade inte vilka man skulle åka med, man vrålade "Vaxholm" och genast slängde sig ett 30-tal hojåkare på raketen och brassade helvet.
Eller 40 ibland, det tog tio minuter i Vaxholm innan alla barrikaderat torget.
Nu är det grusad Boge, lapplisor och annat tjafs.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Nån som minns den lille finnen som åkte Kwack 1300 som trodde han var Matti Nykänen (eller vad fan han hette som var stuntdåren #1 på den tiden), snubben var knappt 1,50 lång och klotade minst ett par gånger per säsong. Alltid ilsken på nåt också....

sportbike

Guest
Nån som minns den lille finnen som åkte Kwack 1300 som trodde han var Matti Nykänen (eller vad fan han hette som var stuntdåren #1 på den tiden), snubben var knappt 1,50 lång och klotade minst ett par gånger per säsong. Alltid ilsken på nåt också....

Svagt, nån som hette Bosse brukade lämna svarta spår varenda kväll.
På en Kawa 1300.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)

Jag her alltid hävdat att 'Reclaim the streets' borde vara en bilistorganisation. Så många filer och körfält som tagits i från oss.

Man kan faktiskt använda internet för att uppnå något positivt också.
T.ex. En tråd i Stockholmsforument: Onsdag 21/7 21:00 reclaimar vi Brostugan.
t.ex.

sportbike

Guest
Jag her alltid hävdat att 'Reclaim the streets' borde vara en bilistorganisation. Så många filer och körfält som tagits i från oss.

t.ex.

Cool, den har jag missat.
Kommer Fürsten?

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Svagt, nån som hette Bosse brukade lämna svarta spår varenda kväll.
På en Kawa 1300.

Penselmålad i en egenblandad nyans som han hävdade var kawwagrön?

Edit: Fan vad sjuk jag blir på att jaga upp en gammal Bol d' or igen...Undrar om det går att få fatt på ett 1054 kit till en sån relik, och ett rensat Jardin 4-1 system...:nostalgitårar

Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Cool, den har jag missat.
Kommer Fürsten?

Som jag brukar säga:

Man kan ju alltid fråga. Det värsta som kan hända är att man får ett nej.:tummenupp

Penselmålad i en egenblandad nyans som han hävdade var kawwagrön?

Edit: Fan vad sjuk jag blir på att jaga upp en gammal Bol d' or igen...Undrar om det går att få fatt på ett 1054 kit till en sån relik, och ett rensat Jardin 4-1 system...:nostalgitårar

Starta bygge! Kalla temat Sveavägsklassiker!

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

t.ex.

Nja, mer "Reclaim Sveavägen" eller som en vanlig ons/söndagskväll på mitten av 80'talet, Cafe Ekorren ute på djurgårn, sen Wennergrencenter, och vidare till Kymlingelänken tills haffa spelade med blåljusen, sen vidare till solnastrippen (Solnavägen vid nuvarande McD mot Torsgatan).
Iofs körde jag mera bil då så det blev ju ett annat klientel då, undrar var de hänger nu :confused:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept