929-tråden

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Orginal tror jag är det som gäller. Körde med Galfer belägg innan och bromsen fick dålig känsla och den blev svampig. Bytte till orginal å allt blev klockrent igen :)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Var har du köpt ditt kåpglas nånstans?? Letar efter ett vettigt.. är less på att inte kunna åka fortare än 150 utan att blåsa av hojen....

Med DB blir det som en Goldwing har jag hört..:D Snarare 250+ hastigheter som är jobbiga, är det jobbigt i 150 så kryp ihop.
Det finns en urgröpning längst fram i tanken, där skall man placera hakan vid högre hastigheter:tummenupp Tyckte med när jag bytte hoj till cbr 929 att vinden blev mer påtaglig, men då hade man kört sporttourer som är bekvämt hela registret ut.

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
könslag? Det vore bra om någon kunde visa eller berätta var det sitter så man kan kontrollera ifall det är gjort =)

Tacksam för att ni tar er tid att svara på mina frågor =)

MVH Niclas

http://www.cbr929rr.com/recall.htm

Där står vad som skall vara gjort och hur man ser det. Gäller även europahojar

Man vänjer sig vid vinden. Åker utan kåpor, å jag har inte trillat av än :)

Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Halloj, behöver införskaffa nya bromsbelägg runt om, nån som kan tipsa om nån lämplig sort? och vart de lämpligen införskaffas, gärna internetbutiker.

Vill ha så likt orginalbromsarna (men billigare) som möjligt så inte skivorna slits ner onödigt snabbt.

tackpåförhand :tummenupp

Sintrade SBS 734 bromsbelägg fram: 654 kr Likadana bak:349 kr
Tror det är orginal(har iaf fått det när jag köpt till Honda hos mc-handlare), hittar man billigare pirat?

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Hondas orginalbelägg kommer i en liten påse med en lapp med hondas logga + art.nr

Petrol 929

Tobbe
Gick med
27 May 2007
Hoj
Fireblade 929
Delar till 929 årgång 00

Har en liten fråga någon som vet vart man får tag på ett mörktonat kåpglas till rätt pris? Håller på som bäst att byta ut det mesta... bra puckar runt om sökes också.

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
CBR 929 rr
Är det någon som vet vilka eftermarknads grejor som är riktigt bra? Funderar på byta till stålomspunnet (fram)Galfer från grevensmcdelar eller Goodridge från bikersneed. Någon som vet något om kvaliten? Snyggast tycker jag Goodridge slangarna är men också dyrast, hmm. Någon??
-----
Planerar att bygga om bakdelen: har läst på tråden och sett att det finns ju många ideér men jag har inte den möjligheten som många verkar ha att bygga om hela bakramen och tiga hejvilt och vill därför ha något som passar helst rakt av. Smärre ombyggnad är okej dock. Hittar ju massor med firmor som säljer undertails och hela kåpset men jag har ingen lust att köpa grisen i säcken. Vill få ett liknande utseende som 954:an alt. R:1:ans bakdel. Har sett att det finns kåpset till 1000cc åxo, kan det passa med en smärre ombyggnad?
------
Kom igen nu gott folk, låt mig förädla blejden på ett fint sätt!!

PS: livet kan hänga på en skör tråd sägs det, mitt hänger här.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Det går nog ganska bra med en sådan också, själv skulle jag nog inte kräkas
om någon gav mej en svart 07.:drool

Ja fast jag kommer nog sakna 929 ändå, jag har haft den 3 år och inte haft ett enda problem och jag tycker inte att nyare hojar är speciellt mycket roligare att köra heller. Det var mest en ekonomisk fråga att byta, jag gjorde en bra affär tror ja, men den är inte svart som tur är, det är konsumlack.

frass3

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
929
Jag har börjat höra ett lite swichande ljud vid gaspådrag. Speciellt när jag har en hög växel i och inte kör speciellt fort, så när jag ska gasa på så kommer ljudet. Det låter som om det kommer lite från vänster sida. Drivpaketet och kedjan är relativit nya och fräscha, så tror inte att det kommer från de.
Någon som har en aning om vad det kan vara som låter? Hörde inte detta ljud förra säsongen utan det har bara kommit från ingenstans.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Kan någon rekomendera något särskilt försäkringsbolag som brukar vara lite extra billigt på en 929 -00:a? TH brukar vara hyfsat billigt för mig men dom vill ha över 14000 per år för en halvförsäkring. Lite dyrt tycker jag.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Kan någon rekomendera något särskilt försäkringsbolag som brukar vara lite extra billigt på en 929 -00:a? TH brukar vara hyfsat billigt för mig men dom vill ha över 14000 per år för en halvförsäkring. Lite dyrt tycker jag.

För mig blev det ca 3000 kr billigare per år med folksam(har även smc/folksam iofs)mot trygg.

sinsinatra

Guest
jaha då har man flyttat till bålsta området, är det någon av er som utgår från den trakten när ni e ute å glider?

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
hörrö Sport.. När kör ni då?? Skulle ju vara jäkligt kul att åka nån gång! Bor ju liksom lite nära...

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Fråga ang luftburk för att ta bort den; Plockade bort tanken och tänkte jag skulle kolla luftfilter/tändstift, luftfiltret sitter med ett gäng skruvar runt ikring detta, skruvade bort alla dessa men när jag skulle till och lyfta bort filtret så verkar det sitta så hårt fast:va :va Jag gick emellan med en mejsel och försökte lyfta av "toppen" av filtret men ville inte använda för mycket våld, det gav sig lite så man kunde se in.

Har jag missat någon form av Låsning/clips på luftburken:confused: Eller är det lagom våld för att bända upp som gäller??

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln