Helgon26
Ny medlem
92-99 900
00-01 929
02-03 954
04-06 1000
00-01 929
02-03 954
04-06 1000
Fraiz skrev:2084966Tjenix alla där ute. Kör med et BOS slip-on på min 929. Låter tyvärr som en symaskin. Vad ska man välja för grymmare ljud eller är det helsystem som gäller.
Mvh Fraiz
Rigge skrev:2085295Rensa ur stoppningen så låter det nog så det räcker.
Rigge skrev:2086349Hur ser era regplåtshållare ut? Min plåt sitter i gångjärn så man kommer åt låset och den fladdrar som besatt, jag måste styra upp dehär.
Zephro skrev:1947565Har kört den en säsong, mycket nöjd... skickar med en bild på den nya bakändan med lampa från clearalternatives (integrerade blinkers)! Nytt för i år är powercommander och luftfilter, bara bänkningen som inte är gjord än! Får hoppas att snön ger med sig snart så jag kan åka bort med den till grabbarna på TWT...
Hooligan skrev:2149552Jag tycker att min 929 "tickar" eller va man ska säga
Visst e de så att det kan höras nått typ tickande från krökarna eller har jag fel?
Tickar era 929r nått eller e dom helt tysta?(Ja .... Helt tysta finns ju ingen hoj som e men ni vet va jag menar)
Om de skulle vara kamkedjesträckaren så skulle väl de rassla mer eller?
Kanske e de bara jag som har blitt helt nojjig eller.
Tacksam för nått som kan hjälpa mig att lungna ner mig.
//Magnus
bengha skrev:2139178Var har du hittat toningsplastbiten till framlyktan?? Kostar?
Hooligan skrev:2149552Jag tycker att min 929 "tickar" eller va man ska säga
Visst e de så att det kan höras nått typ tickande från krökarna eller har jag fel?
Tickar era 929r nått eller e dom helt tysta?(Ja .... Helt tysta finns ju ingen hoj som e men ni vet va jag menar)
Om de skulle vara kamkedjesträckaren så skulle väl de rassla mer eller?
Kanske e de bara jag som har blitt helt nojjig eller.
Tacksam för nått som kan hjälpa mig att lungna ner mig.
//Magnus
Iceman1975 skrev:2149782Du kan vara lugn.. Det ska vara så...
Zephro skrev:2151174Tror det var hos s-racing, kostade ett par hundralappar om jag inte minns fel!
Det här har jag på min me! När jag köpte cykeln tänkte jag inte på det men allt eftersom man vänjer sej vid hojarna så börjar man upptäcka små saker och det här hörde till en sån grej. Jag höll på att bli knäpp på ljudet, har letat på nätet, bytt kamkedjesträckare, varit hos två mc firmor med den, till och med kört den i bänk och lyssnat på alla möjliga ställen runt hojen utan att kunna konstatera vartifrån det kommer. Lösningen på problemet är dock ganska billig, köp ett par ploppar att ha i örona så blir det mycket bättre.
Hooligan skrev:2151319Tack jag blev lite lugnare...eller nja ,,jo de blev jag
Tack,,de e ju så att har man en gång hört ett ljud så sitter man å lyssnar hela tiden å sen tycker man de blir värre å värre ,,sen kan man liksom inte släppa det,,ska köpa ploppar i morren samt plocka av sliponet å köra med raka rör så slipper jag nog höra det
KennethN skrev:216586216, 42
southwick skrev:2150571Nu har min touring-blade blivit grinig. Allt smaskrammel och tickande etc fran motorn har jag aldrig brytt mej om eftersom de flesta 929or och 954or verkar ha en del ljud for sig. I min har det sen jag kopte den for ca 450 mil sen funnits ett litet ljud fran kopplingskorgen i neutral med utslappt koppling, som forsvinner nar man drar in kopplingen. Nu har ljudet blivit kraftigare, och hojen har borjat vibrera mkt mer i styre, fotpinnar och dyna an tidigare. Nagon som kanner igen sig?
Ska ner med hojen till Bike i Trollhattan imorron sa far dom ta det pa garantin (tack Gode Gud!) att fixa detta. Skitjobbigt att kora, handerna domnar mm.
Tur i oturen att detta hander nu och inte sedan garantin gatt ut eller hundratals mil hemifran...
/Lasse
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |