9 orsaker att börja läsa PB nu! (om du nu inte redan gör det...)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mattiaz skrev:
Gix: Lätt den bästa mctidningen just nu, bara lite FÖR mycket porrannonser längst bak, de kunde väl lagt in nått mcrelaterat där istället :gnissla

Va gillade du inslaget på sidan 14-15 då ? Jag gillade det iallafall :tuttar
Haha, jo de är fina. "Union Jack theme - always popular, not often as badly-drawn as this..." :D
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Gix skrev:
Fan va orättvist! :mad: Jag måste nämligen köpa lösnummer eftersom jag flyttar ca 3ggr/år... :yoparty

Jävla studieliv, ta slut nu redan så jag får dra mig tillbaka å börja prenumerera på PB :huvet :D

Föresten: Lökke: Beställt från Dealer: Tupla Kupla, Hugger, Crash-kuddar å 1st. Haynes reperationsbok... *väntar* :rolleyes:

Jo, det är surt att byta adress fram å tillbaka. :gnissla

Vackert så! På tal om mc-dealer, så vore inte den där Franzéns gamla Mille R -01 som står där riktigt helt fel....:drool :rolleyes:
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Mattiaz skrev:
Gix: Lätt den bästa mctidningen just nu, bara lite FÖR mycket porrannonser längst bak, de kunde väl lagt in nått mcrelaterat där istället :gnissla

Va gillade du inslaget på sidan 14-15 då ? Jag gillade det iallafall :tuttar

Men porren e väl mer eller mindre ett nödvändigt ont... ja menar, annars skulle dom knappast ha råd att ge ut tidningen... så, lite porr ska vi väl tåla :tuttar

Sid 14-15 i vilken nummer föresten? Har dom inte till hands nu, men iaf...

Gillar överlag humorn som typerna har i tidningen, ingen artikel blir för trist för att läsa! Jag kan fan i mig påstå at jag läser varenda artikel i varenda nummer (inte porreklamen i slutet då,men...) från början till slut! Fastän ämnet ibland kanske inte är så intressant vill man ju inte gå miste om eventuell helskön ironi,symbolik eller misslyckade försök till satsmotsvarigheter :rofl

Sen tycker jag även att faktan tidningen häver ur sig e klockren. Å fakta finns det gott om i PB... tidningen e ju bokstavligen proppfull med bilder/text från början till slut... så, det tar även en liten stund (ifall man pausar) att läsa igenom ett nytt nummer, vilket är bra, eftersom de utkommer för sällan :tummenupp
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Lokke skrev:
Jo, det är surt att byta adress fram å tillbaka. :gnissla

Vackert så! På tal om mc-dealer, så vore inte den där Franzéns gamla Mille R -01 som står där riktigt helt fel....:drool :rolleyes:

E de Franzéns gamla? Såg en Mille där idag, men inte kollade jag desto mera... va har han bytt till då? :confused:

Å nej, helt fel skulle de väl inte kunna vara, hojjäveln har ju varit typ en lugn sväng till Fäboda varje kväll å inget annat... :banana

P.S. Satan va ja kändä me gay tå ja skrivä i inlägge såde, .se -vänligt, t.o.m. åt te... he riktit så tungo vridä se i mun å ja byri känn me som na jävla fjollo fastän ja ba sitä å skrivä... kombä lixom int naturlit tå i e rikta åt te... weird! :tungan
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Gix skrev:
Sid 14-15 i vilken nummer föresten? Har dom inte till hands nu, men iaf...

Sidan 14-15 i senaste nummret, Januarinummret alltså det om "bakar" :hihi

EDIT: Såg nu att de släppt Februarinummret... vafan, de ligger ju jämt en halv månad före.... :3freak
 
Last edited:

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Gix skrev:
E de Franzéns gamla? Såg en Mille där idag, men inte kollade jag desto mera... va har han bytt till då? :confused:

Å nej, helt fel skulle de väl inte kunna vara, hojjäveln har ju varit typ en lugn sväng till Fäboda varje kväll å inget annat... :banana

P.S. Satan va ja kändä me gay tå ja skrivä i inlägge såde, .se -vänligt, t.o.m. åt te... he riktit så tungo vridä se i mun å ja byri känn me som na jävla fjollo fastän ja ba sitä å skrivä... kombä lixom int naturlit tå i e rikta åt te... weird! :tungan

:rofl He e bara hade rååsa ledärdräktin som fatas.... Man måst sluut åv ti skriiv tå man byri få temde blågul-utslagin på kroppin.. :lol

Jepp, det e Franzéns gamla, han ska tydligen ha en ny Mille R Factory, enligt Englund. ....inte direkt kattskit en sån heller. Han ska ha 16 900 för den gamla. Det är lite :skrämd så man får börja :va , kanske man borde sälja :arsele för att få ihop till den......:3freak
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
soppatorsken skrev:
SuperBike var jävligt skoj när de hade den feta jänkaren med, nästan varje bildtext var klockren.

