A-Stars eller Oxtar stövlar??

R1 Mangan

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2004
Ort
kungälv
Hoj
Såld
Jag har. Oxtar T.C.S med goretex.
Dom är jättebra, men knakar om man glömmer smörja, som sagt..
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Hittat

Här följer en liten redogörelse för vilken stövel de blev :)

Efter att ha provat, gått, vridit, vänt och inspekterat stövlar hela förmiddagen så har ja kommit fram till följande: Ja har jävligt breda fötter :va och att det var en jeffla tur man provade innan man bestämde sig...

Sidi vertigo corsa: Helt jeffla omöjligt att få ner foten i i huvudtaget :huvet

Sidi "inte lika häftig": Funkade i strl 42, dock stenhårda och ett nr för stort :rolleyes:

Oxtar: Fick inte ens igen dragkedjan på strl 42 :näsblod

A-stars smx 3: Funkade dock inte så snygga :tungan

A-stars smx plus: Här har vi den, satt som ett par utslitna nike basketskor, alltså som gjutet... Riktigt jävla sköna! Samt snyggast :yoparty strl 41
 

Bifogat

  • A-stars.jpg
    A-stars.jpg
    21.7 KB · Visningar: 78

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Stod själv i valet och kvalet mellan Oxtar och Alpinestar för några veckor sedan. Oxtar var helt klart snygga när man surfade runt och kikade. Likaså lagom i pris. Var sedan och provade dem och de passade inte min fot alls. :mad: Provade även runt Sidi m.m. Sedan rätt som det var hittade man rätt. Efter några Alpinestar så kom stövlen som någon hade tillverkat för att passa just mina fötter helt perfekt. Själv blev det ett par Alpinestar S-MX3 Gore-Tex®. Funkar även att surfa i dem... rekommenderas varmt till er andra som letar fotskydd.

//KaliZ
 

Bifogat

  • boot2.jpg
    boot2.jpg
    44.2 KB · Visningar: 56
  • boot.jpg
    boot.jpg
    48.7 KB · Visningar: 63

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Pebl skrev:
Kör med Oxtar crossstövlar när jag far omkring i skogen med endurocykeln och har kommit fram till att jag Aldrig,aldrig,aldrig (!) någonsin skall köpa Oxtar stövlar igen.
De läcker som såll! Med det undantaget att ett såll läcker åt båda håll, Stövlarna läcker in, men det rinner inget ur....
Totalt värdelösa ur den synpunkten, sedan kan ju det hända att ländsvägsstövlarna är bättre...


är det oxtar Dune du har lr TCX lr va dom heter ska tydligen va bättre. Dune är ju bara en billig skit stövel. har precis samma problem med mina dune nämligen!!
 

mickelin

Guest
.

Anderzzon skrev:
Ofan, vet du om de har hemma nu med? Kan man åka tub lr nå shit dit, bilen är ju avställd :huvet


Vet inte om dom har några hemma nu, det var ett tag sedan jag var där. Tuben är nog körd, möjligen pendel och sedan buss. Synd att du inte bor i Uppsala, då hade vi kunnat ta en gemensam tur dit, skulle behöva åka dit själv.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top