8350 km och 11 länder senare!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Nej. Det finns hus kvar! Läste en artikel om det där nyligen. De gamla invånarna vallfärdade till sin by när vattenståndet var lågt och husen såg dagens ljus igen under några korta veckor.

finns det några bilder på det?

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Underbar resa du gjort. Imponerad att du gjorde det efter din crash. har dratt ungerfär samma runda men i bilen.

Så min fråga.... hur fasiken lyckades du övertyga din tjej att hänga på bak, med rygga t.o.m som jag såg på några bilder och i tält.

Min tjej får jag bara med i bilen på sådan rundor, då kan hon läsa, surfa på nätet med mobilt bredband, äta, sova, kolla film, blogga, spela spel osv medan jag kör.....

Hur övertyga om att ta bågen istället :va:va:va

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Min tjej får jag bara med i bilen på sådan rundor, då kan hon läsa, surfa på nätet med mobilt bredband, äta, sova, kolla film, blogga, spela spel osv medan jag kör.....

Haha, precis det där gör min tjej bak på hojen. Sover, snackar i telefon, lyssnar på ljudböcker, fotar, äter och surfar. Hittills har hon bara sumpat EN telefon som blev överkörd av långtradaren bakom :D

Men tält är hon väl inte så superförtjust i..... Hon tycker redan hon fått sin beskärda del.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Underbar resa du gjort. Imponerad att du gjorde det efter din crash. har dratt ungerfär samma runda men i bilen.

Så min fråga.... hur fasiken lyckades du övertyga din tjej att hänga på bak, med rygga t.o.m som jag såg på några bilder och i tält.

gjorde det efter min krasch eftersom jag var så jävla inställd på att dra iväg på den där resan redan innan olyckan. så en månad efter olyckan köpte jag en hoj som jag fick levererad, kunde knappt köra skiten då. dock ännu en månad senare så kände jag mig relativt bra och då stack vi ändå, något jag bestämde bara ca 2 veckor innan reseförsök nr 2.

min tjej håller inte på med en massa sånt där tjafs utan tycker det e lika kul att äventyrsresa på hojen som jag, hon ska även med i år och då blir det en vecka längre! angående ryggsäcken så var det inga problem, den ligger lutat på packningen bakom henne, så den väger inget för henne. tält har hon heller inget problem med, det var snarare bara lite kul och mysigt, även om det tidsvis var kallt i t.ex. schwarzwald under nätterna.

övertyga henne och försök få henne att inse att det finns extremt mycket mer här i världen än att sitta å hålla på med en massa sånt skit. man ska njuta av resandet och tar man inte allt för tråkiga vägar och rutter så bör det nästan alltid finnas något att ta in och se i sin omgivning! :tummenupp Det är bara å titta på mina bilder, sitter man sover, spelar spel eller surfar när man kör genom sådana landskap så ska man nog inte heller följa med på resan.

Edit: min tjej somnade faktiskt till ett par gånger där bak, dock skyllde hon på "tråkiga vägar", så jag godtar det haha!

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Ok, modellen är att lägga om körningen då. Tack för tipsen.

Det finns ju en anledning till att hon sover eller gör annat när jag kör bilen.... nämligen:

Jag kan dra en 100 mil under kolmörka natten för att snabbt förflytta mig över tråkiga transportsträckor när trafiken är glesare. Funkar ju suvve i bilen men kanske inte så smart på MC.

Samma med skitväder, regnade flera dagar som spön i backen så man inte såg handen framför sig, då passade jag också på att dra av några hundra mil också, funkar också bra i bilen men är ju inte så smart på MC.

Hur gör ni, kör ni bara i dagsljus och vad gör ni om det vräker ned regn av satan i 8 timmar? Kör ni?

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Hur gör ni, kör ni bara i dagsljus och vad gör ni om det vräker ned regn av satan i 8 timmar? Kör ni?

jag kör nästan bara i dagsljus, börjar tidigt på morgonen eller iaf innan 10-11 beroende på sträcka och kör oftast nästan hela dagen lagom fram tills middagstid. det blir inte värst jobbigt om man kör lugnare fina vägar i fina områden med rast- och matstopp lite här å där för lite utsiktspauser etc. Dock kan jag bränna 60-70 mil på en dag på autobahn bara för att ta mig från A till B om det handlar om transportsträcka och det inte finns något särskilt att se på vägen.

Det där med regn beror lite på, bäst är ju bara att vara väl förberedd med regnkläder och regnskydd för väskor och köra ändå, annars kan man ju, om man nu har tid, bara ta det lugnt den dagen. Jag brukar dock köra ändå eftersom jag oftast försöker ta mig så långt som möjligt för att hinna se mer under mina resor. Körde 48 mil genom konstant regn från Gardasjön, Italien till Rijeka, Kroatien i somras i hopp på bättre väder men bemöttes av en åskstorm och fulla hotell istället haha! Men det är bara att bita ihop, efter resa blir det en rolig historia att berätta istället, allt är en del av äventyret! :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning