max350
Yamaha RD-2Takt
- Gick med
- 23 Jan 2006
- Hoj
- 83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Varför inte bara parkera i en vanlig bilparkeringsruta och betala för det?
1. Var sätter du lappen så att den inte blåser bort eller blir stulen? Om lappen försvunnit och du får en bot. Hur försvarar du dig mot det elaka p-bolaget? Inte helt okomplicerat...Varför inte bara parkera i en vanlig bilparkeringsruta och betala för det?
Hur är det att parkera invid en husvägg på en bred trottoar eller nåt? Det gjorde alltid jag de gånger jag var in i stan när jag bodde i Göteborg. Likadant nu i Linköping. Eller riskerar man böter då? Känns som att lisorna struntar i en sådan parkering då jag aldrig råkat illa ut.
Endast tvåhjuliga motorcyklar får parkera i MC-rutorna.
http://www.stockholm.se/TrafikStadsplanering/Parkering/Parkeringsregler/
Ja dom kan dra åt skogenMenade ju mopparna
1. Var sätter du lappen så att den inte blåser bort eller blir stulen? Om lappen försvunnit och du får en bot. Hur försvarar du dig mot det elaka p-bolaget? Inte helt okomplicerat...
2. Funkar säkert helt ok i mindre städer (med låga priser) att lägga på några mynt. Men försök parkera några timmar i t ex Göteborg. 30 kr/timma hela tiden från kl. 8.00-22.00 är ingen lek. Om du matar in en hundralapp eller två i automaten blir ju själva p-biljetten stöldbegärlig. Vem skulle vilja lämna 200 spänn fastkilade mellan sadel och tank...
Reglerna är olika i olika städer. I Göteborg t ex skall EU-moppar stå i mc-ruta. Endast 30-moppar får stå i cykelställ. (Vilken j*kla brist på konsekvens...)
Hur det är i andra städer vet jag inte, men det finns viss risk att det är samma där?
I hela Solna står man gratis med motorcykel utmed alla gator (även där man skall betala med bil) så länge man står vinkelrät mot trottoarkanten (Lokal regel).
Nej, det skiljer en del. Det är lokala regler som gäller. Du svarade själv på din egen fråga i inlägget där du kommenterade eV1Tes inlägg om Solna. Som du ser så är det olika...så är det väl i alla städer? har du regplåt skall du stå i mc-ruta (eller bilruta $$$ )
Haha, det är ju bredvid mitt jobb. Jag har slutat parkera där, nån scootermupp parkerade "på" min förra hoj (scooterns styre mot min tank).
Idioter finns det gott om..
Då har du kanske har sett att någon har dumpat av en pall med gatsten på rutan nu också.. Får plats en hoj - suck!
Skönt dock att det finns gott om alternativa platser att använda
Idioter finns det gott om..
Då har du kanske har sett att någon har dumpat av en pall med gatsten på rutan nu också.. Får plats en hoj - suck!
Skönt dock att det finns gott om alternativa platser att använda
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |