929-tråden

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Min har rullat 3600 och jag är helnöjd med min. Ska få kärlek i vinter med nya stift, PC3 och bänkning är det tänkt. Ska renovera framgaffeln med nya fjädrar och ny olja också + ny bromsvätska.

Sålde mitt Akra-bolton för en vecka sen. De verkar gå som smör, var ju 3-4 slipons till salu samtidigt här på sidan, alla är borta nu.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
"Min" har rullat lika....har två boltons på G , Micron samt Leo Vince, men vågar inte handla innan hojen är hemma...:gnissla
Uppdatering följer!
/Klasse

Min har rullat 3600 och jag är helnöjd med min. Ska få kärlek i vinter med nya stift, PC3 och bänkning är det tänkt. Ska renovera framgaffeln med nya fjädrar och ny olja också + ny bromsvätska.

Sålde mitt Akra-bolton för en vecka sen. De verkar gå som smör, var ju 3-4 slipons till salu samtidigt här på sidan, alla är borta nu.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Kan någon tala om hur en uppsättning Densostift till 929an kostar 2000:- i Sverige, men bara 350:- inkl frakt! från staterna? Är det en sjukt stor marknad därborta eller kryddar våra importörer sina priser rejält?

Shrek

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Kan någon tala om hur en uppsättning Densostift till 929an kostar 2000:- i Sverige, men bara 350:- inkl frakt! från staterna? Är det en sjukt stor marknad därborta eller kryddar våra importörer sina priser rejält?

Du hittar dem även riktigt billigt på ebay.co.uk england, då slipper du moms&tull.

Har gett upp försöken att förstå mig på "marknaden" sen jag ville köpe en stötdämpare från Öhlins och det var dyrare köpa den nån kilometer från fabriken i upplandsväsby än från USA även med moms tull och frakt inräknat.

Jag hade så, enda nackdelen var att den varvade lite mer på 6:an på motorvägen men det var inte farligt.

Är sugen testa en uppsättning 15/45 nästa säsong, men var köper man det till ett vettigt pris? Hittar för det mesta bara 520-varianter..

Last edited:

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Jag hade så, enda nackdelen var att den varvade lite mer på 6:an på motorvägen men det var inte farligt.

Ok tack för svaret. Lite kvickare respons på gasen eller...?

Såg att många i USA SOM KÖR GATA KÖR 15/45 istället för orginal 16/43.

Undra om det kan vara gött?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Så har jag då fått hem mina densostift, men är lite fundersam. Enligt Honda ska jag ha IUH27D, medan de jag köpt heter IUH27 bara. Försökt hitta om det är samma stift utan att lyckas, dock så listar sparkplugs.com de jag köpt som de som ska sitta i 929an.

Är det någon som vet om det är två olika sorters stift, eller om det bara är två olika produktnamn på samma stift?

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ok tack för svaret. Lite kvickare respons på gasen eller...?

Såg att många i USA SOM KÖR GATA KÖR 15/45 istället för orginal 16/43.

Undra om det kan vara gött?

Blir nog lite väl kort på växlarna och den kommer förmodligen gå på varvstopp på 6:an.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hade den drevningen på min fighter och tyckte det funkade kalas, men då låg jag inte så ofta i över 220km/h heller...

Vill du att den ska bli sjukt lätt att köra på bakhjulet med är det helt rätt drevning, har köpt samma till min CBR 1000RR nu :) Föredrar ett jäkla drag under 200km/h istället för en hög toppfart, inga problem att marscha 140-150km/h med den drevningen ändå.

Nicotin

Guest
jag har en ram med papper till en 929 -00 tillsalu om ngn behöver en..

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Är det någon som vet vilken öhlin styrdämpare som passar bäst till 929:an, och finns det möjligtvis någon som har en hemma som man kan få köpa?

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
kollade precis själv upp det :)
vincents i varberg.
Han skulle ha ca 6000:- av mig men då är däckbyte plus däck fram inräknat så dra av ca 1500 på det så kan det nog ligga i de trakterna(4500:) olja kylarvatten oljefilter luftfilter.....lite dyrt för mig så fixar nog hos någon annan :)

sen e det ju en massa kontroller så han du något som e kasst så får du ju byta det me kanske

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
kollade precis själv upp det :)
vincents i varberg.
Han skulle ha ca 6000:- av mig men då är däckbyte plus däck fram inräknat så dra av ca 1500 på det så kan det nog ligga i de trakterna(4500:) olja kylarvatten oljefilter luftfilter.....lite dyrt för mig så fixar nog hos någon annan :)

sen e det ju en massa kontroller så han du något som e kasst så får du ju byta det me kanske

Kanom tack för info! Då känns det som att jag fick ett bra pris av han som jag brukar göra service hos. :)
Jag slipper nog byta luftfilter då det sitter K&N i samt att drivpaketet ser bra ut vad jag kunde se så den behöver nog inte bytas heller.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC