929-tråden

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Hoppas du får hem en välskött exemplar! :)
Jag är 188 lång och tro det eller ej så sitter jag bra på hojen.. ändå "bekväm" (lite ironi) för att vara RR.

Kanon och stabil hoj för övrigt! :tummenupp

Skriv gärna sen hur det gick och upp med lite bilder! :D

Självklart! Vilken snygg 929 du har, den gula är grym:tummenupp

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
60 mil senare 929 i garaget!

fy faan vilken cool hoj, jag är helt tagen:D:D

kommer bilder imorgon, guuuuuuuuud vad den äger allt o alla även när den står still. Den är perfekt stukad av tidigare ägare, jag gillar allt:tummenupp kolfiber, italienskt muller, shademask till framlyset, torkat arsle.

929:an är lite som ett Stealthtplan, cool på samma sätt säger liksom: ja, ja gasa ni era gsxr´r o rettor vi vet ändå alla vilka som lyssnar på bon jovi i smyg hemma. själv är det clash, slayer och metallica som gäller:yoparty:yoparty

och jag som fundera på en V-strom hugha vilken rysare...

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Araikaj: Släng upp lite bilder på hojen :)

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Bilder på min käresta

Den enda här på jorden som förstår mig och hon säger aldrig emot heller.

Bifogat

• 9291.jpg
    9291.jpg
    196.8 KB · Visningar: 74
  • 9292.jpg
    9292.jpg
    190.9 KB · Visningar: 69
  • 9293.jpg
    9293.jpg
    147.7 KB · Visningar: 64
  • 9294.jpg
    9294.jpg
    209.5 KB · Visningar: 73
  • 9295.jpg
    9295.jpg
    158.7 KB · Visningar: 64
  • 9296.jpg
    9296.jpg
    164.2 KB · Visningar: 75
  • 9297.jpg
    9297.jpg
    177.2 KB · Visningar: 75

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Riktigt fin hoj :tummenupp

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Erion Rcing

Hej!

Undrar om någon vet var man kan få tag på eller rent ut av känner någon som har en erion racing bolton till 929-01?

Jag vet att dom är inte alls vanliga i Sverige. Såldes i USA till deras erion racing 929.

Såhär ser dämparen ut! Otrolig tacksam om någon vet nåt eller kan hjälpa mig på något sätt!

Bifogat

• erion 929.jpg
    erion 929.jpg
    235.4 KB · Visningar: 74

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Hej!

Har du bild på undertailen?

Ser ut som denna men svart:

undertray_honda_cbr900.jpg

Blinkers är inte inkluderat, ny andrig använd.

kurdsson

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
r1 03a
Hej alla honda ägare.Nu är det så att jag är sugen på att köpa min första mc.Har tittat på r6 och 929.Har hittat en faktist på blocket som ser riktigt intressant:http://www.blocket.se/stockholm/Honda_cbr_929_fireblade_22801166.htm?ca=11&w=1

Nu till frågan:

Är de lättkörd?Vissa kanske tycker att det är för många hästar för en nybörjare men jag kör lung.

Är det nåt jag ska kolla efter när jag kollar på denna hoj?Nån stor service?

MVH/ali

Vikt0r

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
929a blivande stunt
mek frågor

tjenare! Har en 929a 01 som jag mekar lite på. Första hojen jag skruvat mer ingående på och jag har nu probelm med att få av tanken. Är lite små slangar men sitter en jäkla anordning som går till den här fuelrailen. Förra ägaren snackade om något snabbfäste men det vill jag inte hålla med om. Förstår jäklar inte hur det skall gå till att få av den. Någon som vet :) ?

det ändra positiva jag är säker på som fungerar är iallafall biltemas depåstöd bak funkar trots att svingen inte är helt jämna på båda sidor. Den står och lutar liiiiiiiiiite till höger men absolut ingen fara.
Hoppas på lite svar. Tack på förhand!

// Viktor

olzi

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
Aprilia SL1000 Falco, KTM 640 SM, Gixxer banhoj
tjenare! Har en 929a 01 som jag mekar lite på. Första hojen jag skruvat mer ingående på och jag har nu probelm med att få av tanken. Är lite små slangar men sitter en jäkla anordning som går till den här fuelrailen. Förra ägaren snackade om något snabbfäste men det vill jag inte hålla med om. Förstår jäklar inte hur det skall gå till att få av den. Någon som vet :) ?

det ändra positiva jag är säker på som fungerar är iallafall biltemas depåstöd bak funkar trots att svingen inte är helt jämna på båda sidor. Den står och lutar liiiiiiiiiite till höger men absolut ingen fara.
Hoppas på lite svar. Tack på förhand!

// Viktor

Hmm, vad jag kan komma ihåg så var det bara att lossa banjobulten till bränslepumpen och eventuellt någon slang samt kontakt till. Men när du lossat banjobulten så kommer du att se allt annat som måste bort.

Angående biltemas depåstöd bak så har jag använt den med 929:an i ett år. Jag hade en trädistans på höger sida för att få den jämn. Dock så måste jag varna om att ena av vinklarna som håller upp svingen vek sig i somras då jag satt på hojen och provhängde och då väger jag 70kg :mad:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln