sportbike
Guest
Skönt att det finns några dinosaurier kvar i denna gudsförgäntna "vem vare som kasta" mother-fucking-stad som minns hur kul det var
hahah, yes! ALCRO servalack for the win!!!
Starta bygge! Kalla temat Sveavägsklassiker!
Jag leker med tanken, lite orolig att man blir grymt besviken om man sätter sig på en sån relik idag bara. Men bara för att får jag börja hålla ett öga på blocket efter en blå 79:a eller 80:a
Nån som minns den lille finnen som åkte Kwack 1300 som trodde han var Matti Nykänen (eller vad fan han hette som var stuntdåren #1 på den tiden), snubben var knappt 1,50 lång och klotade minst ett par gånger per säsong. Alltid ilsken på nåt också....
Matti Nykänen hoppade väl skidor och var full hela iden
Jag tappade en Kawa 1300 från hojlyften en gång.
Det blev en 11 (eleva) på Richterskalan.
Det var väl därför man bara åkte rakt fram förr. Ramen var gjord av gummi. Man kunde justera rake genom att dra i båda handtagen samtidigt. Fusk om du frågar mig
Han som du menar hette väl Arto Nykvist, Matti Nykänen hoppade väl skidor och var full hela tiden
Och byggellåset förvarades i en specialhållare monterad bakom nummerplåten...skramlade satan när det började vobbla.
Blev rätt skicklig på att reda upp bakhjulsställ på den tiden....
Styr upp något och jag är på!!
Önskar med hela hjärtat att jag kunde komma den 21 juli men lättar ankare med familjen till varmare breddgrader i en vecka då familjen behöver denna vila - dock mer än gärna på en annan gång då vi ser till att verkligen INVADERA sveavägen som vi gjorde då mc-sammanhållningen betydde något såsom den gjorde på 80-talet till början av 90-talet!!
Styr upp något och jag är på!!
Ja fy satan vilken hemsk uppfinning.
Nu piper man om var man ska göra av ett litet skivbromslås, stort som en tändsticksask.
Nån som minns den lille finnen som åkte Kwack 1300 som trodde han var Matti Nykänen (eller vad fan han hette som var stuntdåren #1 på den tiden), snubben var knappt 1,50 lång och klotade minst ett par gånger per säsong. Alltid ilsken på nåt också....
fast oftast hade man låset instoppad innanför skinnstället, hade nog varit oskönt att klota och landa på ett kantigt ABUS bygellås i massivt stål....men lättåtkomligt om man behövde dra det i taket på nån felande bilist...dagens ungdom ska ju ha kJettiNG...
Kunskaper som du hade nytta av härom dagen på bumsen om jag förstått det hela rätt.
Allvarligt talat tror jag det var muskelminnet som höll mig kvar på hojen öht, utan dom inprogramerade 80talsreflexerna hade jag säkerligen hamnat i diket...
Jag leker med tanken, lite orolig att man blir grymt besviken om man sätter sig på en sån relik idag bara. Men bara för att får jag börja hålla ett öga på blocket efter en blå 79:a eller 80:a
lättar ankare med familjen till varmare breddgrader i en vecka då familjen behöver denna vila
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|