R1Monstret
Återkomsten!
Mitt minne sviker mig lite, men jag har för mig att det bara var att bända lite lagom..
Fråga ang luftburk för att ta bort den; Plockade bort tanken och tänkte jag skulle kolla luftfilter/tändstift, luftfiltret sitter med ett gäng skruvar runt ikring detta, skruvade bort alla dessa men när jag skulle till och lyfta bort filtret så verkar det sitta så hårt fast Jag gick emellan med en mejsel och försökte lyfta av "toppen" av filtret men ville inte använda för mycket våld, det gav sig lite så man kunde se in.
Har jag missat någon form av Låsning/clips på luftburken Eller är det lagom våld för att bända upp som gäller??
Det sitter 2 st skruvar mitt på locket. Har du missat dom?
Aj då? Vid de stora hålen rakt ner i burken??
Oj, vilken skillnad det blev med stålomspunnet NBM hydralic fixade det billigt och bra! Nu äntligen tar bromsarna ordentligt.
japp där är det två stjärnskruvar
Tackar ! Du är dagens ängel Att jag inte lyste ner med ficklampa, slarvigt av mig..
Värst va ni gnäller på bromsarna. Jag har aldrig kört nån hoj med bättre bromsar än 929 om man har fräscha belägg, inklusive en hel del 07r.
Jag tycker inte att jag har några särskilda probs med mina bromsar i regn.. däremot är dom inte lika bra som vissa andra hojar jag kört.. men det går nog att göra nåt åt...
Nämen seriöst hur länge sen var det ni bytte belägg
QUOTE]
Inte en aning har inte haft hojen så länge.. men dom behöver nog bytas nu till nästa service ..(vilket är typ nu) Och det spelar ingen roll om dom behöver bytas eller inte.. jag byter dom ändå, så får jag se om det blir till det bättre..
Undrar du vilka hojar som här bättre bromsar? Helt klart den gixxer 1000 -05 som min man har, men å andra sidan så har han stålomspunna slangar och det har inte jag... Ska nog byta till det om jag inte säljer hojen...Som tex ?? Har idag stålomspunna slangar..
Radikalmonterade bromsok med mytomspunna bromssladdar är det enda som gäller...
En tanke som slog mig är att bromsarna verkar väldigt svårluftade. Jag tror jag hade luft i systemet innan bytet till stålomspunnet för så stor skillnad ska det inte vara. Någon som har speciella trix ang. luftningen förutom det vanliga, dvs att trycka från luftnippeln? Tror jag har fått ur all luft nu men jäklar vad med små luftfickor det verkar finnas. Hjälper det tro om man pressar in kolvarna i sitt innersta läge? Det var så jag gjorde och då fick jag bort de sista luftbubblorna. En annan sak jag märkte i och med klossbytet fram var att dom låter när man lägger an bromsen, jäkligt skumt, eller kan orginalbeläggen låta. Misstänker att oket inte sitter helt rakt nämligen.
. En annan sak jag märkte i och med klossbytet fram var att dom låter när man lägger an bromsen, jäkligt skumt, eller kan orginalbeläggen låta. Misstänker att oket inte sitter helt rakt nämligen.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |