9 månader efter krashen

MC Doktorn

Guest
Bra av Torstein att våga visa andra baksidan av sporten och tar bort en hel del av det obehagliga få pratar om.

Som Gunde Svan sa allt går det är bara olika svårt.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tjena Torstein - det är sååå roligt att höra och läsa om Din fightin' spirit - jag (och säkert många med mig) är fortsatt övertygade om att Du kommer att ta Dig upp på hojen när tiden är inne.

Lite äldre, lite fler ärr, lite klokare och lite bättre (men kanske inte snabbare) än tidigare...:)

Angående Dina nya frågor i bloggen, så är det enligt min personliga åsikt i detta läge inte riktigt relevant med att "våga/vilja" läsa eller titta. Du är en av de större (och förmodligen duktigare) entusiasterna på denna site som råkar illa ut i en helt normal situation för de av oss som tycker om att åka hoj. Det är viktigt och nödvändigt att någon dokumenterar och beskriver konsekvenserna för oss som riskerar att råka ut för något liknande.

Det Du gjort så bra är att Du skrivit oredigerat under hela tiden - under inverkan av morfin, under sömnlösa nätter och under stunder när positiva och negativa besked och känslor avlöst varandra. Detta är vad jag tror de flesta i Din situation upplever men så sällan kommunicerar på det sätt Du gjort i Din blogg och Dina trådar.

Kan man då välja att inte ta del av detta kanske man ska ompröva sitt körsätt och sitt val av fritidsfordon, utifrån hypotesen att man inte är förberedd för att hantera eventuella konsekvenser av den riskexponering man får på köpet...

Men detta är bara mina personliga tankar och åsikter om det hela, stå på Dig och...

Ha de!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Helt klart så tar man sig en funderare efter ha läst bloggen och sett bilderna, detta kan hända vem som helst när som helst.

Kämpa på nu Kungen:pannkyss
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Shit ingen trevlig historia att läsa, verkligen rörande att läsa. Måtte du orka hela vägen, du får inte ge upp efter allt detta. Och som många säger , slarva inte med rehab... Lycka till!
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Nu har jag suttit på jobbet och läst hela din blogg. Stort gjort, otroligt starkt av dig att dela med dig.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Läste bloggen precis... Man kan nästan känna smärtan men knappt förstå hur jobbigt det måste ha varit, om man inte varit i samma sits själv...

Vilken kämpe.

Önskar att allt blir uthärdligt för dig inom en snar framtid och att du når dina mål!
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Läste bloggen och den får en verkligen att tänka till. Kommer nog tänka lite innan jag gör den där idiotomkörningen nästa gång, tack för läsningen och lycka till med tillfrisknandet!
 

Danne_

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Älmhult
Hoj
Honda 900rr i nyskick
Hej alla. igår den 17 Mars var det 9 månader efter min krash. i dag den 18 har jag fått bilder från minuterna efter olyckan..

vet lixom inte vad jag skall skriva. då det .. jaa knalla in och kolla ni som vill..

www.speedpix.se

klicka på blogg uppe i högra hörnet.

Tankeställare!!! Kan man säga. Bra att du tog upp ämnet så att vi alla får oss en funderare.:tummenupp
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
fy fan vilket ruttet år du har haft.. kul att du har benen kvar och att du slipper rullstol :tummenupp

trodde inte det kunde gå så illa kollade nyss Motorcycle racing crashes på youtube där dom välter och sedan bara reser sig upp...

kommer nog tänka en gång extra innan jag kör om en polsklastbil vid ett vajerräcke
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Var förste man på plats och körde förbi dig Torstein precis när du kastas upp frammåt sittandes på din hoj. Hade jag legat aningen närmare (som jag gjorde varvet innan) är det inte säkert att jag hade klarat mig.

Har skrivit ett långt inlägg i din gästbok/blogg där jag beskriver vad jag upplevde. Det står dig fritt att använda hela/delar om du så önskar!

Med en lättnad sågs vi i Halmstad och det kändes att du är på G Torstein så "keep up the good work" så kommer du igen! :tummenupp

Mvh!
// Niklas
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
fy fan vilket ruttet år du har haft.. kul att du har benen kvar och att du slipper rullstol :tummenupp

trodde inte det kunde gå så illa kollade nyss Motorcycle racing crashes på youtube där dom välter och sedan bara reser sig upp...

kommer nog tänka en gång extra innan jag kör om en polsklastbil vid ett vajerräcke

ångrade mig när jag såg att du plåtade brudar... http://x3mkungen.mine.nu/totte/photo/index.php?id=4455

vad hände med killen som också välte ?
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
vad hände med killen som också välte ?

Lindrig skada i foten. Stödbandage och vila, ingen fraktur! I övrigt mest besviken att han välte och tog delvis på sig skulden för olyckan. Vi är alla människor och ibland gör vi misstag, det hör till mänskligheten!

Mvh!
// Niklas
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Fan - inte har jag vetad att du har bloggad.. :tummenupp

Känns att du sover lite igen - det är lugnare på chatten - en av dom bästa dagar för mej och flera i Mora, var när fick tag i dej på jobbet och du för första gång hade samma glöd i rösten som inna olyckan..

Rocka på min kompis...
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Oj... vad skall man skriva?

Otroligt stark läsning, jag läste allt. Det fick en helt klart att känna hur bräcklig människan är och att man lever en sekund i taget - dvs just nu.

Lät inget kul med allt lidande samtidigt kul att se viljan att komma tillbaka, att du kämpar och inte ger upp.

Ena stunden fick jag lust att sälja min mc och börja samla på frimärken istället men det går inte heller, man måste få leva och det vi gör är förenat med en viss fara, det vet vi alla. Det är både intressets baksida och lite av tjusningen någonstans också gissar jag.

Hoppas du blir riktigt bra och kanske en dag får köra mc igen.

/Alex
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top