A-Stars eller Oxtar stövlar??

mickelin

Guest
JT skrev:
Jag har ett par Oxtar TCS Goretex, sköna och snygga men f*n vad de gnisslar.
Kan man smörja dom med något så man slipper gnisslet? :confused:

Jag smorde mina med kedjespray. hur tyst som helst!
Angående hur bra dom är så är dom fortfarande vita efter en säsong och jag är toknöjd i övrigt...

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Kör med Oxtar crossstövlar när jag far omkring i skogen med endurocykeln och har kommit fram till att jag Aldrig,aldrig,aldrig (!) någonsin skall köpa Oxtar stövlar igen.
De läcker som såll! Med det undantaget att ett såll läcker åt båda håll, Stövlarna läcker in, men det rinner inget ur....
Totalt värdelösa ur den synpunkten, sedan kan ju det hända att ländsvägsstövlarna är bättre...

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
The blade skrev:
Köpte dom här för ett par veckor sedan. Sitter riktigt skönt. Vet inte om de är bra eftersom jag inte kört med dom men de är toookigt snygga. Vitt rockar :2cool

Ja visst fan vitt e d senaste, hur tycker du det är med snörningen i innerstöveln?

Gustav O skrev:

Kostar?

sgtpepper skrev:
Gå? Du ska ha dom på dig när du kör hoj, inte när du promenerar.

Sant :hihi

mojjsan skrev:
funkar säkert bra om du skall till mars :)
:rofl

Superbee skrev:
Jag gillar Oxtar.
Har inte blivit blöt i mina TCS Goretex men Bluenote har blivit de i sina, o han reklamerade o blev ersatt, det låter väl prima? :)

OXTAR :tummenupp
Hur vita de är efter en säsong beror väl helt på hur mycket du grötar i leran? :va

Ja verkligen, jag poserar ju mest så då är de nog ingen fara med färgen :D

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
JT skrev:
Jag har ett par Oxtar TCS Goretex, sköna och snygga men f*n vad de gnisslar.
Kan man smörja dom med något så man slipper gnisslet? :confused:

När du köpte dom borde du ha fått med en liten tub silikonsmörjning för just detta ändamål, det fick i alla fall jag.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag provade några olika Oxtar-modeller när jag skulle köpa stövlar, men tyckte att dom var för breda för mina fötter. Sedan fick jag provat ett par Alpinestars SMX-3, och ett par sådana fick det bli. Synd att man inte kan gå med dom jämt, för det är dom goaste dojorna jag har haft nån gång. :tummenupp

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Oxtar TCS Gore har jag och dom har genomlidit alla möjliga väderlekar utan att det läckt in.

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Jag har Oxtar TCS Gore , fick med smörjmedel men den hade läckt så jag slängde min tub. Vad ska man köpa för medel för att bli av med gnisslet ?

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
xyx skrev:
När du köpte dom borde du ha fått med en liten tub silikonsmörjning för just detta ändamål, det fick i alla fall jag.

Jo det får man men den fungera bra i max ett par dagars användande sen är gnisslandet tillbaka! Jag provade sådant vitt silicon på sprayburk det fungerar jävligt bra!

Oxtar kör jag med! :tummenupp

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Fz1-N -08
sätt en fot i en oxtar o den andra foten i en alpinestar o köp den som sitter bäst. enkelt

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
mickelin skrev:
Jag smorde mina med kedjespray. hur tyst som helst!
Angående hur bra dom är så är dom fortfarande vita efter en säsong och jag är toknöjd i övrigt...

Har du TCS Gore vita?? Vart kan man köpa de isåfall? Hittar bara de svarta :huvet

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
goretex kan dom som ska ut å fjällvandra få ha, det blir väldigt :mad: varmt på sommaren. Regnar det så tjöp ett par överdrag och ha med dig istället, man kör oftast när det är vackert väder...............

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Kör också i Oxtar TCS Gore och dom har fungerat fint. Visst gnäller dom som fasiken när man går men va då då. Man ska köra hoj....inte gå.
En liten nackdel som jag hittat är att kardborren över dragkedjan är lite för smal. Inget stort problem dock men ibland går dragkedjan upp någon/några cm.
Som någon sa tidigare så prova både A-stars o Oxtar. Det var bara Oxtar som passade mina fötter så då var det inget att snacka om. Har inte testat Sidi eller Daytona så om kan jag inte säga något om.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Anderzzon skrev:
Tänka tjöpa ett par nya stövlar i helgen...

Vilket märke kör ni med, föredrar?

Vilken är den bästa modellen isåfall?

Är det värt att satsa på Gore-tex eller blir man blöt iaf?

Vita ska ja ha, hur vita är de efter en säsong?

Helt Klart Oxtar.... Så jäkla skönt med gore tex när regnet kommer, och det brukar ju komma några gånger under sesongen här i Sverige.... Men testa och se vilka som passar din fot bäst....

///Micke

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Oxtar har jag hade A-star innan.

Oxtar passar mig bättre men vita e dom inte så länge............

mickelin

Guest
Anderzzon skrev:
Har du TCS Gore vita?? Vart kan man köpa de isåfall? Hittar bara de svarta :huvet

Din MC i Rotebro. Vita fortfarande och jag tror dom håller några säsonger till i det skicket.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
mickelin skrev:
Din MC i Rotebro. Vita fortfarande och jag tror dom håller några säsonger till i det skicket.

Ofan, vet du om de har hemma nu med? Kan man åka tub lr nå shit dit, bilen är ju avställd :huvet

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
sgtpepper skrev:
Gå? Du ska ha dom på dig när du kör hoj, inte när du promenerar.

Så bara för att du åker din permobil till hojen och sedan låter färdtjänsten skjutsa permobilen till där du stiger av hojen så ska ingen annan heller gå i hoj-stövlarna? :va

Det är ju jäkligt viktigt att stövlarna fungerar hyggligt att gå i, annars är risken att man börjar slarva med dem när man ska till affären/fiket eller liknande och istället tar vanliga skor.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln