929-tråden

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
ni som kör me styrdämpare va har ni för modeller? samt va ligger de på i pris?

För har haft inne min 929a för styrlagerbyte nu och tycker ja får lite vobbel rätt lätt nu mot innan så känner att ja behöver köpa en styrdämpare

Tacksam för svar

Mvh Johan
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Har en Öhlinare.. Satt på hojen så vet inte vad den kostar..

Men 929:an är så stabil att den inte behövs..

så vänj dig vid ditt nya styrlager så ska du se att du inte behöver nån..
 

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
Har en Öhlinare.. Satt på hojen så vet inte vad den kostar..

Men 929:an är så stabil att den inte behövs..

så vänj dig vid ditt nya styrlager så ska du se att du inte behöver nån..

ne sant kanske får vänja mig men har kört 1000rr innan ja köpte denna så man har varit van att inte få vobbel så lätt :yoparty
 

Ingvarsson

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2009
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 929RR -00
Tänkte kolla om det är några som har lite bänkningspapper på sina 929? Vore kul att jämföra lite =)
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Gripster/Stompgrips

Mors,

Det finns som bekant inga färdiga mönster för 929 när det gäller stompgrips eller gripsters. Däremot finns mönster för SP1/SP2, och jag tycker tanken på SP1/2 är mycket lik (identisk?) med 929. Är det någon som provat eller på något annat sätt vet om det är samma tank?

Allt för att slippa klippa själv....
 

Rejsboy

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Braås
Hoj
Yamaha YZF-R1 -10, KTM 660 SMC -06
ni som kör me styrdämpare va har ni för modeller? samt va ligger de på i pris?

För har haft inne min 929a för styrlagerbyte nu och tycker ja får lite vobbel rätt lätt nu mot innan så känner att ja behöver köpa en styrdämpare

Tacksam för svar

Mvh Johan

En komplett (med modellspecifikt fäste ect.) öhlinare går på ca 5000:- (+-)
Dock så behöver väl den tillverkaren knappast någon övrig presentation ang. kvallité ect :fakta :tummenupp

http://www.grevensmcdelar.com/default.asp?c=shop&cat=120&subcat=122&id=
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Mors,

Det finns som bekant inga färdiga mönster för 929 när det gäller stompgrips eller gripsters. Däremot finns mönster för SP1/SP2, och jag tycker tanken på SP1/2 är mycket lik (identisk?) med 929. Är det någon som provat eller på något annat sätt vet om det är samma tank?

Allt för att slippa klippa själv....
Köpte till 600RR -03 och det funkade fint efter lite modifikation med saxen.

Edit:
Detta gällde stompgrips.
 
Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
nån som har "raceväxlat" sin 929:a? och var har ni fått tag på det kitet?
En växelspak från VFR800 passar rakt av för raceväxlat. Den sitter direkt på utgående axel från växellådan, riktad bakåt. Du får ta bort nuvarande växelspak och ersätta den med en bricka.

Jag har en sån växelspak om du är intresserad, annars får du leta på skrotarna. De kostar över 1000 spänn nypris. :brinnerup
 
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Luleå
Hoj
2001 R1 Fighter
Röd indikeringslampa?

Hej på er!

Vad betyder den röda indikeringslampan på instrumetet på en -00 929? :confused: Den sitter bredvid blinkersindikeringen bla.
Jag var och testade en hoj och denna blinkade lite oregelbundet. Kollade kylarvätska och oljenivå som var ok. Tacksam för svar!
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Om lampan blinkar är det ett fel meddelande. Tillsammans med den röda lampan lyser det oftast något annat oxå, tex. "FI"
 

pinken

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Pålsboda
Hoj
Yamaha yzf250
Olja i gaffeln

Tja, någon som vet vilken olja jag ska ha i gaffeln?? Och är det bara att hälla ut och fylla på lika mycket?? cbr 929 rules:yoparty
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Köpte till 600RR -03 och det funkade fint efter lite modifikation med saxen.

Ifall någon annan står i begrepp att montera Gripsters så kan jag meddela att mönstret för 954 funkar utmärkt..

Tja, någon som vet vilken olja jag ska ha i gaffeln?? Och är det bara att hälla ut och fylla på lika mycket?? cbr 929 rules:yoparty

Allt du behöver veta står i servicemanualen.

Men i korta ordalag - Du ska använda gaffelolja. Du mäter inte oljemängden, utan nivån från gaffelbenets överkant.
 
Last edited:

Ingvarsson

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2009
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 929RR -00
Tja!

Nu tänkte jag fråga folket som kan lite om motorerna på 929:an eller hondas.

1. Om hojen drar lite frammåt när man gasar den rätt bra med 1an i och kopplingen intryckt så drar min lite lite frammåt. Är det dags att skaffa nya kopplingsfjädrar då eller är de mellanskivor/lammeller som har slagit sig? Har nyligen bytt olja (honda org) och har kört den varm många gånger i år.

2. Jag hörde härom dagen att den tickar lite från toppen på höger sida. Har läst lite om grenrörs bultarna så dom ska kollas imorgon. Det tickar mest på lägre varv, gasar man så försvinner det eller så kan det vara så att motorn överröstar. Kedjesträckare eller ventiler som kanske bråkar? Hojen har gått 3600 mil och vent. justering gjordes vid ca 2400.

Tackar för svar och idéer!

Mvh
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Tja!

Nu tänkte jag fråga folket som kan lite om motorerna på 929:an eller hondas.

1. Om hojen drar lite frammåt när man gasar den rätt bra med 1an i och kopplingen intryckt så drar min lite lite frammåt. Är det dags att skaffa nya kopplingsfjädrar då eller är de mellanskivor/lammeller som har slagit sig? Har nyligen bytt olja (honda org) och har kört den varm många gånger i år.

Tackar för svar och idéer!

Mvh

Har du spänt kopplingsvajern?
 

Ingvarsson

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2009
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 929RR -00
ja det har jag, har även jämfört med polarens 929s kopplingsarm och den rör sig lika långt. Och den beteer sig inte som min.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top