929-tråden

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag har en undertray till 929an(man slipper läppen där bak)
om någon är intresserad

Glenn-Ove

Drunk as hell
Gick med
1 May 2006
Hoj
R1-03 KX450f-08 å en bandit 1200-96
Den stora 2400milaservicen innehåller väl bla ventiljustering? Brukar det behövas justeras då eller är det mest koll?

är det hela världen om man går över och gör det vid 2700-2800 istället?

vore gott att slipa meka mitt i säsongen..

davide

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
929RR
Hej kära 929 vänner!

Jag har precis köpt mig min första hoj och det blev efter många funderingar en 929a. tyvärr är däcken slut! Vad använder ni för däck?

Jag skulle vilja ha ett däck som klarar 1000 mil med nog grepp för knäskrap, finns det?

Kan Bridgestone BT021 vara något? (får bra pris på dessa:) )

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Den stora 2400milaservicen innehåller väl bla ventiljustering? Brukar det behövas justeras då eller är det mest koll?

är det hela världen om man går över och gör det vid 2700-2800 istället?

vore gott att slipa meka mitt i säsongen..

Japp, ventiljustering 2400 mil.. Haft 2st 929 och ingen har behövt justering..
Men du borde ju höra om den tickar mycket? Då är det dax!

Hej kära 929 vänner!

Jag har precis köpt mig min första hoj och det blev efter många funderingar en 929a. tyvärr är däcken slut! Vad använder ni för däck?

Jag skulle vilja ha ett däck som klarar 1000 mil med nog grepp för knäskrap, finns det?

En svår fråga då alla tycker lika olika som det finns antal däck att välja på..
Men JAG har kör med Metzeler roadtech Mez6.. Funkar kanon på både bana och landsväg.. Fick ut 800 mil på ett bakdäck.. Men då får man fan inte börna någe..:gnissla

Last edited:

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Hojlös
Har lite problem med min 929:a. Kopplingen har slutat fungera. När man ska koppla så finns där inget motstånd och om man kollar utan på så sitter allt där det ska, någon som har något tips på vad det kan vara?? Ska rivas imorgon och se om man kan se vad det kan vara.

Glenn-Ove

Drunk as hell
Gick med
1 May 2006
Hoj
R1-03 KX450f-08 å en bandit 1200-96
Nu har jag skaffat mig en cbr 929 -00.
har tagit en stund då jag ville ha den svarta modellen, ganska lågt miltal, fint skick men samtidigt till ett vettigt pris.. men nu står den äntligen här ute.

Kanonhoj, fint register, go på favoritvägen, känns rejäl, är bekväm och är snygg.

Är mycket nöjd så här efter första dagen i sadeln! :yoparty

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Har lite problem med min 929:a. Kopplingen har slutat fungera. När man ska koppla så finns där inget motstånd och om man kollar utan på så sitter allt där det ska, någon som har något tips på vad det kan vara?? Ska rivas imorgon och se om man kan se vad det kan vara.

Hittade du vad det va? Det kan inte vara ett gäng fjädrar som gått av? (nu kanske inte det märks på det sättet) men en jobbar polare blev lite överraskad när han öppnade o skulle byta lammeler o fick se att 3 kopplings fjädrar va av :huvet

Nu har jag skaffat mig en cbr 929 -00.
har tagit en stund då jag ville ha den svarta modellen, ganska lågt miltal, fint skick men samtidigt till ett vettigt pris.. men nu står den äntligen här ute.

Kanonhoj, fint register, go på favoritvägen, känns rejäl, är bekväm och är snygg.

Är mycket nöjd så här efter första dagen i sadeln! :yoparty

Grattis grattis 929 är en grym hoj =P jag ändrade dock lite på min pga av roligare att busa än att åka fort samt paj rygg (körde husa förut men så gick en ventil fjäder av o jag kännde att det kosta lite mer än det smaka. grymt kul iofs men har definitivt inte råd med ett ev ras)

//J

Hej kära 929 vänner!

Grattis grattis till dig me =P
Jag kör på "tränings däck" alltså köper av en lirare som kör på bana jag kanske kör slut på 2 uppsättnigar på en säsong men det kostar inte mer än en uppsättning "touring" däck. Mycket nöjd me fäste o så (när dom blir varma)
//J

Last edited:

Steve-O

#41 R600
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
600rr -05
Någon som vet vart "hålet" leder? Kommer lite oljä därifrån...

Inte så kul, köpte precis hojjen och säljaren lovade o svor att det inte va några problem med motorn, ha hunnit åka ca 35mil o ska tvätta då ser jag att det är blött med olja runt hålet!

(En kompis hoj på bilden därför inge kladd)

Bifogat

• DSC003.JPG
    DSC003.JPG
    69.2 KB · Visningar: 77

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
Någon som vet vart "hålet" leder? Kommer lite oljä därifrån...

Inte så kul, köpte precis hojjen och säljaren lovade o svor att det inte va några problem med motorn, ha hunnit åka ca 35mil o ska tvätta då ser jag att det är blött med olja runt hålet!

(En kompis hoj på bilden därför inge kladd)

dräneringshål från "tändstiftsbrunnen":tummenupp

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
så här ser min 929 ut efter att jag sköt bort ett tändstift på bikeweek, Gelleråsen:huvet

Bifogat

• SANY0049.JPG
    SANY0049.JPG
    36.8 KB · Visningar: 127
  • SANY0052.JPG
    SANY0052.JPG
    110.9 KB · Visningar: 126
Last edited:

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
2023 Panigale V2
så här ser min 929 ut efter att jag sköt bort ett tändstift på bikeweek, Gelleråsen:huvet

ofasen.:va Gjorde samma sak på min påväg hem från Italien. small 3mil hemifrån som tur e.
Hur löste du det?

Fick en motorfirma å sätta i en helicoil, de gängade den "bakvänt" eftersom stiften på 929:an inte är gängade hela vägen ville de inte pajja tätningen som blir är. blev klockrent kostade 300:- å sen en ny toppackning å passade på att ventiljustera den själv samtidigt me =) :tuttar

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
ofasen.:va Gjorde samma sak på min påväg hem från Italien. small 3mil hemifrån som tur e.
Hur löste du det?

Fick en motorfirma å sätta i en helicoil, de gängade den "bakvänt" eftersom stiften på 929:an inte är gängade hela vägen ville de inte pajja tätningen som blir är. blev klockrent kostade 300:- å sen en ny toppackning å passade på att ventiljustera den själv samtidigt me =) :tuttar

ska lämna toppen till en motorfirma i morgon o låta dom byta gängorna till alla stift. sen är det bara vänta på toppackning o nya bultar till toppen.
29-30/8 måste jag vara klar, banåkning på gelleråsen.

DRace

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
CBR1000RR
Funderar på en 929-a, dock är det svart ram på den....ägaren säger att den är beställt sådan från affären som ny....någon som har sett fler 929-or med svart ram....orginal alltså?

Last edited:

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
2023 Panigale V2
ska lämna toppen till en motorfirma i morgon o låta dom byta gängorna till alla stift. sen är det bara vänta på toppackning o nya bultar till toppen.
29-30/8 måste jag vara klar, banåkning på gelleråsen.

Bytte aldrig bultarna te toppen. Hade kanske varit bra men ska inte vara nödvändigt enl rep manualen. Kör med de gamla så får man la byta det nästa ggr. Tog 7dgr för mig å få toppackningen men har du en bra honda åf i närheten så bör du ha den på 3-4 dagar...lycka till då! =)

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Funderar på en 929-a, dock är det svart ram på den....ägaren säger att den är beställt sådan från affären som ny....någon som har sett fler 929-or med svart ram....orginal alltså?

Ja det finns..
Har iallfall sett silverfärgade med original svart ram..

Vilken färg tittar du på?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...