Den stora 2400milaservicen innehåller väl bla ventiljustering? Brukar det behövas justeras då eller är det mest koll?
är det hela världen om man går över och gör det vid 2700-2800 istället?
vore gott att slipa meka mitt i säsongen..
Hej kära 929 vänner!
Jag har precis köpt mig min första hoj och det blev efter många funderingar en 929a. tyvärr är däcken slut! Vad använder ni för däck?
Jag skulle vilja ha ett däck som klarar 1000 mil med nog grepp för knäskrap, finns det?
Kan Bridgestone BT021 vara något? (får bra pris på dessa )
Har lite problem med min 929:a. Kopplingen har slutat fungera. När man ska koppla så finns där inget motstånd och om man kollar utan på så sitter allt där det ska, någon som har något tips på vad det kan vara?? Ska rivas imorgon och se om man kan se vad det kan vara.
Nu har jag skaffat mig en cbr 929 -00.
har tagit en stund då jag ville ha den svarta modellen, ganska lågt miltal, fint skick men samtidigt till ett vettigt pris.. men nu står den äntligen här ute.
Kanonhoj, fint register, go på favoritvägen, känns rejäl, är bekväm och är snygg.
Är mycket nöjd så här efter första dagen i sadeln!
Hej kära 929 vänner!
Jag har precis köpt mig min första hoj och det blev efter många funderingar en 929a. tyvärr är däcken slut! Vad använder ni för däck?
Jag skulle vilja ha ett däck som klarar 1000 mil med nog grepp för knäskrap, finns det?
Kan Bridgestone BT021 vara något? (får bra pris på dessa )
Någon som vet vart "hålet" leder? Kommer lite oljä därifrån...
Inte så kul, köpte precis hojjen och säljaren lovade o svor att det inte va några problem med motorn, ha hunnit åka ca 35mil o ska tvätta då ser jag att det är blött med olja runt hålet!
(En kompis hoj på bilden därför inge kladd)
så här ser min 929 ut efter att jag sköt bort ett tändstift på bikeweek, Gelleråsen
ofasen. Gjorde samma sak på min påväg hem från Italien. small 3mil hemifrån som tur e.
Hur löste du det?
Fick en motorfirma å sätta i en helicoil, de gängade den "bakvänt" eftersom stiften på 929:an inte är gängade hela vägen ville de inte pajja tätningen som blir är. blev klockrent kostade 300:- å sen en ny toppackning å passade på att ventiljustera den själv samtidigt me =)
ska lämna toppen till en motorfirma i morgon o låta dom byta gängorna till alla stift. sen är det bara vänta på toppackning o nya bultar till toppen.
29-30/8 måste jag vara klar, banåkning på gelleråsen.
Funderar på en 929-a, dock är det svart ram på den....ägaren säger att den är beställt sådan från affären som ny....någon som har sett fler 929-or med svart ram....orginal alltså?
så här ser min 929 ut efter att jag sköt bort ett tändstift på bikeweek, Gelleråsen
Ja det finns..
Har iallfall sett silverfärgade med original svart ram..
Vilken färg tittar du på?
aj fan... nu finns de fan bara en Honda kvar här i krokarna som rullar typ ..
jag ska snart vara igång, bara jag får bult o packning. hojen är ihopskruvad på en kväll
Gött... kommer förbi med min sen när du e klar me din då så får du fixa ihop min me =)
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|