After eight

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Bondfångeri. Finns hur många varianter som helst. Men kör! Vafan, det är ju bara pengar.
 

Boostmax

Fem fyror är fler än 4 elefantöl !
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
FZ1-S
Ge mig pengarna istället. Kommer att spendera dom på soppa till min hoj. :)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Två grejjer som jag hakar upp mig på först och främst, men även flera mindre...
Nummer ett, han säger emot sig själv. Han säger att han kommer ta bort specialerbjudandet inom kort och därefter höja priset MEN samtidigt står det längre ner att han kommer ta bort hemsidan inom kort när han har tillräckligt med folk att jobba med :va

Nnummer två, HAN avslöjar inte vad produkten är vilket är det första att börja fundera över huruvida han efterapar pyramidspel etc.

MEN affärsiden i sig är så jävla bra så länge det finns lättlurade människor där ute, för det är han som är vinnaren och de andra troligtvis förlorarna.

Nej, jag har inte gått på något pyramidspel eller liknande tidigare men har stor erfarenhet av det och jag VET att det är grundaren/arna som är de egentliga vinnarna och därefter följer förlorarna förutom en mindre procent småvinnare. Men när man har räknat ut timpenningen så är det inga vinnare. Personligen jobbar jag inte påfrestande för under 200:-/timme men kan göra skitjobb där jag kan göra annat vid sidan om för 100:-/timme som jag gör i dagsläget. Jag har dålig lön MEN jag har tid till att tjäna pengar vid sidan av och ett jävligt bra och roligt jobb. När jag tjänade mer än det dubbla så var jag aldrig hemma utan jobbade arslet av mig och vad har jag då för användning av pengarna?

Så mitt råd är: Gå inte på såna här enkla grejjer utan gör som Mikael Eriksson själv och lura folk.

Edit/ Och vem betalar i förväg till något som luktar illa redan från första anblicken? Inga vinnare gör det direkt :hihi
 

Marulc

Sommar?
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640 SM -04 Akra-kittad
Dee_cati skrev:
Så mitt råd är: Gå inte på såna här enkla grejjer utan gör som Mikael Eriksson själv och lura folk.

Edit/ Och vem betalar i förväg till något som luktar illa redan från första anblicken? Inga vinnare gör det direkt :hihi

Att du ens lagt ner tid på att läsa skiten!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Marulc skrev:
Att du ens lagt ner tid på att läsa skiten!

Tycker det är kul att läsa om olika affärsideer och det är smart utformat då folk i största allmänhet inte är så smarta som oss här på sporthoj utan faktiskt rätt dumma. Han kommer bli rik, det är det ingen tvekan om, tyvärr.
 

Therudeboy

Guest
Dee_cati skrev:
Tycker det är kul att läsa om olika affärsideer och det är smart utformat då folk i största allmänhet inte är så smarta som oss här på sporthoj utan faktiskt rätt dumma. Han kommer bli rik, det är det ingen tvekan om, tyvärr.



Finns redan en som släppt en sån bok innan. Min polare köpte den för att läsa dock inte tjäna pengar. Fanns mycket i den man kunde skratta åt.
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
Therudeboy skrev:
Finns redan en som släppt en sån bok innan. Min polare köpte den för att läsa dock inte tjäna pengar. Fanns mycket i den man kunde skratta åt.

Underförstått: Du köpte boken och du var visst ute efter att tjäna pengar men blev lurad! Du vågar bara inte erkänna det! :rolleyes: :hihi
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Finns många sådana böcker, bara inom travsporten har det släppts åtskilliga böcker med samma löften om "hur du alltid prickar in 7 rätt med liten insats" etc. Och jag själv har en bok om stryktipset men även där fallerar det flera gånger, det är ungefär som att köpa nåt dyrt och sen inte läsa det finstilta där det skiter sig totalt.
De människor som fastnar för detta är alltid samma typ av person. En som lätt blir exhalterad över tanken på att tjäna snabba pengar lagligt (ibland olagligt) och som inte vill anstränga sig mer än i onödan. Och de är lättlurade i 99,9% av fallen. Eller hur man nu ska uttrycka sig. Det är inte ofta en person går på samma trick flera gånger, dvs att det är förstagångs-prövare av denna metod. Mer saker finns men orkar inte skriva längre, någon med psykolog-utbildning kan få göra en analys till specialarbete så vi kan få läsa det ordentligt, vore skoj.

Och fråga inte varför jag köpte min bok om stryktipset, men jag kan iaf säga att jag blev bara lurad på dryga hundringen iaf :) Sen är jag intresserad av att spela på fotboll också så klart.
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Hade killen tjänat så bra som han säger, så skulle han haft råd att anställa någon som kunde gjort en snygg hemsida!!!! :fakta
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
mankan skrev:
Sätt dig ned och ta ett djupt andetag. Det är bara en länk, den är inte farlig. Ingen tvingar dig att klicka på den. Tänd lampan inatt om det känns bättre. :rolleyes:
:hihi
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
För 297$ kan man köpa en bok som intygar att man är en fullblodsidiot. :rofl Skulle jag vara killen som hade sidan hade jag garvat på väg tillbanken varje gång ytterligare någon tragisk figur köpt "den-supermega-hemliga-manualen-som-visar-hur-du-tjänar-pengar-utan-att-lyfta-ett-finger"...

Än är inte den sista idioten född.

principen är ju så enkel och föråldrad men så länge det föds nya idioter som får egna pengar kommer konceptet löna sig.

- Betala en slant så berättar jag hur du blir rik
- Här är slanten, berätta nu!
- Tricket är att sälja tips om hur folk blir rika!
- Och vad är tipset?
- Att de ska sälja tipset om hur man blir rik vidare!!
- men vilket tips är det de ska sälja..??
- Tipset om att andra ska sälja tipset vidare!
.....
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Det värsta är att det finns godtrogna blåögda idioter som går på skiten. Hur det nu är möjligt. :va

För att tjäna pengar måste man jobba hårt... vara politiker :rolleyes: svindla eller om man inte tjänar ihop dom...VINNA dom.

Så enkel är den ekvationen.

//Madelene
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top