929-tråden

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Helgon26 skrev:
Ja då har man hämtat en 929a.... helt underbart:) svart 00a som är utagen 02 1300mil med akra helsysten pc och massa annat godis :tummenupp kan det bli sommar nu?

Grattis du har skaffat en bra modell :tummenupp

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Anderzzon skrev:
Grattis du har skaffat en bra modell :tummenupp
absolut, jag hade en likadan år 2000 så efter att ha averkat en del e jag tillbaka i en underbart trygg värld.

Någon som har kört hårt på bana alt tävlat med en 929a?

IronMike

Guest
Helgon26 skrev:
absolut, jag hade en likadan år 2000 så efter att ha averkat en del e jag tillbaka i en underbart trygg värld.

Pressade min hårt på bulten 2005... :tuttar

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Helgon26 skrev:

Kenneth N har pa SH har tavlat framgangsrikt med en gammal 929:a sasongen -05

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
Skall slänga på en ensitscuts på min... Kan fan inte bestämma mig för vilken färg. Hojen är blå/vit/röd. Vit är snyggt men lite tråkigt kanske, rött är coolt för man bryter av lite men jag vet inte. Har kollat på cutsar på www.s-racing.com, nån som vet nåt annat ställe? eller kanske kan ge ett smakråd?

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
KillerB skrev:
Skall slänga på en ensitscuts på min... Kan fan inte bestämma mig för vilken färg. Hojen är blå/vit/röd. Vit är snyggt men lite tråkigt kanske, rött är coolt för man bryter av lite men jag vet inte. Har kollat på cutsar på www.s-racing.com, nån som vet nåt annat ställe? eller kanske kan ge ett smakråd?

Köpte en singelcuts från S-racing inget fel på företaget,men cutsen(Powerbronze) va bara smäck..det är bara en plast kåpa som monteras i stället för baksadeln,när jag väl fått dit den så va passformen så dålig att jag tog bort den igen..Fick köpa en ny baksadel som jag slaktade så att bara plasten va kvar,sen slipa å fixa så det såg bra ut,sen limmade jag dit plast kåpan.Jag skulle inte köpa en om man inte vill hempula för att få till det,inte värt ca 1000 spän med frakt.

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Hej, jag har en öhlins styrdämpare liggande från en gsxr1000 04a, kan jag använda den på en 929a? och e d någon som vet var man kan hitta fäste billigt??

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Hoj
--
Ni som kör med styrdämpare på er 929, gör det sån skillnad? har aldrig märkt nånting själv, utom när man drar på hårt ut ur kraftig sväng.

Något förslag på lämplig styrdämpare?

Sen undrar jag om det spelar nån roll hur man ökar draget lite. Alltså om man sätter dit mindre drev fram, eller större bak?

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
bobo08 skrev:
Köpte en singelcuts från S-racing inget fel på företaget,men cutsen(Powerbronze) va bara smäck..det är bara en plast kåpa som monteras i stället för baksadeln,när jag väl fått dit den så va passformen så dålig att jag tog bort den igen..Fick köpa en ny baksadel som jag slaktade så att bara plasten va kvar,sen slipa å fixa så det såg bra ut,sen limmade jag dit plast kåpan.Jag skulle inte köpa en om man inte vill hempula för att få till det,inte värt ca 1000 spän med frakt.
Tack för varningen. tänkte precis beställa en sån... får väl leta vidare.

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Blade 929:a
Per Fireblade skrev:
Tack för svaret!Det var inga problem o få blinkerserna o funka med biltema reläet o så?

Ska se om jag kan rycka bort framrutan och se hur det var jag kopplade! Vet att jag blåste nån säkring när jag grejade med det! Var ju inget kopplings-schema med till reläet!

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Helgon26 skrev:
Hej, jag har en öhlins styrdämpare liggande från en gsxr1000 04a, kan jag använda den på en 929a? och e d någon som vet var man kan hitta fäste billigt??

Ni som kör med styrdämpare på er 929, gör det sån skillnad? har aldrig märkt nånting själv, utom när man drar på hårt ut ur kraftig sväng.

Sen undrar jag om det spelar nån roll hur man ökar draget lite. Alltså om man sätter dit mindre drev fram, eller större bak?

Hoho ingen som har lite info???

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Helgon26 skrev:

Hoho ingen som har lite info???

Ett ner fram har jag det känns lagom, styrdämparen vill jag inte vara utan men då nördar jag mycket på fram och bakhjul också. Kolla på Öhlins sida om du har lika slag på din gsxr 1000 dämpare.

hornet05

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
XT660R
måste väl skriva nåt för att hålla tråden levande..... :confused:
måste ju va bra att ha en 929 tråd om man vill prata med folk som har förstått. :D :D
skriv gärna och visa lite bilder på styling mm..

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Någon som vet hur orginalinställningen ska vara på stötdämparna??? om man räknar från hårdaste/ helt inskruvade?? behöver både fram o bak.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
cbr 929

imorn så ska jag byta däck på min hoj fram å bak :banana
Lyckades få tag på ett micro depåstöd förr 300 kr oxå heheh så nu har man det fyfan va gott har varit lite jobbigt att skruva ,
idag fick jag mina dioder blinkirs ,
men skylthållarn fick man lämna tillbaka dom hade fått fel :4skrika
fick iallafall tag i en enklare variant så det blir att man får borra och skapa nya hål ,eh vem sa att det skulle vara enkelt . :brinnerup

men jag har en lite fråga var sitter relät till blinkirserna på 929 det måste bytas ut det blinkar för snabbt

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
zajtar skrev:
imorn så ska jag byta däck på min hoj fram å bak :banana
Lyckades få tag på ett micro depåstöd förr 300 kr oxå heheh så nu har man det

929:an är så värdelös för svingen är ju olika hög mellan höger och vänster sida, och inga hål för bobbins :huvet

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
ok

Rigge skrev:
929:an är så värdelös för svingen är ju olika hög mellan höger och vänster sida, och inga hål för bobbins :huvet

det gick jätte bra me det depåstöd som jag köpte e gö nöjd me min hoj ,
skulle jag nu köra 1000 så skulle helförsäkringen öka från nåra tusenlappar om året till 17 000 om året så e supernöjd me den ,

men såklart om om två år så köper jag en 1000 rr

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...