954-tråden

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Någon som har bromskivor till 954 01-02 ligger och samlar damm och vill sälja de?
 

Rille

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha MT10 -17
Någon som har bromskivor till 954 01-02 ligger och samlar damm och vill sälja de?

Jag har precis bytt till Galferskivor på min hoj tack vare vibrationer fram.
Jag vet inte om det är båda som är krokiga, det kan ju bara vara den ena skivan.
Vet inte hur man mäter för att se om skivan är schysst :va
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Håller på och letar efter en framskärm (röd) i nyskick eller de facto ny. Några förslag? Föredrar orginaldelar i den mån det går.
 

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Guldsmedshyttan
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
Hej, har införskaffat mig en 954a och ska nu till vinter börja fixa lite på den.

1. Finns det något airflow/doubble-bubble kåpglas som är snyggare en de andra, lägg gärna in bilder.

2. finns det någonstans att köpa bara ersättningsröret till avgasventilen ? då det redan sitter halvsystem på.

3. Drivpaketet börjar sjunga på sista versen, behöver nu ett nytt, vill dock ha ett kugg mindre fram, har inte hittat någon firma som säljer det eller som kan få tag på !? något förslag. ?!

4. hojen ska lackas om, fråga kolon, färg ? jag funderar på svart med någon pearl effekt i ! några andra förslag ?


Mvh Rikard.
 

Chimpy

Inte som alla andra :P
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Kungälv
Hoj
Oljehoj med bockstyre
Något man ska tänka på innan man bänkar hojjen? Något som man ska plocka bort typ i luftburken eller någon annan stanns?
Jag har bolt-on Kn-filter o pc3 på hojjen nu
 
Last edited:

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Hej, har införskaffat mig ......

2. finns det någonstans att köpa bara ersättningsröret till avgasventilen ? då det redan sitter halvsystem på.

Mvh Rikard.

Testa att be en mek verkstad att pressa i rostfria rör i ventilen och sätt tillbaka, det gjorde jag!

mvh Rasmus
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Något man ska tänka på innan man bänkar hojjen? Något som man ska plocka bort typ i luftburken eller någon annan stanns?
Jag har bolt-on Kn-filter o pc3 på hojjen nu

Längre bak i tråden står mer detaljerat vad man kan göra med orginal-avgassysemet och bolt-on för att få ett "helsystem".
Såga bort perforerade tratten i slutet på avgassystemet, svetsa ersättningsbit till avgasventilen eller ta loss mellanbiten, skruva loss ventilen och pressa i rostfria rör. Sen ska det finnas "flärpar" i luftburken men jag vet inte exakt hur de ser ut då jag inte själv tog bort dessa.
 

Chimpy

Inte som alla andra :P
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Kungälv
Hoj
Oljehoj med bockstyre
Längre bak i tråden står mer detaljerat vad man kan göra med orginal-avgassysemet och bolt-on för att få ett "helsystem".
Såga bort perforerade tratten i slutet på avgassystemet, svetsa ersättningsbit till avgasventilen eller ta loss mellanbiten, skruva loss ventilen och pressa i rostfria rör. Sen ska det finnas "flärpar" i luftburken men jag vet inte exakt hur de ser ut då jag inte själv tog bort dessa.

Ok Ok tackar... Men vet inte om ja ska plocka bort avgasventilen. Förlorar man inte lite botten om man plockar bort den????
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Ok Ok tackar... Men vet inte om ja ska plocka bort avgasventilen. Förlorar man inte lite botten om man plockar bort den????

Jag förlorade inget, tror den sitter där mest för att dämpa ljudet (ljudet blev mycket trevligare efter:) ). Enligt en verkstad jag pratade med gjorde ventilen att man fick väldigt olika resultat på 54:an då den inte alltid öppnade helt osv osv.
 

Chimpy

Inte som alla andra :P
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Kungälv
Hoj
Oljehoj med bockstyre
Jag förlorade inget, tror den sitter där mest för att dämpa ljudet (ljudet blev mycket trevligare efter:) ). Enligt en verkstad jag pratade med gjorde ventilen att man fick väldigt olika resultat på 54:an då den inte alltid öppnade helt osv osv.

Ok.. du har inget nr till den verkstaden?? Skulle vilja byta några ord med dom
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Ok.. du har inget nr till den verkstaden?? Skulle vilja byta några ord med dom

Det var MP-racing i Billesholm, han har tyvärr fått lite kritik på sistone iom sjukskrivning och strul med tider. Tror inte det går att få tag i honom.
Dock tyckte jag det han sa om ventilen på dessa hojar lät rimligt när jag pratade med honom.
 

Chimpy

Inte som alla andra :P
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Kungälv
Hoj
Oljehoj med bockstyre
Det var MP-racing i Billesholm, han har tyvärr fått lite kritik på sistone iom sjukskrivning och strul med tider. Tror inte det går att få tag i honom.
Dock tyckte jag det han sa om ventilen på dessa hojar lät rimligt när jag pratade med honom.

ok tack ändå
 

SuperMike

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Cbr954RR
Ville bara säga att nu är jag också en stolt ägare till en 954!!

Någon som vet om det är krångligt att få bort svingen på dom? Tänkte nämligen måla om min.
 

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
akrapovic bolt on

Är det ingen som vill köpa Akrapovic mitt titan bolt on ljudämpare till en cbr954 ?? Väldigt fräscht, inga märken eller så. Använder det mest till att röka crack i.
 
Last edited:

JnB

Björk
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Örebro
Hoj
Street Triple -10
Har precis vart å hämtat nya hojjen, blev en Gul/blå 954 -02 :-D
Nu är det bara å vänta på våren å hoppas på en problemfri bekantskap!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top