Man blev ju helt klart klokare. Fler tekniska diskussioner som dessa är bara av nytta!Många bra inspel, TS kanske förstår nu att radiella ok inte enbart är en term för ”jättebra fyrkolvsok”
Min dotters moppe har radiellt ok fram?
Man blev ju helt klart klokare. Fler tekniska diskussioner som dessa är bara av nytta!Många bra inspel, TS kanske förstår nu att radiella ok inte enbart är en term för ”jättebra fyrkolvsok”
Min dotters moppe har radiellt ok fram?
Bromsar är verkligen inte "bara"...Många bra inspel, TS kanske förstår nu att radiella ok inte enbart är en term för ”jättebra fyrkolvsok”
Min dotters moppe har radiellt ok fram?
Mina trampcyklar har det också?Många bra inspel, TS kanske förstår nu att radiella ok inte enbart är en term för ”jättebra fyrkolvsok”
Min dotters moppe har radiellt ok fram?
Enklast och ofta billigast är ju att köpa en komplett framända med gaffelben, ok och pump. Då funkar ju allt som det var tänkt. Byta styrlager bara, i bästa fall.Bromsar är verkligen inte "bara"...
Så sant men då blir det en helt annan budget som man ska ha.... Men rätt tänkt!Enklast och ofta billigast är ju att köpa en komplett framända med gaffelben, ok och pump. Då funkar ju allt som det var tänkt. Byta styrlager bara, i bästa fall.
Nä, troligen billigare än att trixa ihop nya ok, låta tillverka adapter, nya skivor och bromspump. Komplett R6 gaffel från skroten eller blocket kanske 6.000:-Så sant men då blir det en helt annan budget som man ska ha.... Men rätt tänkt!
Om man inte har egen verkstad och själv kan rita/konstruera så blir kostnaden bara för det tämligen hög. Ninja 650 är knappast så speciell att det lönar sig att kasta pengar på den.Nä, troligen billigare än att trixa ihop nya ok, låta tillverka adapter, nya skivor och bromspump. Komplett R6 gaffel från skroten eller blocket kanske 6.000:-
Jag skulle väl sträcka mig så långt att säga att flexet i bromsoken inte är relevant att pyssla med att få bort, det är ju inte direkt en knivskarp hoj, så jag tror att alla andra delar i hojen flexar så mycket att det lilla flexet i bromsarna garanterat försvinner i mängden.Om man inte har egen verkstad och själv kan rita/konstruera så blir kostnaden bara för det tämligen hög. Ninja 650 är knappast så speciell att det lönar sig att kasta pengar på den.
Glömde fråga om de va nån i Skåne trakten som kunde hjälpa mig med att tillverka adaptern
Ska göra!Kolla med Mossbergs i Södra Sandby.
Kan hålla med men jag hittar faktiskt inte mycke på nätet tyvärr, kunde inte ens hitta en färdig CAD ritning.Det borde finnas fler som fixat eftersom det är en vanlig och populär modell utomlands. Borde finnas bättre grejer som passar på original om de är dåliga
Kan hålla med men jag hittar faktiskt inte mycke på nätet tyvärr, kunde inte ens hitta en färdig CAD ritning.
Vad är avstånd mellan skruvhålen? Vad är skivdiameter?Kan hålla med men jag hittar faktiskt inte mycke på nätet tyvärr, kunde inte ens hitta en färdig CAD ritning.
Kan mäta i eftermiddag och skriva. Ej hemma nu.Vad är avstånd mellan skruvhålen? Vad är skivdiameter?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |