Jag är på gång att mappa hojen till våren och har en fråga...
Är det någon som bytt ut avgasservon mot en egentillverkad så att man får bort ventilerna?
Resten av avgassystemet är rensat och det sitter ett bolt-on på. Om man tillverkar en ersättningsbitt till avgassystemet skulle man ju i princip få ett helsystem fast betydligt billigare.
det jag tänkte göra innan mappning blir alltså
*kn-filter
*rensat avgassystem med fritt blås
*rensa luftburken
*PC3 såklart
Så, har någon bytt ut avgasservon eller är någon sugen på att svetsa ihop en ersättningsbit??
obs inte mitt system på bilden men så ser det ut...
Mitt nytillskott
/Martin
Vad är det i luftburken du behöver rensa väck?
Har inte kollat i luft burken själv på denna hojen ännu men på verkstaden sa dom att där fanns spjäll eller "flärpar" som man kan ta bort för att bättra på andningen.
Jag slänger upp lite bilder i denna tråden när jag tar tag i det!
Är det någon som har något foto/sprängskiss hade det varit intressant att kolla...
Ska bli intressant och se vad du kan tänkas bänka efter avgas, box och filter..
någon som har erfarenhet?
Jag har problem med att min blade inte startar.
När jag vrider om nycklen så tänds allt upp som det ska men jag hör inte det surrande ljudet (bränslepumpen?). När jag trycker på startknappen så blir ljuset svagare men motorn går inte runt alls. Det händer ingenting
Har kollat
Batteriet
Säkringarna (finns det fler än dom som sitter vid batteriet?)
Att dödaren står i rätt läge
Kollat över alla kontakter som jag kan hitta.
Hojen var inne på service precis innan jag ställde in den för vintern där dom bytte stift mm. Den har stått i varmgarage hela vintern och fungerade utmärkt innan den ställdes in.
Någon som kan ha en ide?
Jag har problem med att min blade inte startar.
När jag vrider om nycklen så tänds allt upp som det ska men jag hör inte det surrande ljudet (bränslepumpen?). När jag trycker på startknappen så blir ljuset svagare men motorn går inte runt alls. Det händer ingenting
Har kollat
Batteriet
Säkringarna (finns det fler än dom som sitter vid batteriet?)
Att dödaren står i rätt läge
Kollat över alla kontakter som jag kan hitta.
Hojen var inne på service precis innan jag ställde in den för vintern där dom bytte stift mm. Den har stått i varmgarage hela vintern och fungerade utmärkt innan den ställdes in.
Någon som kan ha en ide?
Va de någon ägare av en 954 som va ute o gasade igår inne på småvägarna Stockholm/Arlanda/Uppsala?
Jag och en polare va nämligen ute, höjd med arlanda och tyckte att jag mötte en röd/svart blade..
Nån som vet om fälgar med skivor från andra hondamodeller passar på 954:an?
Efter en liten "justering" på MP-Racing så levererar nu mera 954:an 153hk och 100Nm på Bakhjulet. Inte en dipp på effekt kurvan och den kända ryckigheten i gasen är som bortblåst!
Dragit pluggen?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |