929-tråden

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Marcus75 skrev:
2362597 Jag är ev intrsserad av din blade 929. vad vill du ha? (58 - 9 = 49 papp)
var finns den?
Var inte skivorna skeva :va eller var det på nån annans :va sorry är lite lost :)

jepp men kolla min annons! har lite problem med skivorna fram så dom måste bytas, men jag hade väl tänkt mig runt 49K, hojen finns i falkenberg,

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
abethebabe skrev:
2362607 jepp men kolla min annons! har lite problem med skivorna fram så dom måste bytas, men jag hade väl tänkt mig runt 49K, hojen finns i falkenberg,

kan ge 49 omgående men då ska hojen vara maskinellt i bra skick! inga dåliga skivor osv, kostar ju flis att laga :arsele

Grejen är den att jag är ute efter en 929 för runt 45000:-, är inte så brydd i repor på kåpor osv, bara de är hela, maskinellt måste den vara bra dock...annars gärna vurpad osv :D få vara krasch kåpor endast om det vill sig. kommer ändå köra viss del bana med den :tummenupp

därför kanske du tycker jag skambudar :pannkyss inte menat så

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Marcus75 skrev:
2362639 kan ge 49 omgående men då ska hojen vara maskinellt i bra skick! inga dåliga skivor osv, kostar ju flis att laga :arsele

Grejen är den att jag är ute efter en 929 för runt 45000:-, är inte så brydd i repor på kåpor osv, bara de är hela, maskinellt måste den vara bra dock...annars gärna vurpad osv :D få vara krasch kåpor endast om det vill sig. kommer ändå köra viss del bana med den :tummenupp

därför kanske du tycker jag skambudar :pannkyss inte menat så

möjligtvis något billigare men inte mycket vsa, laga skivan??? dom ska ju bara bytas, inte lagas for crying out loud:)

Last edited:

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Saknar min 929 som jag sålde i våras för 53.. I kanonskick..

Sålde tydligen den för billigt..Eller varför står 929:an fortfarande så högt?
Både 954 och 1000RR ligger ju inte så långt borta i pris om man jämför..

erier128

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
Daytona 675
abethebabe skrev:
2360578 tjena boys and girls!

kör en 00:a 929 och har lite frågor ang framskivorna, som jag har problem med!

1. är det ngn som nyttjar denna tråd som har behövt att byta sina skivor?
2. varför har du behövt att byta?
3. varför "slår" sig en bromsskiva? kan det ha med temperatur att göra alltså att dom blir för varma när man bromsar.
4. tar bromsskivor mkt stryk av såkallade stoppiesar?
5. hur har honda det ställt med kvaliteten på sina skivor? lr e det bara jag som har haft oflyt?

ngn som kan hjälpa mig att bena ut dessa frågor:)

jag söker även 2 framskivor (ej skeva:) ) om det är ngn som har 2 st. över, betalar kontant, affär direkt pm:a. tack på förhand

Jag hade problem med vibbrationer pluss tappad bromverkan ibland. Körde med SBS Carbon belägg då. Bytte till SBS Sinter belägg och nu är bromsen kanon igen. Samma fenomen hade en polare, som är MCmeckare, på sin gsxr1000. Han frågade runt men fick inget bra svar. Köp inte carbon modelen iallafall. Funkade skitdåligt om skivorna blev blöt man fick vänta innan dom nöp-i.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
erier128 skrev:
2363680 Jag hade problem med vibbrationer pluss tappad bromverkan ibland. Körde med SBS Carbon belägg då. Bytte till SBS Sinter belägg och nu är bromsen kanon igen. Samma fenomen hade en polare, som är MCmeckare, på sin gsxr1000. Han frågade runt men fick inget bra svar. Köp inte carbon modelen iallafall. Funkade skitdåligt om skivorna blev blöt man fick vänta innan dom nöp-i.

köpte deras sintrade belägg för några veckor sen men det blev inte bättre! ska ut imorgon å kolla så att dom inte har kärvat fast, dom ska väl flyta lite tror jag men jag kände på dom idag och dom sitter som berg.

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
abethebabe skrev:
2362650 möjligtvis något billigare men inte mycket vsa, laga skivan??? dom ska ju bara bytas, inte lagas for crying out loud:)

Hehe! i know, men en hoj med skeva skivor är för mig en trasig hoj som måste lagas, vilket i sin tur involverar byte av skiva /skivor :tungan :) hehe....

hornet05

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
XT660R
vart bor du... du får väl pm:a ett bud...

abethebabe skrev:
2361967 kollade dom igår och båda var skeva:mad: ska även ut å lossa på skivorna då dom sitter som berg, dom ska tydligen "flyta" en aning men nåra såna tendenser kunde jag inte känna! vad vill du ha för den raka skivan?

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Blade 929:a
Iceman1975 skrev:
2363635 Saknar min 929 som jag sålde i våras för 53.. I kanonskick..

Sålde tydligen den för billigt..Eller varför står 929:an fortfarande så högt?
Både 954 och 1000RR ligger ju inte så långt borta i pris om man jämför..

ja....det är en bra fråga...men en ännu bättre fråga är varför det skiljer så j-vla lite mellan en riktigt ruggigt gammal blade från typ 93 å en helt ny modell av bladen från 00! Mellan 929:an och 954:an borde det ju inte skilja SÅ våldsamt mycket...det är ju inga jätteändringar dom har gjort däremellan....:va

noran67

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Thunderace
Givi wingrack

hej kan man ha ett givi wingrack på 929-00 ,är det nån som har det skulle vilja se en bild isåfall.

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ER6n 06
Tänkte sälja min Er6-n och en kille vill byta den mot en gul 929 från 01 som gått 3800 mil med yoshimura. Är den något att ha om skicket är ok? Vad kan den vara värd? En kompis köpte en importerad 00 för 53K. Den hade gått omkring 2500 har jag för mig...

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
CBR 929 RR -00
Tjänstevikt på en 929:a???

Är lite sugen på att köpa en 929:a och ringde folksam för att kolla försäkring.
Enligt folksam och sålika bilregistret hade just den jag frågade på 109 kW och 185 kg tjänstevikt...:va
Kan detta verkligen stämma... hojen ska ju väga 170 kg torr.
Vad står det i era papper????

/Förvirrad 929 spekulant

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
MasseK skrev:
2395186 Är lite sugen på att köpa en 929:a och ringde folksam för att kolla försäkring.
Enligt folksam och sålika bilregistret hade just den jag frågade på 109 kW och 185 kg tjänstevikt...:va

/Förvirrad 929 spekulant

Hojen 170
Olja 4
Soppa 18
Vatten 3
==========
sa 195

Så NEJ det kan inte stämma, det låter för lite.

/Fredde

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
CBR 929 RR -00
freddexwing skrev:
2395206 Hojen 170
Olja 4
Soppa 18
Vatten 3
==========
sa 195

Så NEJ det kan inte stämma, det låter för lite.

/Fredde

Precis!!!
Din uträkning verkar rimlig... hoppas några orkar gräva i sina reg-papper när de kommer hem från jobbet, så kanske vi kan få ett facit.
Vet du vad det står i regen på din 954:a?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
MasseK skrev:
2395186 Är lite sugen på att köpa en 929:a och ringde folksam för att kolla försäkring.

/Förvirrad 929 spekulant

I Mina papper står det 200 kg tjänstevikt/ 385 kg totalvikt och 108 kw. Min är privatimporterad och således vägd med.

Last edited:

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
lånar tråden lite till en fråga angående 929:an. var och tittade och provade en igår, det lät som att den tickade lite (tick...tick...tick) lite snabbare när man gasade och saktare på tomgång, man hörde det ganska markant även när man körde med hojen.

Han som säljer den sa att det är insprutningsmunstyckena som låter så på alla 929 som gått 3000 - 4000mil :va

Jag tror mer det skulle kunna vara ventilerna som tickar :va frågan är är det farligt? tickar era 929:eek:r?

hojen gått 4400mil och ska ju i och för sig snart ventil kollas vid 4800mil.

Nån med erfarenhet eller nån som kan jämnföra med sin?

tacksam för hjälp!

:)

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Marcus75 skrev:
2399813 lånar tråden lite till en fråga angående 929:an. var och tittade och provade en igår, det lät som att den tickade lite (tick...tick...tick) lite snabbare när man gasade och saktare på tomgång, man hörde det ganska markant även när man körde med hojen.

Han som säljer den sa att det är insprutningsmunstyckena som låter så på alla 929 som gått 3000 - 4000mil :va

Jag tror mer det skulle kunna vara ventilerna som tickar :va frågan är är det farligt? tickar era 929:eek:r?

hojen gått 4400mil och ska ju i och för sig snart ventil kollas vid 4800mil.

Nån med erfarenhet eller nån som kan jämnföra med sin?

tacksam för hjälp!

:)

Helt omöjligt att svara på, kolla om papperna på ventiljusteringar finns.. Är dom kollade och hojen inte totalt sönderkörd så är det nog lugnt..

929'or tickar och rasslar ganska mycket i allmänhet, om den du tittade på gör det mer än vanligt kan jag inte veta..

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
Sep skrev:
2399820 Helt omöjligt att svara på, kolla om papperna på ventiljusteringar finns.. Är dom kollade och hojen inte totalt sönderkörd så är det nog lugnt..

929'or tickar och rasslar ganska mycket i allmänhet, om den du tittade på gör det mer än vanligt kan jag inte veta..

har kollat papper, den är servad vid 2400mil sist enligt boken. då gjordes stor service (förmodligen vent justering/koll) nu har den gått 4400mil och ska ju in på vent justering (stor service) igen vid 4800mil, kanske därför den låter lite extra.

bromsbelägg var slut på den, slut bakdäck, packbox läckage i gaffeln, stora servicen om 350mil (vent just m.m. runt 5000:)...kan kosta en del totalt innan allt är fint igen :va

Vet inte om detta räknas som sönderkörd? hehe! men i lite skabbigt skick kanske. tror den är mycket bakhjulskörd, men det kanske 929:eek:r fixar :confused:

dock hade den helsystem och Power comander III :tummenupp

Last edited:

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
929 '00
Marcus75 skrev:
2400702
Vet inte om detta räknas som sönderkörd? hehe! men i lite skabbigt skick kanske. tror den är mycket bakhjulskörd, men det kanske 929:eek:r fixar :confused:

dock hade den helsystem och Power comander III :tummenupp

Skafade också en 929 nyligen och den tickar en hel del, reagerade på det direkt.. efter lite googlande och sökningar på div forums så verkar detta ganska normalt på 929:eek:r. De flesta ägare verkar ense om att det kommer från HTEV ventilen på avgasröret. Men om du säger den hade helsystem så kan det ju inte vara det? :va Min har också en ventiljustering på G (2500mil), är lite tveksam bara att betala fast pris (5000kr) för denna service oavsett om ventiljustering behövs eller inte.. kommer antagligen göra det själv under vintern istället.

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
Airborne skrev:
2400883 Skafade också en 929 nyligen och den tickar en hel del, reagerade på det direkt.. efter lite googlande och sökningar på div forums så verkar detta ganska normalt på 929:eek:r. De flesta ägare verkar ense om att det kommer från HTEV ventilen på avgasröret. Men om du säger den hade helsystem så kan det ju inte vara det? :va Min har också en ventiljustering på G (2500mil), är lite tveksam bara att betala fast pris (5000kr) för denna service oavsett om ventiljustering behövs eller inte.. kommer antagligen göra det själv under vintern istället.

HTEV ventilen, sitter den framme på grenröret eller? tickandet kommer inte bakifrån ifall den sitter löngre bak på avgasröret.

Borde inte finnas sån ventil på helsystem heller som du säger :va

hmm....vissa säger, ventiler, vissa insprutningsspridare, andra HTEV på röret. men det är nog en svår fråga om man inte hört den förstås :)

Tack alla! kom gärna med fler tipps om ni har!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024