929-tråden

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
nån som kan sätta upp en bild på min hoj med gula fälgar ..
funderar på att lacka om mina fälgar till gula
 

Fraiz

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
Honda CBR929 fireblade
Vilket slip-on för grymt ljud

Tjenix alla där ute. Kör med et BOS slip-on på min 929. Låter tyvärr som en symaskin. Vad ska man välja för grymmare ljud eller är det helsystem som gäller.

Mvh Fraiz
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Fraiz skrev:
2084966 Tjenix alla där ute. Kör med et BOS slip-on på min 929. Låter tyvärr som en symaskin. Vad ska man välja för grymmare ljud eller är det helsystem som gäller.

Mvh Fraiz


Rensa ur stoppningen så låter det nog så det räcker.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Hur ser era regplåtshållare ut? Min plåt sitter i gångjärn så man kommer åt låset och den fladdrar som besatt, jag måste styra upp dehär.
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
Rigge skrev:
2086349 Hur ser era regplåtshållare ut? Min plåt sitter i gångjärn så man kommer åt låset och den fladdrar som besatt, jag måste styra upp dehär.

Jag hade oxå min i gångjärn först!Funkade rätt bra med en typ av plastkardborre så det inte fladdrade.Fast det såg lite klumpigt ut med plastschabraket i bak tyckte jag! Nu ser det ut så här! (har en annan baklampa nu, vit med integrerade blinkers....)
 

Bifogat

  • PICT0656 (Large).jpg
    PICT0656 (Large).jpg
    62.2 KB · Visningar: 165
Last edited:

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Nu ar min hoj fardig, dock har pa bilden i besikningsutforande m passagerarsadel mm. Nu ska jag ut o gaaaaaasa..!
 

Bifogat

  • HPIM1073.JPG
    HPIM1073.JPG
    59.7 KB · Visningar: 168

Falchion

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
ingen just nu
Yes, då har man en egen liten 929 -01 hemma. Köpte den i tisdags och besiktade den samma dag med LeoVince Bolt-on och klisterreflex från OKQ8, inga anmärkningar överhuvudtaget :D

Hjärtat i halsgropen känslan håller på att försvinna nu men var rätt så påtaglig när jag körde den första gången efter 6 säsonger utan hoj.
 

bengha

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
929
Zephro skrev:
1947565 Har kört den en säsong, mycket nöjd... skickar med en bild på den nya bakändan med lampa från clearalternatives (integrerade blinkers)! Nytt för i år är powercommander och luftfilter, bara bänkningen som inte är gjord än! Får hoppas att snön ger med sig snart så jag kan åka bort med den till grabbarna på TWT...


Var har du hittat toningsplastbiten till framlyktan?? Kostar? :yoparty
 

Hooligan

All your base are belong to us
Gick med
14 Dec 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
KXF250
Tickande

Jag tycker att min 929 "tickar" eller va man ska säga
Visst e de så att det kan höras nått typ tickande från krökarna eller har jag fel?
Tickar era 929:eek:r nått eller e dom helt tysta?(Ja .... Helt tysta finns ju ingen hoj som e men ni vet va jag menar)
Om de skulle vara kamkedjesträckaren så skulle väl de rassla mer eller?
Kanske e de bara jag som har blitt helt nojjig eller.

Tacksam för nått som kan hjälpa mig att lungna ner mig. :Bugar

//Magnus
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Hooligan skrev:
2149552 Jag tycker att min 929 "tickar" eller va man ska säga
Visst e de så att det kan höras nått typ tickande från krökarna eller har jag fel?
Tickar era 929:eek:r nått eller e dom helt tysta?(Ja .... Helt tysta finns ju ingen hoj som e men ni vet va jag menar)
Om de skulle vara kamkedjesträckaren så skulle väl de rassla mer eller?
Kanske e de bara jag som har blitt helt nojjig eller.

Tacksam för nått som kan hjälpa mig att lungna ner mig. :Bugar

//Magnus


Du kan vara lugn.. Det ska vara så...
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Nu har min touring-blade blivit grinig. Allt smaskrammel och tickande etc fran motorn har jag aldrig brytt mej om eftersom de flesta 929or och 954or verkar ha en del ljud for sig. I min har det sen jag kopte den for ca 450 mil sen funnits ett litet ljud fran kopplingskorgen i neutral med utslappt koppling, som forsvinner nar man drar in kopplingen. Nu har ljudet blivit kraftigare, och hojen har borjat vibrera mkt mer i styre, fotpinnar och dyna an tidigare. Nagon som kanner igen sig?

Ska ner med hojen till Bike i Trollhattan imorron sa far dom ta det pa garantin (tack Gode Gud!) att fixa detta. Skitjobbigt att kora, handerna domnar mm.

Tur i oturen att detta hander nu och inte sedan garantin gatt ut eller hundratals mil hemifran...

/Lasse
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
bengha skrev:
2139178 Var har du hittat toningsplastbiten till framlyktan?? Kostar? :yoparty

Tror det var hos s-racing, kostade ett par hundralappar om jag inte minns fel!

Hooligan skrev:
2149552 Jag tycker att min 929 "tickar" eller va man ska säga
Visst e de så att det kan höras nått typ tickande från krökarna eller har jag fel?
Tickar era 929:eek:r nått eller e dom helt tysta?(Ja .... Helt tysta finns ju ingen hoj som e men ni vet va jag menar)
Om de skulle vara kamkedjesträckaren så skulle väl de rassla mer eller?
Kanske e de bara jag som har blitt helt nojjig eller.

Tacksam för nått som kan hjälpa mig att lungna ner mig. :Bugar

//Magnus


Det här har jag på min me! När jag köpte cykeln tänkte jag inte på det men allt eftersom man vänjer sej vid hojarna så börjar man upptäcka små saker och det här hörde till en sån grej. Jag höll på att bli knäpp på ljudet, har letat på nätet, bytt kamkedjesträckare, varit hos två mc firmor med den, till och med kört den i bänk och lyssnat på alla möjliga ställen runt hojen utan att kunna konstatera vartifrån det kommer. Lösningen på problemet är dock ganska billig, köp ett par ploppar att ha i örona så blir det mycket bättre.
 

Hooligan

All your base are belong to us
Gick med
14 Dec 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
KXF250
Iceman1975 skrev:
2149782 Du kan vara lugn.. Det ska vara så...

Tack jag blev lite lugnare...eller nja ,,jo de blev jag :tummenupp

Zephro skrev:
2151174 Tror det var hos s-racing, kostade ett par hundralappar om jag inte minns fel!




Det här har jag på min me! När jag köpte cykeln tänkte jag inte på det men allt eftersom man vänjer sej vid hojarna så börjar man upptäcka små saker och det här hörde till en sån grej. Jag höll på att bli knäpp på ljudet, har letat på nätet, bytt kamkedjesträckare, varit hos två mc firmor med den, till och med kört den i bänk och lyssnat på alla möjliga ställen runt hojen utan att kunna konstatera vartifrån det kommer. Lösningen på problemet är dock ganska billig, köp ett par ploppar att ha i örona så blir det mycket bättre.

Tack,,de e ju så att har man en gång hört ett ljud så sitter man å lyssnar hela tiden å sen tycker man de blir värre å värre ,,sen kan man liksom inte släppa det,,ska köpa ploppar i morren samt plocka av sliponet å köra med raka rör så slipper jag nog höra det :yoparty
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
Hooligan skrev:
2151319 Tack jag blev lite lugnare...eller nja ,,jo de blev jag :tummenupp



Tack,,de e ju så att har man en gång hört ett ljud så sitter man å lyssnar hela tiden å sen tycker man de blir värre å värre ,,sen kan man liksom inte släppa det,,ska köpa ploppar i morren samt plocka av sliponet å köra med raka rör så slipper jag nog höra det :yoparty

vet precis hur det är, det går bara inte att få ur skallen.... :huvet
 

Hooligan

All your base are belong to us
Gick med
14 Dec 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
KXF250
Kuggar

nån som kan hjälpa mig med hur många kuggar framdrev och bakdrev har
orginal på 929:an

//M
 

BajkMajk

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
Smålandstones
Hoj
954 Blade
southwick skrev:
2150571 Nu har min touring-blade blivit grinig. Allt smaskrammel och tickande etc fran motorn har jag aldrig brytt mej om eftersom de flesta 929or och 954or verkar ha en del ljud for sig. I min har det sen jag kopte den for ca 450 mil sen funnits ett litet ljud fran kopplingskorgen i neutral med utslappt koppling, som forsvinner nar man drar in kopplingen. Nu har ljudet blivit kraftigare, och hojen har borjat vibrera mkt mer i styre, fotpinnar och dyna an tidigare. Nagon som kanner igen sig?

Ska ner med hojen till Bike i Trollhattan imorron sa far dom ta det pa garantin (tack Gode Gud!) att fixa detta. Skitjobbigt att kora, handerna domnar mm.

Tur i oturen att detta hander nu och inte sedan garantin gatt ut eller hundratals mil hemifran...

/Lasse

Hur gick det med hojen? Vad sa dem på Bike om det?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top