inga problem
vad har du för fel på den?kan inte lova att jag kan fixa vad som helst, men en del problem rår jag på
Funderar på en 929-a, dock är det svart ram på den....ägaren säger att den är beställt sådan från affären som ny....någon som har sett fler 929-or med svart ram....orginal alltså?
Hittade du vad det va? Det kan inte vara ett gäng fjädrar som gått av? (nu kanske inte det märks på det sättet) men en jobbar polare blev lite överraskad när han öppnade o skulle byta lammeler o fick se att 3 kopplings fjädrar va av
Jag hittade vad det var. Jag vet inte vad det heter men det var pinnen som går ner från kopplingsarmen, den hade gått helt av.
Vad kan det finnas för orsaker till styrvobbel?
-------
Jag har läst att många rekommenderar styrdämpare till 929r men jag har tyckt det har varit onödigt. Var ute förra veckan och wheelade lite och fick grymt styrvobbel efter en högfartswheelie(osäker vilken fart men kanske 155-170) ,det var inte kul. Kan det vara nåt skumt med däcken som är bankörda? Sen har jag 55 profil på bakdäcket vilket ytterligare försämrar stabiliteten.
Tredjepartsstator kostar ca 1200 SEK hos Electrexworld.co.uk.
Antar att det är rätt att man bör ge gas innan framhjulet slår ner för att undvika vobbel och skona gafflar etc. Jag börjar undra om det inte är så att det är det som gör min hoj så mkt instabilare än om jag sätter ner framhjulet lite mer bestämt? Det kanske är fel att gasa för mkt vid nedslag?
Nej för fan! Stryp gasen helt och slå ner hjulet hårt, att smyga ner ger många näradödenupplevelser.
är det lätt att byta själv?
Som sagt hittade jag ett intressant objekt på blocket. Finns det något speciellt man skall kika på för att undvika otäcka överraskningar?
MVH Niclas
Som sagt hittade jag ett intressant objekt på blocket. Finns det något speciellt man skall kika på för att undvika otäcka överraskningar?
MVH Niclas
Ja det är bara bort med den gamla och in med den nya, ev. tillkommer kostnad för generatorkåpspackningen.
Lager, slitdelar o växellåda.
Du kan ju fundera över varför generatorn (om det nu är den) är dålig. Generatorn hos CBRn tycks exempelvis vara extremt känslig för vurpor, och då är det väl extra viktigt att gå igenom ram och stag i jakt på skador.
Kolla om garantiåtgärderna är fixade..
Kolla om garantiåtgärderna är fixade..
Kopplingskorgen byttes och var det inte på 929 som det var styrkronan också eller var det 954?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|