Kan inte annat än att hålla med. Började en gång i tiden, typ 1992, att läsa PB för att sedan gå över till Fast Bikes och sedermera Superbike som jag tycker är svårslagen rent underhållningsmässigt. Numera blir det mest Motorcycle Racer och enstaka nummer av de andra då och då.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hur mycket kostar det att prenumerera och hur går man tillväga? Har dom en hemsida där man fylla i uppgifterna eller måste man maila/skicka brev? Har länge gått o köpt lösnummer, kanske är dax att börja prenumerera istället...
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Mattiaz skrev:
Sidan 14-15 i senaste nummret, Januarinummret alltså det om "bakar" :hihi

EDIT: Såg nu att de släppt Februarinummret... vafan, de ligger ju jämt en halv månad före.... :3freak

Så är det... har även orsakat problem för mig dedär med "för tidiga" nummer... :rolleyes:

...som jag nämnde tidigare brukar jag läsa PB med pauser, asså typ 5-15 sidor åt gången för att försöka få den att räcka hela månaden... :hihi men, så här i julas, hade jag riktigt tvingat mig själv att inte börja läsa på December numret förrän i mitten av månaden (ville inte bli utan lektyr till "de lediga dagarna runt jul")... :tomten men, va fan märker jag i affären en dag, när jag ännu inte ens börjat med December... JO, Januari e ute... :3freak :banana

Så, blev till att köpa Januari numret å åka hem å panikläsa December numret... :D

P.S. Vet att jag är lite nojig nu... :tungan
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Lokke skrev:
Jepp, det e Franzéns gamla, han ska tydligen ha en ny Mille R Factory, enligt Englund. ....inte direkt kattskit en sån heller. Han ska ha 16 900 för den gamla. Det är lite :skrämd så man får börja :va , kanske man borde sälja :arsele för att få ihop till den......:3freak

Hmm.. jo! Menar du isf börja sälja ditt :arsele eller andras :arsele :confused:

Tror du har bättre chanser som "pimp", å börja sälja :tuttar ... :va (No offence) :D

...måst skriv na ije, tydligen få man int laga tui´de reebusa... bli fö myki samjlisa på fö liiti text...
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Svenska hojtidningar går inte att jämföra med de engelska. Jag kan inte läsa svenska hojtidningar längre. Urtrista, felaktiga och inte ens korrekturlästa texter med noll innehåll.

Jag är grymt imponerad av engelska hojjournalister. De hittar alltid intressanta ämnen att skriva om och de gör de på ett språk som är grymt kul att läsa: humor på gränsen till dråplighet, otroligt bra beskrivningar och ett flyt som inte en enda svensk journalist har.

Är det Superbike som har förare som gör långtidstest med ett antal sporthojar? Det är ett återkommande inslag som borde vara intressant för alla. Grabbarna i tidningen har fått varsin sporthoj som de ska köra under ett par år och de beskriver löpande hur det känns att köra den, vad som slits och vilka problem som uppstår. Värdefull läsning!

Synd, att de är så dyrt att köpa de engelska tidningarna, men det är de värda!
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Macho Woman skrev:
Är det Superbike som har förare som gör långtidstest med ett antal sporthojar? Det är ett återkommande inslag som borde vara intressant för alla. Grabbarna i tidningen har fått varsin sporthoj som de ska köra under ett par år och de beskriver löpande hur det känns att köra den, vad som slits och vilka problem som uppstår. Värdefull läsning!

Synd, att de är så dyrt att köpa de engelska tidningarna, men det är de värda!
Alla de brittiska tidningarna har väl långtidsbågar, som de redogör för!? Tyvärr handlar det mest om vilka grejer de har skruvat på dem - typ slipons, bakflyttade fotpinnar och sånt.

Om man prenumererar är de inte särskilt dyra. Blir väl ca halva priset mot lösnummer.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Gix skrev:
Hmm.. jo! Menar du isf börja sälja ditt :arsele eller andras :arsele :confused:

Tror du har bättre chanser som "pimp", å börja sälja :tuttar ... :va (No offence) :D

...måst skriv na ije, tydligen få man int laga tui´de reebusa... bli fö myki samjlisa på fö liiti text...

Jag säljer allt vad folk vill köpa, till rätt pris. I o f s så tror jag att marknaden för mitt eget :arsele e tämligen begränsad och ingen vidare säker inkomstkälla.... :va

:D

Hur som helst så har PB långtidstester, "Staff bikes".... för att lite återgå till ämnet... :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top