954-tråden

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Blade 4-ever skrev:
Körde ett tag med 200 däck, såg riktigt fett ut och slangningen gick något stabilare upplevde jag.

Föredrar dock 180 däck då det svänger betydligt lättare. Michelin soft nånting, brukar räcka en 50 mil inräknat några burnar.

Mustigt att elda upp däck på 50 mil.
Fick punka på ett helt nytt däck en gång pluggade det sen burnade jag upp det i en låååååång börn.

Låg så mycket gummi på gatan att man kunde göra 3st bollar av det,blev en svart snögubbe.
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Det är riktigt najs när det ligger en hög gummi bakom bakhjulet när man börnat.
Jag fick en gång till en riktigt fet smäll när jag börnade upp ett däck men min gamla 929, (kul att det hamnade på film, 8 min 30 sek in i filmen http://www.skankdomination.com/rp3.zip ), tyvärr har jag inte lyckats återupprepa smällen, har dock försökt måååånga gånger :D Nån som vet hur man gör så tar jag gärna emot tips :banana
 
Last edited:

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Blade 4-ever skrev:
Det är riktigt najs när det ligger en hög gummi bakom bakhjulet när man börnat.
Jag fick en gång till en riktigt fet smäll när jag börnade upp ett däck men min gamla 929, (kul att det hamnade på film, 8 min 30 sek in i filmen http://www.skankdomination.com/rp3.zip ), tyvärr har jag inte lyckats återupprepa smällen, har dock försökt måååånga gånger :D Nån som vet hur man gör så tar jag gärna emot tips :banana

Varvstopp på 6an kanske?
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Hjälper inte :3freak :tungan

Kan möjligtvis ha varit så att det varit något med gasen i "däck på burk" som gjorde det, slog mig precis nu. Å andra sidan har jag kört på "däck på burk" mer än en gång o burnat upp däcket utan samma resultat.
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Blade 4-ever skrev:
Hjälper inte :3freak :tungan

Kan möjligtvis ha varit så att det varit något med gasen i "däck på burk" som gjorde det, slog mig precis nu. Å andra sidan har jag kört på "däck på burk" mer än en gång o burnat upp däcket utan samma resultat.

Pyttsa i helium istället för luft kanske?
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Det e inte bara bredden på däcket som avgör hur den blir att köra..

Jag bytte från Michelin Sport 180 till Metzler M1 190 och upplevde att den blev mycket lättare att svänga med.... på min gamla Mille iaf....
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Vad har era hojar för arbetstempratur, och när börjar fläkten köra igång? Körde cykeln för första gången idag. Fläkten började vid 99C och när den stod på tomgång pendlade den´mellan 97C och 101C, bra eller anus? Det låter mycke tycker jag. Har aldrig haft temp mätare med exakta siffror förr :va
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Kenya skrev:
Vad har era hojar för arbetstempratur, och när börjar fläkten köra igång? Körde cykeln för första gången idag. Fläkten började vid 99C och när den stod på tomgång pendlade den´mellan 97C och 101C, bra eller anus? Det låter mycke tycker jag. Har aldrig haft temp mätare med exakta siffror förr :va
Detta är normalt, med en temp under färd runt 68-75 'C cirkus
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Kenya skrev:
Vad har era hojar för arbetstempratur, och när börjar fläkten köra igång? Körde cykeln för första gången idag. Fläkten började vid 99C och när den stod på tomgång pendlade den´mellan 97C och 101C, bra eller anus? Det låter mycke tycker jag. Har aldrig haft temp mätare med exakta siffror förr :va

Normalt. :tummenupp Det kyler mycket bättre när du får upp fart och kör. Vid tomgångskörning är det ju bara fläkten som kyler vilket medför lite högre temp.
 

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
nilzz skrev:
Har köpt ett men har inte monterat det än, väntar på att få hem min undertail så att jag kan montera allt samtidigt. Men det ser fint ut i kartongen iaf.

beställde du från den hemsidan? isåfall fick man betala innan eller vid ankomst? samt får man koppla om mycket?

//Johan
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Teamturbo skrev:
beställde du från den hemsidan? isåfall fick man betala innan eller vid ankomst? samt får man koppla om mycket?

//Johan


Inte alls så mkt att koppla, motstånd följer med. Jag köpte via ebay, betalade först. Om du vill kan jag leta efter vart och pm det till dig?
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Mc Semester?

Är det några härifrån som är sugen att hänga på? Datumet är inte spikat till 100% men bra nära. Beroende på antalet så får vi se hur vi bor. Ta och kolla in länken på min signatur så står det lite mera där. Skulle ju vara kul om man kunde få ihop ett riktigt stort gäng?!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top