954-tråden

MartinGOT

Skulle Köpa Cbr 954rr blev en ninja?
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
ingen just nu bägge sålda men vänta ni!!!
nilzz skrev:
Kul med en 954 tråd! :tummenupp

Själv så köpte jag min i sommras, började med att övningsköra på den. Hitils så är jag mkt nöjd, inte nått strul alls. Iof så hade den bara gått 230 mil när jag köpte den, men nu är jag uppe i ca 500 mil, fick lappen sent i höstas (sep) så jag tycker att jag gjorde det bra ändå.

Det som jag gör nu på hojjen är väl litombyggnad, blinkers ska bort, fram och bak. Rensat den från allt onödigt bak. Har satt dit cuts. Ska dit med stålomspunnaslngar runt om. Krachpuckar. Lite dekal trimm. Ev powercomander. anske ska det bli en lite motivlack på cutse, men jag får se.

Vad gör ni andra med era? Några tipps på vad man ska göra/inte göra m,m.

Hej hopp!

stripa fälgkanten GUL mkt fint ;) el måla

farty

Prylgalen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Z1000 -08 Svart som natten!
valmers skrev:
Jag ser fram emot att ha mekkväll med mästerskruvaren igen. Fredag kanske? :hihi

Det lutar åt Onsdag. Du är väl där ändå..
På fredag spelar ju Danko Jones i vardagsrummet (läs. Blue Moon Bar).

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
MartinGOT skrev:
stripa fälgkanten GUL mkt fint ;) el måla

Nej fy. Tycker det ser så kladdigt ut. Jag har därimot satt små honda klistermaärken vid fälgen, ser okej ut.

Detta har hänt idag. Är lite små detaljer kver med sjysteringen. Var ett jävla bök att få till det, passade inte alls nått vidare. Men efter ett par timmar så börjar det bli bra. Lyset var hur smidigt som helst att få fart på. Skickar med lite före och efter bilder. Tips mottages gärna!

Hej hopp!

Bifogat

• Min mc Undertail 015.jpg
    Min mc Undertail 015.jpg
    82.8 KB · Visningar: 165
  • Min mc Undertail 016.jpg
    Min mc Undertail 016.jpg
    104.4 KB · Visningar: 157
  • Min mc 0033.JPG
    Min mc 0033.JPG
    140.2 KB · Visningar: 209

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
nilzz skrev:
Nej fy. Tycker det ser så kladdigt ut. Jag har därimot satt små honda klistermaärken vid fälgen, ser okej ut.

Detta har hänt idag. Är lite små detaljer kver med sjysteringen. Var ett jävla bök att få till det, passade inte alls nått vidare. Men efter ett par timmar så börjar det bli bra. Lyset var hur smidigt som helst att få fart på. Skickar med lite före och efter bilder. Tips mottages gärna!

Hej hopp!

Lacka baskärmen över hjulet svart o kedjeskyddet

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Blondie skrev:
Lacka baskärmen över hjulet svart o kedjeskyddet

Jo den ska bytas till en mindre endra svart eller folfiber. Kedjeskyddet är ju redan svart...

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
nilzz skrev:

Hej hopp!

Nå??...

Hur klabbigt var det?? fick du ha sönder en massa orginalplast eller??

Går det återställa helt?

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
DaLorD skrev:
Nå??...

Hur klabbigt var det?? fick du ha sönder en massa orginalplast eller??

Går det återställa helt?

Tja! Det var välldigt trångt om man säger så fick pressa en hel del för att få dit det. Men det behövdes inte kapas eller nått sånt. Det ända som blev lite skadat var att jag lyckades få lite små repor på undersidan av bak skärmen. Vet nån här om det fins typ nått lackstift som man kan försöla fylla på med och sedan polera upp den?

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Letar för fullt
mm

nilzz skrev:
Tja! Det var välldigt trångt om man säger så fick pressa en hel del för att få dit det. Men det behövdes inte kapas eller nått sånt. Det ända som blev lite skadat var att jag lyckades få lite små repor på undersidan av bak skärmen. Vet nån här om det fins typ nått lackstift som man kan försöla fylla på med och sedan polera upp den?

Finns Lackstift att köpa till orginal färgerna fick hem mitt igår..

//Johan

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
nilzz skrev:
Jo den ska bytas till en mindre endra svart eller folfiber. Kedjeskyddet är ju redan svart...

Kedjeskyddet ser mycket bättre ut när det lackas svart istället för den "plastsvarta"orginalfärgen den har

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Teamturbo skrev:
Finns Lackstift att köpa till orginal färgerna fick hem mitt igår..

//Johan

Supernice! Då är det raka vägen till lelles, köpa stift och nya backspeglar med blinkers i. Om dom nu fått hem dom jag vill ha, dom har väntat på dom i 2 mån nu....

Blondie skrev:
Kedjeskyddet ser mycket bättre ut när det lackas svart istället för den "plastsvarta"orginalfärgen den har

Tål att ta en extra titt på, har inte tänkt på det faktiskt. Tack för tipset :tummenupp

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
nilzz skrev:
Supernice! Då är det raka vägen till lelles, köpa stift och nya backspeglar med blinkers i. Om dom nu fått hem dom jag vill ha, dom har väntat på dom i 2 mån nu....

Tål att ta en extra titt på, har inte tänkt på det faktiskt. Tack för tipset :tummenupp

Smälter så fint ihop med stänkan då

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Har ett problem. Hojen ska besiktigas i vår och jag saknar skyltbelysning.
Så jag tänkte att när man ändå ska fixa skyltbelysning så kan man ju passa på att byta ut orgblinkersen oxå. Har kollar på Bikersneed och dom har ett schysst kit med skylthållare + regplåtsbelysning samt led-blinkers. Men dessa är inte e-märkta. Går de igenom en besiktining ändå?? :va
Eller har nån av er 954á bröder några andra tips eller förslag på hur man kan lösa detta problem. tacksam för svar...... :tummenupp

Bifogat

• 22-155954.jpg
    22-155954.jpg
    22.5 KB · Visningar: 135
Last edited:

farty

Prylgalen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Z1000 -08 Svart som natten!
Startade upp med det nya helsystemet igår. Lät riktigt nice :yoparty
Så nu får värmen komma och snön försvinna.

/Martin

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
The blade skrev:
Har ett problem. Hojen ska besiktigas i vår och jag saknar skyltbelysning.
Så jag tänkte att när man ändå ska fixa skyltbelysning så kan man ju passa på att byta ut orgblinkersen oxå. Har kollar på Bikersneed och dom har ett schysst kit med skylthållare + regplåtsbelysning samt led-blinkers. Men dessa är inte e-märkta. Går de igenom en besiktining ändå?? :va
Eller har nån av er 954á bröder några andra tips eller förslag på hur man kan lösa detta problem. tacksam för svar...... :tummenupp

Släng dit orginal och sen byter du tibax igen efter.... billigt alternativ...

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
DaLorD skrev:
Släng dit orginal och sen byter du tibax igen efter.... billigt alternativ...

Så hade jag självklart gjort om jag hade haft orginalgrejerna.....men så är nu inte fallet. Jag fick inte med orgskylthållaren när jag köpte den. Det hade ju varit det smidigaste....NÅN SOM VILL LÅNA UT ELLER SÄLJA SIN ORGINALSKYLTHÅLLARE???? :3freak

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Kollade depåstöd på checkrays hemsida och fann då ett bakstöd som tydligen va speciellt framtaget för firebladen från 2000 och nyare. stod att svingen e olika hög på sidorna. :va ser inte ut som det på min 02á. vill ha ett stöd med krokar som lyfter i bobbiner istället för med gummiplattor direkt på svingen som detta "firebladestöd" har. vad har ni för stöd?? kör ni med krokar som lyfter i bobbiner eller direkt på svingen?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept