929-tråden

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Honda Original batterier är det ingen vidare livslängd på heller..
Nästa blir ett biltema, blir mycket billigare i längden...

Dante: hur många års garanti är det på ett Honda batteri?
 

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Småland
Hoj
K5
Hej,

Jag funderar på att köpa mig en 929:a, ska nog och titta på en i helgen...

Men hur kommer det sig att dom står så högt i kurs?...Dom kostar ju x antal tusen mer än vad "konkurrenterna" av samma årgång kostar...

Vad är egentligen en 929:a värd? (-00)

Och hur är de, 929:an har inga svaga punkter eller? kopplingen ska va bytt och är serviceboken fullstämplad och skicket bra så borde de väl vara ett tryggt köp...eller?

//Danne
 
Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Hej,

Jag funderar på att köpa mig en 929:a, ska nog och titta på en i helgen...

Men hur kommer det sig att dom står så högt i kurs?...Dom kostar ju x antal tusen mer än vad "konkurrenterna" av samma årgång kostar...

Vad är egentligen en 929:a värd? (-00)

Och hur är de, 929:an har inga svaga punkter eller? kopplingen ska va bytt och är serviceboken fullstämplad och skicket bra så borde de väl vara ett tryggt köp...eller?

//Danne

Kolla styrlagret. I övrigt är det just skicket som avgör. Varför de står högre i pris än andra har jag ingen aning om, kanske för att de är så satans snygga? :D
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Honda Original batterier är det ingen vidare livslängd på heller..
Nästa blir ett biltema, blir mycket billigare i längden...

Dante: hur många års garanti är det på ett Honda batteri?

Ingen vidare livslängd? 7-8 år tycker jag är helt okej, men det beror på hur man underhåller det. Låt det stå och dra ut i kallföråd och det håller en månad eller underhållsladda hela vintern och när den står mer än ett par dagar och det håller riktigt länge.
Tror det är ett års garanti på Hondas (Eller Yuasa som det är)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hej,

Jag funderar på att köpa mig en 929:a, ska nog och titta på en i helgen...

Men hur kommer det sig att dom står så högt i kurs?...Dom kostar ju x antal tusen mer än vad "konkurrenterna" av samma årgång kostar...

Vad är egentligen en 929:a värd? (-00)

Och hur är de, 929:an har inga svaga punkter eller? kopplingen ska va bytt och är serviceboken fullstämplad och skicket bra så borde de väl vara ett tryggt köp...eller?

//Danne

Själv sålde jag min 2000 för 33K, var ett grymt bra köp för de pengarna, iofs i vintras och jag kunde själv göra ett klipp på hojen jag köpte. En sak vad folk begär en annan vad de får, men tycker begmarkanden priser på hojar från 00 är sjukt hög oavsett om det är cbr, zx9 eller r1
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Ingen vidare livslängd? 7-8 år tycker jag är helt okej, men det beror på hur man underhåller det. Låt det stå och dra ut i kallföråd och det håller en månad eller underhållsladda hela vintern och när den står mer än ett par dagar och det håller riktigt länge.
Tror det är ett års garanti på Hondas (Eller Yuasa som det är)

Oj.. Jag har c-techen (stavning) på hela vintern... Även ibland sommartid då larmet annars drar ur....Men nu verkar det vara på sista refrängen för det batteriet.. Och det är inte ens 2år..:huvet
Handlaren ajg köpte detta original batteri sa att de vibrerar oftast sönder så man får räkna med att byta ofta???

Blir ett Biltema trotts att det tar emot.. Men billigare och 2års garanti..:tummenupp
 

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Småland
Hoj
K5
Jag var och körde en 929 för första gången idag, gick jävligt bra. Blev ingen affär eftersom priset va lite väl högt...
Hur mycket jag än läst här i denna tråden att tickandet är normalt så tyckte jag det lät jävligt oroväckande...

Vissa här säger att det är normalt / vissa säger att när det börjar ticka är det dags för ventiljustering...


Själv sålde jag min 2000 för 33K, var ett grymt bra köp för de pengarna, iofs i vintras och jag kunde själv göra ett klipp på hojen jag köpte. En sak vad folk begär en annan vad de får, men tycker begmarkanden priser på hojar från 00 är sjukt hög oavsett om det är cbr, zx9 eller r1

Jag minns att jag ringde på en 929:a för 2 år sedan, 2400mil, nyservad...då skulle han ha 45.000 för den...Den försvann iofs jävligt fort, men ändå...
Kollar man blocket idag 2 år senare så kostar ingen 45.000...
 
Last edited:

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
tjena

va ute en sväng på lunchen idag me min 929a 00a och då började den röda varningslampan lysa samt F1 lampan så ja stannade till och stängde av den, sedan startade ja den igen efter några sekunder och då lös inget och ja körde en 20min till utan något som började lysa

är de någon som varit me om detta? borde väl inte hänt något för då borde de ju lysa igen när ja startade

Tacksam för svar

Mvh Johan
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
tjena

va ute en sväng på lunchen idag me min 929a 00a och då började den röda varningslampan lysa samt F1 lampan så ja stannade till och stängde av den, sedan startade ja den igen efter några sekunder och då lös inget och ja körde en 20min till utan något som började lysa

är de någon som varit me om detta? borde väl inte hänt något för då borde de ju lysa igen när ja startade

Tacksam för svar

Mvh Johan

Vet inte vilken röd varningslampa du talar om, men FI (inte F1) är varningslampa för insprutningen.
 

M@rkus

Honda
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Piteå
Hoj
00 Honda Fireblade
Är det någon som har koll på om ett akrapovic helsystem som suttit på en 954,om det passar till en 929?
 

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ockle
Hoj
Honda cbr 929 -01
Hur ofta har ni servat era cyklar? Vad är det man gör på en "vanlig" service och vad gör man på en större?
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Hur ofta har ni servat era cyklar? Vad är det man gör på en "vanlig" service och vad gör man på en större?

I teknik- och mekhörnan-avdelningen finns en relativt nystartad tråd som heter "mekhandböcker". Gå in där och ladda hem serviceboken så har du både serviceschemat och hur du server. :tummenupp
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Någon som vet hur man gör för att släcka fi-lampan? har moterat ett annat avgas så kräver en bortmontering av efi? ventilen.
/mvh Jonas
 

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
någon som vet hur man flyttar upp sin växelspak lite? för min är väldigt långt ner mot va polarns är på hans 929

Tacksam för svar

//Johan
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top