Ja det verkar ju verkligen vara däcket för mig! 2000 mil är ju helt galet egentligen. Det är definitivt värt att kolla på
Sådana där adventurebloggarresenärer är alltför ofta rabatthoror som lovar positiva recensioner om man bara får lite grejer billigare.
Jag skulle inte fästa för mycket tilltro till deras olika påståenden.
...mer än miluttaget då.
Och vaddå? Konservera ett slutkört däck genom att ta det försiktigt går med de flesta märken och modeller. Kompisar i Finland körde LC4or fram och tillbaka till Mongoliet med bara ett gemensamt framdäck och ett bakdäck mellan sig i reserv om man skulle köra sönder något.
Men det är touring.
Touring på asfalt och grus. Tugga mil rakt fram i timmar.
Är det så du skall använda din nya AT?
Eller skall du köra offroad som du säger i TS?
Alltså korsa myrar i väglös terräng, köra kompasskurs och sätta GPSen på läge fågelväg?
Eller är det grusväg du skall köra?
Traktorspår i skogen?
Gräs? Lera...?
Det finns däck och däckskombinationer att rekommendera för alla dessa underlag, och då har vi inte ens gått in på din körstil.
Gillar du att sladda? Vill du
lära dig att sladda?
Skall du övernatta i skogen, alltså köra med packning? Skall du, vill du, tänker du - det finns massor av frågor att fundera över.
Börja med att specificera hur du tänker använda hojen. Redan adressen "Stockholm" säger att det blir en del asfalt innan du når naturen...?
Nej, börja med att precicera hojen!
"Africa Twin" kan vara en hel del"
RD03 får andra däcksrekommendationer än RD04/RD07, och eftersom CFR 1000 nu har 5 modellår på nacken och blivit ersatt av en 1100 så kanske någon tycker att
den är gammal.
Två saker kan sägas och sågas direkt:
Lägg INTE på TKC 80 fram.
Lägg INTE på K60 Scout bak.
Så, bakgrund, please.