954-tråden

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Firefly skrev:
Ha ha, la du ut den...

Jag skulle ju fått fixa blinkersen jag glömde innan juh. :hihi

ART är billigt och låter bra. (Det har du ju hört på filmen du fick av mig...)

Hehehe sorry skulle låtit dig fixat blinkan först :pannkyss
Jo jag vet...ART låter grymt skönt men jag känner inget sug efter en sån burk.
Tror jag kommer köpa en Jardine RT-1. Domlåter sköönt :banana
Fan vad jag gillar denna tråden föresten. Har nästan glömt övrig verksamhet här på sh :D BRA FIREFLY :tummenupp

Last edited:

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
The blade skrev:
Ingen som vill sälja sin prginalskylthållare till mig???
QUOTE]

Jag tog ett litet järn med hål i och borrade fast plåten i, tror det var nått hål där från jätte läppen som jag fäste järnet i. Funkade att besikta så. Vad det gällde skylt belysningen så förklarade jag för besiktnings killen att man behöver inte ha någon extra skyltbelysning på 954 för det räker bra med ljuset från baklyset :tummenupp Han var lite fundersam men sa sen att det kan nog stämma, klart att det stämmer sa jag :rofl
Så jag behöver iaf inte till besiktningen i vår. Tur är väl det för nu fins det inte en tjans att den skulle gå igenom :rolleyes:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Då har jag beställt ett Jardine RT-1 bolt on till hojen idag :banana
Killen jag snackade med började naturligtvis förklara det viktiga med att köpa till ett powercomander kit i samband med avgassytembyte. Det räcker väl att man kör hojen i bänk och kollar kurvan så att den ligger någorlunda rak. Eller vad säger ni?? körde ni era hojar i bänk när ni bytte burkarna eller??

Bifogat

• 2131.jpg
    2131.jpg
    52.6 KB · Visningar: 74

Rille

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha MT10 -17
Med bolton känns det onödigt att kosta på en pc3a, med helsystem skulle jag inte tveka en sekund.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Provar igen då...

Tjena grabbar!

Håller på och moddar min gammel-blade och skulle behöva måtten på CBR-klistermärket på baken. Ska beställa ett i original typsnitt men med den gula färg jag har på stripesen på min Blade...

Vore väldigt tacksam om någon kunde mäta längd och höjd

Tak på förhand!

/Micke

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Mikey skrev:
Tjena grabbar!

Håller på och moddar min gammel-blade och skulle behöva måtten på CBR-klistermärket på baken. Ska beställa ett i original typsnitt men med den gula färg jag har på stripesen på min Blade...

Vore väldigt tacksam om någon kunde mäta längd och höjd

Tak på förhand!

/Micke

Hallå!

Skulle gärna hjälpa dig men jag vet inte riktigt vad du menar. Jag har då inte nått märke på, min bak på tailen. Om det nu är det du menar. Skickar med en bild så ser du att det inte är nått märke där, iaf inte på min.

Hej hopp!

Bifogat

• min mc2.JPG
    min mc2.JPG
    82.8 KB · Visningar: 145

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
nilzz skrev:
Hallå!

Skulle gärna hjälpa dig men jag vet inte riktigt vad du menar. Jag har då inte nått märke på, min bak på tailen. Om det nu är det du menar. Skickar med en bild så ser du att det inte är nått märke där, iaf inte på min.

Hej hopp!

Undrar om inte din hoj e lagd nån gång. Du saknar ju både RR dekalen och cbr märket på tailen :död

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
The blade skrev:
Undrar om inte din hoj e lagd nån gång. Du saknar ju både RR dekalen och cbr märket på tailen :död

Nä den är inte lagd eller så, men jag har inte tänkt på det förns nu. Jag har sett bilder på den när den var helt ny. Den var ju nästan ny när jag köpte den också, sen så känner jag killen som hade den innan mig. Så det är lungt. Men varför har dom inte satt dit märkerna? Den ser ju mera stilren ut utan märkerna tycker jag. Konstigt!

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
nilzz skrev:
Den ser ju mera stilren ut utan märkerna tycker jag. Konstigt!

håller med, mina rr dekaler är oxå borta och även cbr märket bak. blir mkt snyggare utan en massa dekaler.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
-dB skrev:
håller med, mina rr dekaler är oxå borta och även cbr märket bak. blir mkt snyggare utan en massa dekaler.

Det var ju skönt att man inte var själv :)

elliott3

Brutal
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hånda Tusen ÄRR ÄRR
Jag ska besiktiga min best i år. Tycker det verkar jobbigt. Funderar på att sälja den och köpa nyare för att slippa. :banana
Man måste väl byta till original skylthållare antar jag. Sen vet jag inte om mitt bolt-on klarar bullret. Någon som vet? Yoshimura.
Sen måste väl miniblinkers bytas ut mot original också. Man får väl inte åka på slicks heller? :tungan
Kommer bli en jobbig vår. Var tvungen att dela med mig av mitt lidande.

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
nilzz skrev:
Det var ju skönt att man inte var själv :)

fast jag har lite tejprester kvar på ena sidan efter rr märkena som jag skall försöka få bort på något sätt.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
elliott3 skrev:
Jag ska besiktiga min best i år. Tycker det verkar jobbigt. Funderar på att sälja den och köpa nyare för att slippa. :banana
Man måste väl byta till original skylthållare antar jag. Sen vet jag inte om mitt bolt-on klarar bullret. Någon som vet? Yoshimura.
Sen måste väl miniblinkers bytas ut mot original också. Man får väl inte åka på slicks heller? :tungan
Kommer bli en jobbig vår. Var tvungen att dela med mig av mitt lidande.

Du behöver inte ha orginal skylthållare, bara skylten syns väl samt att du har skyltbelysning.
Är säkert inga problem med ett bolt-on. Min gick igenom med youshimura system.
Blinkerserna kan det bli värre med, dom måste ha rätt märkning samt sitta på rätt avstånd ifrån varandra.
Slicks får du inte åka på.

Det var väl inte så mkt du behöver fixa :tummenupp

Skönt att man redan har besiktat, gjorde det innan jag stälde av i höstas :)

-dB skrev:
fast jag har lite tejprester kvar på ena sidan efter rr märkena som jag skall försöka få bort på något sätt.

Du kan nog lösa det med någon stark industriavfettning. Det brukar klara det mästa samt att det inte skadar lacken :tummenupp

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Hehe, här snackas det om att ta bort dekaler, jag skulle vilja ha ett annat utseende på mina "RR" dekaler och "Fireblade" märke på sidokåpan.

Märken för oljor, kedjor och annat som jag inte får nått betalt för åker fetbort.

Typ kromat som på denna :

Bifogat

• CBR954 poser.jpg
    CBR954 poser.jpg
    91.1 KB · Visningar: 172

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Deadmetal skrev:
Hehe, här snackas det om att ta bort dekaler, jag skulle vilja ha ett annat utseende på mina "RR" dekaler och "Fireblade" märke på sidokåpan.

Märken för oljor, kedjor och annat som jag inte får nått betalt för åker fetbort.

Typ kromat som på denna :

Den såg snygg ut om dom skippat kladdet på fälgarna :3freak

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Letar för fullt
mm

har tänkt på de när ja kollat runt på lite bilder, att gula och röda 954 har samma färg på undertailen, men varför har tex inte dom blåa de va ja sett? eller är de bara ja som har en svart orginal på min blåa?

//Johan

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Vet inte hur det är men det ser ut som att det fins väldigt många olika modeller. Kanske är det tillval eller så när dom beställdes.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Deadmetal skrev:

Jag har dekaler för min olja. Men det är mest för att skydda lacken mot slitage från skinnställ/stövlar. Sen när dekalerna blir slitna kan man ta bort dom och polera lite vackert där, så är dom som nya.
:tummenupp

Bifogat

• 12.jpg
    12.jpg
    66.8 KB · Visningar: 120
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...