954-tråden

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
AXL ROSE skrev:
Vilken färgsättning är egentligen snyggast/populärast.....................låt höra nu....................

Om jag får lägga mig i så kommer rangordning nedan :tungan

Nr 1 Blå über phetast!
Nr 2 Svart/ gula -03
Nr 3 Svart/ röda -03
Nr 4 Gul/ svarta -02
Nr 5 Röd/ svarta -02
:tummenupp
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Tycker den svarta 954 (som aldrig såldes i sverige) är den klart snyggaste firebladen nånsin.
Hade gett många kronor för att få den färgen på min, men ett helt nytt kåpset etc. är inte aktuellt :(

Bild:
20230_0_1_2_cbr%20900%20rr%20fireblade%20-%20954%20rr_Image%20credits%20-%20The%20respective%20copyright%20holder%20or%20manufacturer.jpg
 

Sweppe

Medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 1290 super duke -20
Blade 4-ever skrev:
Tycker den svarta 954 (som aldrig såldes i sverige) är den klart snyggaste firebladen nånsin.
Hade gett många kronor för att få den färgen på min, men ett helt nytt kåpset etc. är inte aktuellt :(

Håller med dig...! :tummenupp
 

farty

Prylgalen!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Z1000 -08 Svart som natten!
Blade 4-ever skrev:
Tycker den svarta 954 (som aldrig såldes i sverige) är den klart snyggaste firebladen nånsin.
Hade gett många kronor för att få den färgen på min, men ett helt nytt kåpset etc. är inte aktuellt :(

Kan bara hålla med... Men den är ju naturligtvis tätt följd utav den blåa -03.

/Martin
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Blade 4-ever skrev:
Tycker den svarta 954 (som aldrig såldes i sverige) är den klart snyggaste firebladen nånsin.
Hade gett många kronor för att få den färgen på min, men ett helt nytt kåpset etc. är inte aktuellt :(

Bild:
20230_0_1_2_cbr%20900%20rr%20fireblade%20-%20954%20rr_Image%20credits%20-%20The%20respective%20copyright%20holder%20or%20manufacturer.jpg

Du kan väl lacka om det kåpset som du redan har? Eller köpa ett på eBay, där brukar det finnas en del kåpor till salu.

//Eric
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Saknar min gamla blejd faktiskt.
Här är en bild när den var blank och fin:
 

Bifogat

  • bling1.jpg
    bling1.jpg
    69.8 KB · Visningar: 198

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
DaLorD skrev:
Jag e sjukt sugen på att beställa en sån här...

http://www.mototeck.com/index_en.html?redir=http://www.google.se/search?hl=sv&q=MOTOTECK&meta=




frågan e bara om man kan installera den utan att ha sönder hela hojen...
Går det liksom återställa till orginal eller är det kört sen??

Nån som har en lika dan eller vet nån som har?????

Det är nog inga problem att göra om till orginal igen. Men jag tyckte att priset var aldeles för högt. Jag betalade $140 inkl frakten från Brazilien. Det går att hitta billigare om du letar runt lie till.
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
nilzz skrev:
Det är nog inga problem att göra om till orginal igen. Men jag tyckte att priset var aldeles för högt. Jag betalade $140 inkl frakten från Brazilien. Det går att hitta billigare om du letar runt lie till.


Har du en likadan eller???
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
DaLorD skrev:
Har du en likadan eller???

Nä jag har ingen sån. Men har beställt snyggare :hihi Personligen så tycker jag att baklyset på våra bågar är snyggt så jag vill behålla det, men undertailen ser gräsligut, där har dom inte gjort ett bra jobb på honda fabriken. Så då har jag beställt en undertail där jag kan montera in orginallyset.

Smaken är som baken, delad :tummenupp
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
nilzz skrev:
Nä jag har ingen sån. Men har beställt snyggare :hihi Personligen så tycker jag att baklyset på våra bågar är snyggt så jag vill behålla det, men undertailen ser gräsligut, där har dom inte gjort ett bra jobb på honda fabriken. Så då har jag beställt en undertail där jag kan montera in orginallyset.

Smaken är som baken, delad :tummenupp



Joo det e jävligt sant.... dessutom verkar det på monteringsanvisningarna att man får cutta upp hela hojen...

Jag vill gärna behålla själva lyset oxå.... men frågan e var man gör av blinkers... finns ju integrerbara via clearalternatives...

Vad och var beställde du????
 

steka

Dansar helst i sin egen takt
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Näset
Hoj
Bianchi 928 Carbon
Blondie skrev:
Vilka mer än jag kör 180 däck istället för 190?

Jag körde med 180 (Dunlop), men bytte till 190 (Michelin). Skillnaden mellan 180 och 190 upplevde jag som stor, och det lär nog bli 180 nästa gång. Jag bytte till BMC luftfilter och slängde in en PC 3:a men har inte bromsat hojen sedan dess. Är det någon annan av er som har gjort detta och vilken skillnad fick ni? F ö är det min bestämda uppfatning att den blå-vita blejden saknas på listan över de snyggaste färgsättningarna. Blå/vitt är liiite "cleanare" :tungan
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Körde ett tag med 200 däck, såg riktigt fett ut och slangningen gick något stabilare upplevde jag.

Föredrar dock 180 däck då det svänger betydligt lättare. Michelin soft nånting, brukar räcka en 50 mil inräknat några burnar.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top