R1Monstret
Återkomsten!
Mitt minne sviker mig lite, men jag har för mig att det bara var att bända lite lagom..
Fråga ang luftburk för att ta bort den; Plockade bort tanken och tänkte jag skulle kolla luftfilter/tändstift, luftfiltret sitter med ett gäng skruvar runt ikring detta, skruvade bort alla dessa men när jag skulle till och lyfta bort filtret så verkar det sitta så hårt fast Jag gick emellan med en mejsel och försökte lyfta av "toppen" av filtret men ville inte använda för mycket våld, det gav sig lite så man kunde se in.
Har jag missat någon form av Låsning/clips på luftburken Eller är det lagom våld för att bända upp som gäller??
Det sitter 2 st skruvar mitt på locket. Har du missat dom?
Aj då? Vid de stora hålen rakt ner i burken??
Oj, vilken skillnad det blev med stålomspunnet NBM hydralic fixade det billigt och bra! Nu äntligen tar bromsarna ordentligt.
japp där är det två stjärnskruvar
Tackar ! Du är dagens ängel Att jag inte lyste ner med ficklampa, slarvigt av mig..
Värst va ni gnäller på bromsarna. Jag har aldrig kört nån hoj med bättre bromsar än 929 om man har fräscha belägg, inklusive en hel del 07r.
Jag tycker inte att jag har några särskilda probs med mina bromsar i regn.. däremot är dom inte lika bra som vissa andra hojar jag kört.. men det går nog att göra nåt åt...
Nämen seriöst hur länge sen var det ni bytte belägg
QUOTE]
Inte en aning har inte haft hojen så länge.. men dom behöver nog bytas nu till nästa service ..(vilket är typ nu) Och det spelar ingen roll om dom behöver bytas eller inte.. jag byter dom ändå, så får jag se om det blir till det bättre..
Undrar du vilka hojar som här bättre bromsar? Helt klart den gixxer 1000 -05 som min man har, men å andra sidan så har han stålomspunna slangar och det har inte jag... Ska nog byta till det om jag inte säljer hojen...Som tex ?? Har idag stålomspunna slangar..
Radikalmonterade bromsok med mytomspunna bromssladdar är det enda som gäller...
En tanke som slog mig är att bromsarna verkar väldigt svårluftade. Jag tror jag hade luft i systemet innan bytet till stålomspunnet för så stor skillnad ska det inte vara. Någon som har speciella trix ang. luftningen förutom det vanliga, dvs att trycka från luftnippeln? Tror jag har fått ur all luft nu men jäklar vad med små luftfickor det verkar finnas. Hjälper det tro om man pressar in kolvarna i sitt innersta läge? Det var så jag gjorde och då fick jag bort de sista luftbubblorna. En annan sak jag märkte i och med klossbytet fram var att dom låter när man lägger an bromsen, jäkligt skumt, eller kan orginalbeläggen låta. Misstänker att oket inte sitter helt rakt nämligen.
. En annan sak jag märkte i och med klossbytet fram var att dom låter när man lägger an bromsen, jäkligt skumt, eller kan orginalbeläggen låta. Misstänker att oket inte sitter helt rakt nämligen.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |