Jag är på gång att mappa hojen till våren och har en fråga...
Är det någon som bytt ut avgasservon mot en egentillverkad så att man får bort ventilerna?
Resten av avgassystemet är rensat och det sitter ett bolt-on på. Om man tillverkar en ersättningsbitt till avgassystemet skulle man ju i princip få ett helsystem fast betydligt billigare.
det jag tänkte göra innan mappning blir alltså
*kn-filter
*rensat avgassystem med fritt blås
*rensa luftburken
*PC3 såklart
Så, har någon bytt ut avgasservon eller är någon sugen på att svetsa ihop en ersättningsbit??
obs inte mitt system på bilden men så ser det ut...
Mitt nytillskott
/Martin
Vad är det i luftburken du behöver rensa väck?
Har inte kollat i luft burken själv på denna hojen ännu men på verkstaden sa dom att där fanns spjäll eller "flärpar" som man kan ta bort för att bättra på andningen.
Jag slänger upp lite bilder i denna tråden när jag tar tag i det!
Är det någon som har något foto/sprängskiss hade det varit intressant att kolla...
Ska bli intressant och se vad du kan tänkas bänka efter avgas, box och filter..
någon som har erfarenhet?
Jag har problem med att min blade inte startar.
När jag vrider om nycklen så tänds allt upp som det ska men jag hör inte det surrande ljudet (bränslepumpen?). När jag trycker på startknappen så blir ljuset svagare men motorn går inte runt alls. Det händer ingenting
Har kollat
Batteriet
Säkringarna (finns det fler än dom som sitter vid batteriet?)
Att dödaren står i rätt läge
Kollat över alla kontakter som jag kan hitta.
Hojen var inne på service precis innan jag ställde in den för vintern där dom bytte stift mm. Den har stått i varmgarage hela vintern och fungerade utmärkt innan den ställdes in.
Någon som kan ha en ide?
Jag har problem med att min blade inte startar.
När jag vrider om nycklen så tänds allt upp som det ska men jag hör inte det surrande ljudet (bränslepumpen?). När jag trycker på startknappen så blir ljuset svagare men motorn går inte runt alls. Det händer ingenting
Har kollat
Batteriet
Säkringarna (finns det fler än dom som sitter vid batteriet?)
Att dödaren står i rätt läge
Kollat över alla kontakter som jag kan hitta.
Hojen var inne på service precis innan jag ställde in den för vintern där dom bytte stift mm. Den har stått i varmgarage hela vintern och fungerade utmärkt innan den ställdes in.
Någon som kan ha en ide?
Va de någon ägare av en 954 som va ute o gasade igår inne på småvägarna Stockholm/Arlanda/Uppsala?
Jag och en polare va nämligen ute, höjd med arlanda och tyckte att jag mötte en röd/svart blade..
Nån som vet om fälgar med skivor från andra hondamodeller passar på 954:an?
Efter en liten "justering" på MP-Racing så levererar nu mera 954:an 153hk och 100Nm på Bakhjulet. Inte en dipp på effekt kurvan och den kända ryckigheten i gasen är som bortblåst!
Dragit pluggen?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |