Ak Mittsverigebanan 2010

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Nu är jag packad och glad, ska bara bära ut ryggsäcken med lite ombyteskläder samt en kudde. Sedan är jag klar för att möta upp Rickard och Jocke i Sundsvall.

EDIT: Jag har till och med kostat på mig att raka mig lite, men inte trimma skägget, där går fan gränsen...

Last edited:

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Bara timmar kvar nu! :banana Har inte sett någon information om tider etc. utöver den allmänna informationen om BKK AK på svmc.se.. Är det besiktning 07.00 fredag morgon som gäller?

Stämmer bra att det inte gått ut någon extra info till er daltagare!

Men här kommer lite om ni funderar.

Hej alla deltagare!

Besiktning och inskrivning sker som vanligt mellan 07.00 och 07.50!
Dvs. man bör komma till banan mellan 07.00 och 07.30!!:tummenupp
Kommer man senare finns det risk att man missar första körpasset tyvärr!:gnissla
Det betyder att efter kl 07.50 är det för sent att komma till inskrivningen och hinna med allt.
Kl. 08.00 börjar förarmötet som är obligatoriskt för alla!
Kommer man sent får man vänta tills någon instruktör har tid att besiktiga er hoj efter kl. 08.40 då kursen drar igång!

Som vanligt ingår fika och lunch i kurspriset.
Tänk på att ta med er vatten då det ej finns rinnande vatten uppe i depån. Vi kommer att ha vattendunkar tillgängliga för er deltagare varje dag.
Salt och sött kan vara bra att ta med sig om man känner att blodsockret sjunker eller man börjar bli uttrokad av all svett.
Tankning kan man göra i Härnösand som ligger 7 km norr om banan.
Som deltagare har man 1 timmes lunchuppehåll där det finns möjlighet att tanka och vila.

Välkomna TL Per

_rills_

Guest
Stämmer bra att det inte gått ut någon extra info till er daltagare!

Men här kommer lite om ni funderar.

Hej alla deltagare!

Besiktning och inskrivning sker som vanligt mellan 07.00 och 07.50!
Dvs. man bör komma till banan mellan 07.00 och 07.30!!:tummenupp
Kommer man senare finns det risk att man missar första körpasset tyvärr!:gnissla
Det betyder att efter kl 07.50 är det för sent att komma till inskrivningen och hinna med allt.
Kl. 08.00 börjar förarmötet som är obligatoriskt för alla!
Kommer man sent får man vänta tills någon instruktör har tid att besiktiga er hoj efter kl. 08.40 då kursen drar igång!

Som vanligt ingår fika och lunch i kurspriset.
Tänk på att ta med er vatten då det ej finns rinnande vatten uppe i depån. Vi kommer att ha vattendunkar tillgängliga för er deltagare varje dag.
Salt och sött kan vara bra att ta med sig om man känner att blodsockret sjunker eller man börjar bli uttrokad av all svett.
Tankning kan man göra i Härnösand som ligger 7 km norr om banan.
Som deltagare har man 1 timmes lunchuppehåll där det finns möjlighet att tanka och vila.

Välkomna TL Per

:tummenupp

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Första dagen avverkad!
Dagen började med dimma under första körpasset, men sedan sprack det upp och solen började lysa:tummenupp
28 lyckliga (verkade det som) deltagare körde så däcken glöddde!!:yoparty

Nu laddar vi för 46 förväntansfulla deltagare i morgon lördag!:)

Mvh TL Per

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Tack för dessa tre fina dagar! Solbränd i pannan och lite halvsliten men helglad. Hoppas att alla andra också hade det riktigt trevligt!
Resan blev dock dyrare än jag hade räknat med. Under dagen så ringde sambon och bad mig plocka upp henne på Ikea i Sundsvall på vägen hem...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
3 kanondagar i sundsvall, stort tack till alla deltagare, instruktörer o resurser som var där o gjorde det här till det som det nu blev. :)

Nu sitter jag o överväger Gelleråsen tisdag med ktm...måste få sömn innan jag kan ta beslut.

Stort tack igen. :tummenupp

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Kan bara instämma i hyllningskören! Otroligt roligt och lärorikt! Heder åt instruktörer/aspiranter/resurser/arrangörer och inte minst kurskamrater! Rackarns bra väderbeställare också, kan man hyra dig inför kräftskivan månne?

Till er som fotograferade, har en rödsvart Fz1:a fastnat på bild vore det skoj att få se bilden/bilderna :)

/Roger

Last edited:

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
För mig blev det bara två dagar på Mittsverige på grund av nattjobbet som jag sitter på nu...
Men vilka kanon dagar det blev sen!
Vid ankomst till campingen tog det knappt 5 min innan det stod klart var ledig bädd i stuga fanns trots att jag inte bokat nåt!:tummenupp

Härlig stämning på campingen och i depån och pricken över i:et var att jag äntligen, på sista passet på lördagen,
fick ner knäpuckarna i backen varv efter varv.
Obeskrivlig känsla att efter 17 år med hojkort (ja du läste rätt) och oändligt många touringmil i europa bakom gortexmembranet äntligen få nyttja puckarna på helstället! Ett kvitto på att kurserna för en framåt i utvecklingen!
Jag e som pånyttfödd! :rullandeu

Tackar samtliga närvarande som gjorde att dessa två dagar blev historiska för min del! :bow
Nu väntar jag med spänning på Roffes videoklipp som filmade vår framfart på lördagen och även andra foton/ filmer som togs denna helg!
/Rickard

Last edited:

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Som Träningsledare så måste jag säga tack till er alla som kom dit och körde hoj och hade kul:):)
3 dagar med idel glada miner och kanonväder! Många mil med duktiga deltagare och instruktörer, samt resurser som gjorde ett kanonjobb:tummenupp

Vi utvärderar dessa dagar nu och återkommer sedan med nästa års kurser!
Även jag hoppas på en fortsättning 2011 på Mittsverigebanan och SMC-kurser. Får vi ihop ekonomin med ett inte alltför stort underskott så finns möjligheten för fler kurser där.

Ps. Maten måste vara den bästa i hela Sverige! Eller vad säger ni?

Kom ihåg att fylla i era utvärderingar på kursen och era instruktörer!!

Mvh Per

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ps. Maten måste vara den bästa i hela Sverige! Eller vad säger ni?

Mvh Per

Absolut, riktigt bra mat och riktigt gott fika :tummenupp
Synd att dom kanske inte fortsätter, det blir svårt för nästa att toppa den goda maten.
Men jag måste säga det, den där vätskeersättningen jag fick av dig var inte god, men inte heller lika äcklig som du hade fått mig att tro, dessutom blev jag oförskämmt pigg av den tillsammans med det jag fick av Gunsan. Nästa gång tar jag med mig eget så kanske man kan vara så pigg alla tre dagar.
Och ett par öronproppar så att man kan sova mitt i avverkningarna i stugan, hade tre stycken trötta grabbar som snarkade om vartannat :gnissla.

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
För mig blev det bara två dagar på Mittsverige på grund av nattjobbet som jag sitter på nu...
Men vilka kanon dagar det blev sen!
Vid ankomst till campingen tog det knappt 5 min innan det stod klart var ledig bädd i stuga fanns trots att jag inte bokat nåt!:tummenupp

Härlig stämning på campingen och i depån och pricken över i:et var att jag äntligen, på sista passet på lördagen,
fick ner knäpuckarna i backen varv efter varv.
Obeskrivlig känsla att efter 17 år med hojkort (ja du läste rätt) och oändligt många touringmil i europa bakom gortexmembranet äntligen få nyttja puckarna på helstället! Ett kvitto på att kurserna för en framåt i utvecklingen!
Jag e som pånyttfödd! :rullandeu

Tackar samtliga närvarande som gjorde att dessa två dagar blev historiska för min del! :bow
Nu väntar jag med spänning på Roffes videoklipp som filmade vår framfart på lördagen och även andra foton/ filmer som togs denna helg!
/Rickard

Jag hade ju förmånen att ha dig som deltagare båda dagarna och det var riktigt roligt att se din utveckling från första passet till sista passet i lördags :D. Nyckeln till din framgång sitter i att du tar det lugnt och gör övningarna ostressat en i taget i ett bra övningstempo. Då ramlar bitarna på plats efter hand. Bra jobbat! :banana

/Cicci

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Jag hade ju förmånen att ha dig som deltagare båda dagarna och det var riktigt roligt att se din utveckling från första passet till sista passet i lördags :D. Nyckeln till din framgång sitter i att du tar det lugnt och gör övningarna ostressat en i taget i ett bra övningstempo. Då ramlar bitarna på plats efter hand. Bra jobbat! :banana

/Cicci

Tack fröken! :D:krama

Om det nu var nån som fota speciellt i vänstern sista passet i medelgruppen (har för mig att det va 16.00-16.20) så e jag beredd att betala mycket för att se mitt första knäskrap på bild.
Eventuell ljudupptagning i högern efter skulle nog snappa upp mitt glädjevrål i hjälmen oxå.:D
Vem var jag då?:
Rödmetallic Aprilia SL1000 Falco med två pipor Akra och Arlen Ness ställ med AGV "The Donkey" hjälm likt träningsledarn Per #46 :tummenupp

Carpe Diem

Fart & fläkt med varma däck!!
Gick med
28 May 2008
Hoj
Yamaha YZF-R1 2002
Till er alla!

Tack för en mycket trevliga och lärorika 3-dagar på Mittsverige.
Tack för att ni instruktörer totalt vände ut och in på min körning och körstil, kändes
utomodentligt konstigt och stelt att ändra sin körställning mm, men kontentan av det hela blev kanon. Dag tre satt det mesta ni lärt mig och körningen kändes avslappnad och effektiv...

Strålande jobb Per + instruktörer!
Hoppas vi får nöjet att träffas fler gånger...

/Christer

HighfidelitY

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Triumph STR-R *grå*
Till er alla!

Tack för en mycket trevliga och lärorika 3-dagar på Mittsverige.
Tack för att ni instruktörer totalt vände ut och in på min körning och körstil, kändes
utomodentligt konstigt och stelt att ändra sin körställning mm, men kontentan av det hela blev kanon. Dag tre satt det mesta ni lärt mig och körningen kändes avslappnad och effektiv...

Strålande jobb Per + instruktörer!
Hoppas vi får nöjet att träffas fler gånger...

/Christer

Jag hoppas också vi ses igen! Molanda 2-3 september kanske? :banana
Vore kul å se hur du fick ihop det på söndagen då jag tyckte du gjorde stora framsteg redan på fredagen då jag hade förmånen att instruera i din grupp!

// Jocke

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Som det tidigare sagts, tack till Per som roddat ännu en bra kurshelg, tack till Alla instruktörer - Uppsala/Stockholms gänget som körde långt för att komma, men även Roffe och Niklas som körde en kort bit till banan. ;)
Jocke, du vet!

Och nu till det viktiga!
Tack till ni fantastiskt duktiga deltagare, som körde snyggt, lärde er massor och inte behövde åka Västernorrlands landstings firmabil!

Vi ses väl på Molanda om några veckor!? /J

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ah Don Tomaso, jag har lagt upp en mapp på ftp:servern där filmer från fredag-söndag kommer att tankas upp. Tyvärr blir originalfilmerna från lördag och söndag lite tungdrivna, jag processar dom till anständigare format men det tar lite tid... Nåja, första filmen från lördagen är upplagd och mer kommer under dagen.

Länk till filmerna här. Markera filen eller filerna, högerklicka och välj "spara som..." Fredagsfilmerna är i Apples Quicktime-format, lördag och söndag blir Windows Mediaspelare.

Använd filmerna för att kolla både sittställning (höft - överkropp) och Er blick (när Ni flyttar fokus).

Tack allihopa för tre fantastiskt trefliga dagar på Mittsverige, till och med bromsbelägg lyckades Ni skaffa fram åt en dement Trajjaåkande åldring. Respekt:yoparty

...Nu väntar jag med spänning på Roffes videoklipp som filmade vår framfart på lördagen...

Last edited:

Heffaklumpen

Kör helst ganska långsamt.
Gick med
4 Jun 2003
Hoj
1 tysk liter och några oranga i olika storlekar.
Tack som fanken för 3 st underbart roliga dagar.
Halvtaskiga bilder finns på ECRacing

Hittar ni er själva och vill ha i bättre format, så skicka ett mail eller pm eller någon förvirrad brevduva.

//Lasse

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Tack som fanken för 3 st underbart roliga dagar.
Halvtaskiga bilder finns på ECRacing

Hittar ni er själva och vill ha i bättre format, så skicka ett mail eller pm eller någon förvirrad brevduva.

//Lasse

Härligt Lasse-Kongo:tummenupp

Många härliga bilder! Hade nästan glömt vilken rådimma vi hade på fredagsmorgonen!?

Sedan strålande sol i 3 härliga dagar på banan:):):)

Det är inte var dag man får chansen att steka Bjorn sådär:yoparty
Var väl första o sista gången??:krama

Du kommer väl med och kör och fotar på Molanda om 2 veckor!?

Per

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...