abstruse officiell hårfrisörskeambassadör

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
valmers skrev:
Bara att köpa fjällrävenprylers nu då.

Nah, får väl tjacka en svart basker och en blåvitrandig tröja eller något samt sitta på fik och utbrista "mon dieu" i tid och otid samtidigt som man knaprar på en torr gammal baguette och skriver ner inköpslistor på surt rödvin... :rolleyes:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
abstruse skrev:
Nah, får väl tjacka en svart basker och en blåvitrandig tröja eller något samt sitta på fik och utbrista "mon dieu" i tid och otid samtidigt som man knaprar på en torr gammal baguette och skriver ner inköpslistor på surt rödvin... :rolleyes:
När du kör bör du gestikulera vilt och utbrista merde hela tiden.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jaha, Jocke. När kommer du till stan och visar upp underverket? Eller är pilsneraftonen inställd till förmån för kokett rödvinspimplande under utropande av passande tillmällen av typen "Vive la France"???? :D

Grattis till köpet.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ankan skrev:
Jaha, Jocke. När kommer du till stan och visar upp underverket? Eller är pilsneraftonen inställd till förmån för kokett rödvinspimplande under utropande av passande tillmällen av typen "Vive la France"???? :D

Grattis till köpet.
Otroligt nog snackar den nyblivne rödvinspimplaren om att dyka upp på ERF på Falkenberg 23/4. Inte för att vi tror att han gör det, men farbror Ankan kanske kunde rycka med farbror Peno på en dagstur dit? Teamchefen kan säkert skaka fram en pilsner mellan tankningarna.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ankan skrev:

Grattis till köpet.

Spanx a lot!

Faktum är att jag tänkte vi kanske kunde slå två flugor i samma smäll. Den lytte värmlänningen gafflade om något nära förestående ERF framöver? Man skulle ju kunna ses då och kanske käka något innan eller efter? Men givetvis får jag ta kollektivtåget ner till Götet någon dag snart så man kan ta en bärs och lite krubb också. Det ena utesluter inte det andra. Jag kan inte nu till helgen, annars har jag inte några direkta planer framöver.

Dags att gå PM kanske? Nyp Peno i örat också och hör efter vad som passar denne och Vurp-Rexen.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
xyx skrev:
Inget fel på 206 GTI! :mad: :D

Nä, jag är hyffsat nöjd. Vad som efter dagens provtur är lite negativt är väl emellertid att det är lite väl högt däcksljud i kupén då man ligger i +120 på större vägar samt att på samma, lite större vägar så känns det att det inte är massor med hästar i bilen.

Emellertid, bilfan ÄR ju verkligen som en go-kart att köra. Förvisso var det vått väglag idag, men jag piskade den hyffsat hårt på en skön mc-väg som finns med i en viss mc-film och den, bilen alltså, är RIKTIGT rolig på små och kurviga vägar. Jösses djävlar säger jag bara.

Men som sagt, med tanke på det lite väl höga kupéljudet så är den ju inte den ultimata jobbpendlarbilen, men väl riktigt kul som busbil. Då jag köpte den i syfte att ta mig till jobbet så återstår att se om man står ut med ljudet eller inte. Måhända har man bara blivit alltför känslig och kinkig på gamla da'r...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Otroligt nog snackar den nyblivne rödvinspimplaren om att dyka upp på ERF på Falkenberg 23/4. Inte för att vi tror att han gör det, men farbror Ankan kanske kunde rycka med farbror Peno på en dagstur dit? Teamchefen kan säkert skaka fram en pilsner mellan tankningarna.

Exactamente, om jag nu kommer iväg ska jag se om jag kan släpa med syster också.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
valmers skrev:
abstruse skrev:
Spanx a lot!

Faktum är att jag tänkte vi kanske kunde slå två flugor i samma smäll. Den lytte värmlänningen gafflade om något nära förestående ERF framöver? Man skulle ju kunna ses då och kanske käka något innan eller efter? Men givetvis får jag ta kollektivtåget ner till Götet någon dag snart så man kan ta en bärs och lite krubb också. Det ena utesluter inte det andra. Jag kan inte nu till helgen, annars har jag inte några direkta planer framöver.

Dags att gå PM kanske? Nyp Peno i örat också och hör efter vad som passar denne och Vurp-Rexen.

Om det finns en gud så har han något emot mig. :huvet Är nån sorts barndop i Höganäs kl. 15.00 på dagen för ERF:et som jag antas närvara vid. Kanske, kanske, kanske kan jag förhandla till mig ett anstånd med min bejublade entré, och i så fall så.... Peno lär vara nugen så det räcker, så jag hoppas trots allt på en lösning innebärande ett litet Falkenbesök.

Måhända kan det kombineras med en pilton i Götet dagen innan för hugade???

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
abstruse skrev:
Nä, jag är hyffsat nöjd. Vad som efter dagens provtur är lite negativt är väl emellertid att det är lite väl högt däcksljud i kupén då man ligger i +120 på större vägar samt att på samma, lite större vägar så känns det att det inte är massor med hästar i bilen.
Det är maxhastighet på 110 km/h i Sverige.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
abstruse skrev:
Måhända har man bara blivit alltför känslig och kinkig på gamla da'r...
Jepp, så är det. Gnällig också. Det man får klaga på är växellådan, för den är inget vidare, men buller? Shame on you :mad: :kocko

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
valmers skrev:

Vis av tidigare erfarenheter kan vi nog redan nu sluta oss till att varken anka eller struts lär dyka upp. Jag planerar dock att överantvarda begivenheten.

apstruts skrev:
Exactamente, om jag nu kommer iväg ska jag se om jag kan släpa med syster också.

ankdito skrev:
Om det finns en gud så har han något emot mig. Är nån sorts barndop i Höganäs kl. 15.00 på dagen för ERF:et som jag antas närvara vid. Kanske, kanske, kanske kan jag förhandla till mig ett anstånd med min bejublade entré, och i så fall så.... Peno lär vara nugen så det räcker, så jag hoppas trots allt på en lösning innebärande ett litet Falkenbesök.

Måhända kan det kombineras med en pilton i Götet dagen innan för hugade???.

Det var det där med the ifs and the but(t)s som sagt. :rolleyes:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
Nu har han slagit till, på den manliga bilen Peugeot 206 GTI. Grattis! Vilken salong var det du fick anställning på?
Har Apis bytt kön :va

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Peno skrev:
Vis av tidigare erfarenheter kan vi nog redan nu sluta oss till att varken anka eller struts lär dyka upp. Jag planerar dock att överantvarda begivenheten.

Det var det där med the ifs and the but(t)s som sagt. :rolleyes:

Full av skit är du :mad:
Pratade vi inte om detta så sent som på lunchen, kanske???

Med vetskap om din inställning till vatten vet jag också att din plan om överantvardande inte är värd vattnet som kommer att falla från ovan den aktuella dagen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln