929-tråden

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
gaylord skrev:
2217812 får man joina denna tråd! hämtar dock inte hem min 929:a förrän imorgon, ska riktigt kul det här :tummenupp
Nååå, hur var det nu, du har väl känt på den hoppas jag.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag har ett litet problem med min 929a..
när man startar upp hojen så lyser massa lampor i instrumentet utom bensinlampan.

Och självklart lyser den inte sen heller.
Nu till min fråga
Ska den lysa?
i meckboken står det bara om den inte lyser så köp ny.... men jag vet inte om de e inrtrumentet eller tanksensorn som e kass
 

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Jag vill inte minnas att min lyser vid uppstart, dock fungerar den..
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Sep skrev:
2224216 Jag vill inte minnas att min lyser vid uppstart, dock fungerar den..

Då är det nog givaren i tanken man ska titta närmare på
Tack för svaret
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tankgivare...

AleX skrev:
2225119 Då är det nog givaren i tanken man ska titta närmare på
Tack för svaret

Hej Alex - vill bara poängtera någon sak om givaren:

I a f på min Sukka så sluter givaren kretsen och lampan börjar lysa när nivån sjunker. Lampan lyser alltid innan motorstart. Då givaren kostar någon spänn är det nog vettigt om Du provar med att sluta kretsen från tanken och verifierar att lampan verkligen börjar lysa. Gör den inte det ska Du nog kolla instrumentlampan....

Mina 2 p - Lycka till!

/Roffe
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
roffe_s skrev:
2226013 Hej Alex - vill bara poängtera någon sak om givaren:

I a f på min Sukka så sluter givaren kretsen och lampan börjar lysa när nivån sjunker. Lampan lyser alltid innan motorstart. Då givaren kostar någon spänn är det nog vettigt om Du provar med att sluta kretsen från tanken och verifierar att lampan verkligen börjar lysa. Gör den inte det ska Du nog kolla instrumentlampan....

Mina 2 p - Lycka till!

/Roffe

Så sant
Jag ska lusläsa manualen om där e något mätvärde på den med
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ny hoj för dagen!

KillerB skrev:
1947037 Då får väl jag starta en 929 tråd... Vi kan ju bara sitta och berömma varandra för ett bra val,eller någon som har både bra och dåliga erfarenheter av 929:an.

Har precis fått hem min för mig "nya" mc :banana så man får lusläsa denna tråd nu :tummenupp

Edit, orginalbakdel på och "rossi" 46:eek:rna borta nu.
 

Bifogat

  • sntt bakifrån (Medium).jpg
    sntt bakifrån (Medium).jpg
    83.3 KB · Visningar: 142
Last edited:

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Ort
pålsboda
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
bygga om bakdel

har pricis blivit ägare av en fireblade -00 :banana och har en fråga till er som har gjort om bakdelen. hur har ni gjort med låset till sadeln? finns det något sätt man kan flytta på det, typ montera vire istället för länkaget som är :confused:
 

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
pinhead skrev:
2235009 har pricis blivit ägare av en fireblade -00 :banana och har en fråga till er som har gjort om bakdelen. hur har ni gjort med låset till sadeln? finns det något sätt man kan flytta på det, typ montera vire istället för länkaget som är :confused:
Flytta upp skylten så långt det går, sen borra ett lagom stort hål i regskylten så att nyckeln går igenom den.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
BajkMajk skrev:
2201838 Hur gick det med hojen? Vad sa dem på Bike om det?
Jodu...det slutade med att jag fick byta in CBRen och ta ut en annan hoj istallet (R1-02). Fick slanta en hel del emellan, och ar inte speciellt nojd med BIKE. Varfor ha en "garanti" om man inte har for avsikt att backa upp den?

No more business pa det stallet..!
 

jemp

Medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Tågarp
Hoj
1994 GSX-R 1100
jag körde R1-99 förra året (blev stulen),men byta till en 929 ångrar jag aldrig.
mycket mer kvalitets känsla 929:an. :rock
 

Bifogat

  • DSC00342B.JPG
    DSC00342B.JPG
    51.9 KB · Visningar: 113

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
pinhead skrev:
2235009 har pricis blivit ägare av en fireblade -00 :banana och har en fråga till er som har gjort om bakdelen. hur har ni gjort med låset till sadeln? finns det något sätt man kan flytta på det, typ montera vire istället för länkaget som är :confused:

Min bakdel med ny undertrat har inget lås alls, däremot får man stoppa upp ett finger i ett hål så man når bygeln. Finns inget hål så får du mäta upp annars o borra ett. Vet ej om det var så orginal på min bakdel el någon som gjort dock snyggt jobb.

Ångrar inget byte till CBR 929, har endast provat en R1:A för något år sedan, upplever cbr ännu bekvämare(trots att min är höjd 35 mm) och brutal effekt finns, men ändå hyffsat snällt tillslag vid powerwheelis.
 
Last edited:

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Ort
pålsboda
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
det där med ett hål under så man får in fingret var ingen dum ide :tummenupp
tycker det blir för mycket plast kvar om man kapar så låset är kvar bak.
ska pröva med vire och virehållare först, vore bra om det funkade så man kan sätta låset vart man vill.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Problem vid oljebyte

Brukar oljepluggen sitta "hårtutabarafaann" på 929:an? Är väl 12 mm? Provade först med hylsa som har massor av nedfräsningar, gick inte slant till, då för att få det exakt lånade jag en hylsa med 6 kanter, men gick ialla fall inte!! :va

Tipps på att få bort en lite runddragen oljeolugg :( ? Är det kanske att skaffa en sån där hylsa som ser ut som det är massa spåspik i som formar sig efter ojämnheter. :confused:
 

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Ort
Nu i Bästa Svängen!
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
pinhead skrev:
2235009 har pricis blivit ägare av en fireblade -00 :banana och har en fråga till er som har gjort om bakdelen. hur har ni gjort med låset till sadeln? finns det något sätt man kan flytta på det, typ montera vire istället för länkaget som är :confused:

Jag har ifs ingen plast kvar,utan bara en alu plåt mellan rambenen,och då sticker själva låspinnen ner på undersidan..funkar kanon.
 

Bifogat

  • MC 0061.jpg
    MC 0061.jpg
    44.4 KB · Visningar: 152

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Ort
pålsboda
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
har tittar runt lite nu och det blir att kapa långt in, forma en plexieskiva efter underdelen och ett litet hål för att komma åt öppningen, skippar låset. :squid
 

hornet05

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
jönköping
Hoj
XT660R
ngn som hört om dåliga kedjesträckare på våra annars oerhört fina cyklar?? hade en kund på jobbet idag som hade en 929 -00 som gått 2100 mil. han hade fått byta den. jag har inte hört något om det iaf.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top