Manolo
Full Throttle
Är det någon som har en generator kåpa att sälja till en 929:a?
Manolo - Anderstorp = 0 - 1
Manolo - Anderstorp = 0 - 1
Har du haft lite kopparpasta på baksidan av beläggen? det brukar få dom att tystna. Var noga så du inte får pasta på belägg eller skiva.
Någon som vet vart man kan köpa en hyfsat fin modell av 929:an? Gärna svarta färgen?
Min är till salu
Snabbfråga åt min polare som kör 929-00.
Han åkte i helgen och hojen bara dog.
Det puffade konstigt om motorn och det kom ett konstigt metalliskt klonkande ljud emmellanåt.
Det visade sig vara tändstiftet som LOSSNAT.
Han försökte i ca 2 timmar att få tillbaka det (det vänstra) utan att lyckas.
Vi misstänker att det finns nada gäng i toppen kvar eftersom stiftet inte vill dra.Nån som varit med om samma sak?
Hur löste ni det?
Polarn är ju inte lite låg nu då han bara hann äga cykeln i ca 1 vecka.
Han bor i Stockholm btw.
Sprucken generatorkåpa efter helgens haveri. När jag lossar den rinner det lite vatten ut dessutom, det känns inte bra. Någon som vet vad det betyder?
Jag skickade oxså ut min i spenaten och generatorkåpan skrapades hål i på A-torp.
Som en vis man sa: "Det finns två sorters hoj-åkare de som har klotat och de som kommer att klota"
Vilken grupp var du i?
Vad har du för försäkringsbolag?
Gäller din försäkring?
Snabbfråga åt min polare som kör 929-00.
Han åkte i helgen och hojen bara dog.
Det puffade konstigt om motorn och det kom ett konstigt metalliskt klonkande ljud emmellanåt.
Han försökte i ca 2 timmar att få tillbaka det (det vänstra) utan att lyckas.
Vi misstänker att det finns nada gäng i toppen kvar eftersom stiftet inte vill dra.Nån som varit med om samma sak?
Hur löste ni det?
Polarn är ju inte lite låg nu då han bara hann äga cykeln i ca 1 vecka.
Han bor i Stockholm btw.
TryggH och den gäller inte. Körde i lugn grupp. Om jag ändå kört över min förmåga vore det lättare att inse vad som gick fel. Som det var för mig så släppte det brutalt fram och jag kunde inget göra. Har ganska kallt räknat med att laga upp det trasiga på egen hand. Har delar till det som är trasigt men nog känns det surt alltid, speciellt med tanke på att man hann köra 3 sumovarv . Hur gick det för dig?
Då var vi i samma grupp, jag klotade på sista passet. Det kan hända att man körde över sin förmåga men men gjort är gjort men jävligt surt. Nu vet man hur det är att klota, en erfarenhet rikare.
bla bla bla bla
bla bla bla bla
TryggH och den gäller inte. Körde i lugn grupp. Om jag ändå kört över min förmåga vore det lättare att inse vad som gick fel. Som det var för mig så släppte det brutalt fram och jag kunde inget göra. Har ganska kallt räknat med att laga upp det trasiga på egen hand. Har delar till det som är trasigt men nog känns det surt alltid, speciellt med tanke på att man hann köra 3 sumovarv . Hur gick det för dig?
hur har det gått????
Han kollar med olika verkstäder/mekar vad dom vill ha för att lyfta toppen och åtgärda problemet, Helicoy är inget bra alternativ.
Dessutom verkar det som om 2ans stift oxå sitter rassligt.Han har fått ett pris på ca 8500 + ev matrial för en hel motorklyvning och total översyn.Han avvaktar och tittar på andra alternativ.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|