8350 km och 11 länder senare!

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Ser fram emot bilderna! Verkar vara en jäkla resa det där men så värt det?;)

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Funderar själv på att köpa biltemas sidoväskor för nästa års mcsemester, men de är alltså inget du rekomenderar?

missade att svara på ditt inlägg. de är väl säkert värda de 400kr de kostar. vi packade dem totalfulla och använde dem oavbrutet i en månad varje dag, så ska du inte utsätta dem för rätt extrema förhållanden så funkar de nog rätt bra.

Ser fram emot bilderna! Verkar vara en jäkla resa det där men så värt det?;)

jävligt värt det, va en sjukt fin upplevelse, rekommenderar alla att göra likadant! ger lite perspektiv på livet och är jävligt lärorikt.

man bör planera ordentligt i förväg och se till att man har alla dokument och papper som behövs dock. ta även med verktyg och annat som kan tänkas behövas vid problem på vägen.

sorry att jag aldrig hinner/kommer ihåg att ladda upp bilder men det kommer snart!

Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
jag lär ju vara segast i världen men här kommer iaf bilderna. hojta om det e nå knas med å se dem. http://www.flickr.com/photos/bikerpat

vill ni följa resan i den rätta ordningen så klicka på albumen till höger uppifrån och neråt. en del städer/länder är inte med då vi bara var där ett kort tag och ibland t.o.m. glömde fotografera. glöm inte att kolla på filmsnuttarna jag la upp med!

8350 km, 11 länder, 1 mån. Enjoy!

Last edited:

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2
inte illa pinkat med gammla bettan:klapparen
av de få hojar jag saknar var gång jag kör!:7peta

Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
inte illa pinkat med gammla bettan:klapparen
av de få hojar jag saknar var gång jag kör!:7peta

inte den mest ideala hoj för en långresa men det fungerade bra förutom på sämre/trasiga vägar då man önskat ha lite bättre stötdämpning. annars är jag jävligt nöjd, skön lekhoj men också en riktig arbetshäst på låga varv när man tourar.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj

en kyrka som hamnade under vatten när de byggde en damm i området, tror hela byn försvann och/eller byggdes upp lite högre upp på sidan av den "nya sjön". googla! läste om det nånstans, kanske va på wiki! har hur som helst såklart blivit en turistattraktion nu med stor parkering framför, resturanger m.m. :zpy

http://www.suedtirolerland.it/en/highlights/worth-seeing/the-church-tower-of-lago-di-resia.html
http://www.woophy.com/member/Nonkel+Duvel/blog

va ju inte värt en 6-7 mil 'detour' från våran orginalrutt (stelviopasset-torbole, gardasjön).

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
en kyrka som hamnade under vatten när de byggde en damm i området, tror hela byn försvann och/eller byggdes upp lite högre upp på sidan av den "nya sjön".

Hela den dränkta byn tittade faktiskt fram i somras under torkan!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
det är väl ingen by kvar? bara tornet.
"160 houses were broke down, they blew up the church building but the church tower stayed."

Nej. Det finns hus kvar! Läste en artikel om det där nyligen. De gamla invånarna vallfärdade till sin by när vattenståndet var lågt och husen såg dagens ljus igen under några korta veckor.

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
Du råkade inte ut för något speciellt med hojen när du var i Tjeckien?
Har velat åka till Tjeckien i många år nu, och funderar på att glida neråt med banditen.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Du råkade inte ut för något speciellt med hojen när du var i Tjeckien?
Har velat åka till Tjeckien i många år nu, och funderar på att glida neråt med banditen.

råkade ut för vadå? tänker du på säkerhet för hojen när det gäller stöld etc? tjeckien är ett av de mer 'västerländska' länderna i östeuropa och oftast är det nog lugnt men det är ju aldrig fel att parkera hojen säkrare än på t.ex. gatan oavsett i vilket land man är. tjeckien är nog inte värst mycket värre än många andra länder. hade hojen stående på gatan i prag i 3 dagar förra sommaren utan några problem.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Samma här. Hade hojen stående ute i hela östeuropa. Den var dessutom sprittans med extrautrustning. Täckte över den med kapell på de värsta ställena, men peppar peppar. Inget hände. Kanske hade jag bara tur.

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
Gött att höra, man blir fundersam när man hör hur många mc som stjäls bara nere i skåne.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum