Exup skrev:Vi gjorde ett likadant Tptest hos min kompis som har 2Mbit,hans "sändning" blev bättre än min enligt testet.Nån som förstår sej på Tptest här,inte jag i allafall
Jo det är sant,jag provade att dra hem en fil härifrånMcB skrev:Prova att tanka via FTP från något stabilt ställe istället för DC. Du vet ju aldrig vad motparten har för begränsningar i sin lina.
Ladda ner något stort från t.ex. ftp.sunet.se så ska du nog få fart på prylarna.
Japp,zykl0n skrev:Har du startat om modemet sedan uppgraderingen?
Ok,med andra ord så kan jag lägga ner Dc nu då?Skalman skrev:Telia har inte duplex på sina ADSL. Dvs om någon tankar från dig i 0,8Mbit så sjunker din nerladdningshastighet med 0,8Mbit. Bara så du vet. Det sackar alltså inte "lite" utan hela hastigeheten.
Närå.. du kan däremot fixa något som du blir kickad/bannad för om du delar ut.Exup skrev:Ok,med andra ord så kan jag lägga ner Dc nu då?
Exup skrev:Ok,med andra ord så kan jag lägga ner Dc nu då?
Skalman skrev:Nejdå, du har ju 7,2Mbit kvar för nerladdning.
Edit: Netlimiter suger. De som använder det är parasiter IMO.
CorbenDallas skrev:Har du telia är Netlimiter nästan en nödvändigthet verkar det som. Med BBB har du inte det bekymret...
Osmium förklarade det rätt bra:Skalman skrev:Varför då? Om man ändå tänker sätta den på 80% så lämnar man ändå 0,6 och har 7,4Mbit kvar för download. 7,2 eller 7,4 kan väl kvitta.
Matin skrev:Osmium förklarade det rätt bra:
"Allt man laddar ner från nätet är uppdelade i mängder med små paket och för varje paket man tar emot måste man skicka tillbaka en bekräftelse på att man tagit emot paketet och att det var OK innan man får nästa paket. (TCP)
Om någon tankar från dig och tar upp hela din bandbredd blir det kö på din uppload och bekräftelserna kommer inte iväg direkt och därför går det långsamt att ladda ner.
Netlimiter funkar bra men begränsa BARA dom anslutningarna som tankar från dig och inte hela programmet. Begränsar du hela programmet gör det ju ingen nytta. Det är ungefär lagom att begränsa till ca. 80% av sin maximala uppload"
Vilket betyder att du har fel när du påstår att man bara förlorar lika mycket som den andre tankar från dig. Får man en BBB-kille som tankar i 0.8 på ditt Telia 8000, så har du i princip ingen downloadhastighet kvar till dig själv.
Det är lätt för folk som sitter på bredband med full duplex att klaga på program som netlimiter, men utan program som klarar av att begränsa bandbredden, så fungerar det inte att använda sig av program som DC, om man har ADSL.
Skalman skrev:om nån tar upp 0,8Mbit av min upload så skulle 8Mbit av min download försvinna? Inte ens Telia kan väl godkänna ett så korkat system.
Skalman skrev:Telia har inte duplex på sina ADSL. Dvs om någon tankar från dig i 0,8Mbit så sjunker din nerladdningshastighet med 0,8Mbit. Bara så du vet. Det sackar alltså inte "lite" utan hela hastigeheten.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|