Hej igen!
Tyvärr, om man nu kan säga så, så hoppade min tvåa ur, och stannade i "urläget" tills man stampat två-tre ggr på pinnen, o lyckats slå i trean....eller ettan med lite otur. Hoppade i och ur flera ggr innan den tog sig, och man fick i nån annan växel.
Ledsen, men det du beskriver vågar jag inte gissa på, för det låter lite sjukt.
Men som allt annat, trol med en enkel förklaring, om man kan det alltså.
Testa med HondaSweden i Kungsbacka, om de har sådan support, för jag känner dem väl sedan länge, och de har hört det mesta antar jag.
Det är gamla uvar som varit där sedan 125:an kom till Sverige, typ, så de borde veta vad som händer.
Jo, en vild gissning kanske, kan det vara så att svarta lådan, EMC-boxen om jag minns namnet rätt, att den kan vara programmerad för varje växel, och har fått lite spader.
Men det är inget jag fattar nåt av, bara ren spekulation.
Lycka till i a f.
Blackblade.
Hallå,
jag har kört ca 400 mil efter det att "problemet" kom. Det går kanon, så länge man inte drar fullt på 2an.
Inom kort ska den in på service, tänkte ta upp problemet med verkstan då..
Btw, hur långt har era cyklar rullat?