Oddsen för att den ägs av en målvakt?
Ser väl rätt fräsch ut, så hyfsat låg. Men är den det är det så är det ju bra om den lappas ofta och mycket så att den kan beslagtas?
Oddsen för att den ägs av en målvakt?
Kul att du fick gensvar, Jonte!
Staden är som bekant ytterst trögrörlig (även om det likväl har sina orsaker).
Det där med trögrörlig håller jag inte med om. Jag har under åren fixat 3x MC-rutor, totalt 18 meter.
Varje gång har jag fått min vilja igenom. Om fler hörde av sig till trafikkontoret skulle vi såklart få fler rutor.
Vi fick också en ny ruta!
Hej !
Vi har i dag den 13/6 2014 inrättat en ny avgiftsfri parkeringsplats för motorcykel på Luntmakargatan vid fastigheten med adressnummer 55 då det fanns önskemål från flera åkare att behovet finns för ytterligare en plats i kvarteret.
Mvh Marie Carlsson, Juridik & parkeringsenheten
Men har stått en SAAB i den i 5 dagar nu
View attachment 407643
Också, nja jag är avslöjad. Saaben är borta och det är målat. Vilken hoj är din?
Jag hänger inte med, var det din saab eller du som ordnade rutan?
Jag är den stolta ägaren till den 'röda baronen' du ser på första bilden med saaben.
Och idag hämtade jag ut den här fräckisen från verkstan:
View attachment 407742
Köpte moppen för att ha något att susa runt på medans jag väntade. Tanken var att sälja den när jag fick tillbaka hojen. Men nu är jag osäker! Riktigt smidig pryl
Du som körde den enorma stora blåa saken? Adventure machine
Jag brukar ofta ställa mig i cykelställ eller liknande inne i stan (Sthlm). Jag har fått känslan av att t.ex. Q-park ansvarar för parkeringarna på gatan, men de sätter inga lappar om man står någon annan stans, så länge ingen klagar så kommer inte polisen och lappar motorcykeln i första taget.
Ps.
På hela KTH-området står man gratis med motorcykel oavsett plats (Lokal regel).
I hela Solna står man gratis med motorcykel utmed alla gator (även där man skall betala med bil) så länge man står vinkelrät mot trottoarkanten (Lokal regel).
Nu kan jag vara helt ute och cykla, och i så fall får du rätta mig. Men är det inte endast tillåtet (i vissa kommuner) att använda en plats per cykel och inte stå fler?
Hmm, såg nu att mitt besked också var signerat Martin Nordefors. Är det kanske honom man ska tacka?
Hur är det att parkera invid en husvägg på en bred trottoar eller nåt? Det gjorde alltid jag de gånger jag var in i stan när jag bodde i Göteborg. Likadant nu i Linköping. Eller riskerar man böter då? Känns som att lisorna struntar i en sådan parkering då jag aldrig råkat illa ut.
Jag brukar ofta ställa mig i cykelställ eller liknande inne i stan (Sthlm). Jag har fått känslan av att t.ex. Q-park ansvarar för parkeringarna på gatan, men de sätter inga lappar om man står någon annan stans, så länge ingen klagar så kommer inte polisen och lappar motorcykeln i första taget.
Ps.
På hela KTH-området står man gratis med motorcykel oavsett plats (Lokal regel).
I hela Solna står man gratis med motorcykel utmed alla gator (även där man skall betala med bil) så länge man står vinkelrät mot trottoarkanten (Lokal regel).
Det är nån mupp i mopedbil som parkerar och tar upp hela MCrutan runt TVhuset. Får de göra det? Trodde det bara var tvåhjuliga fordon som fick stå där?
Bra att veta innan man sparkar in dörren (eller skriver en arg lapp )
bra info! jag har ofta bara ställt mig vid cykelställ också när jag är inne i stan i brist på mc-platser, bor i södertälje annars.. har iaf inte fått nån böter än! men för mig som är nyfiken.. hur funkar de ens när man får böter? min mor har kört mc i typ 35 år, hon kör den gamla "var fan ska dom sätta bötern"-logiken haha
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |